5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Guseppe pizza reklám

*************************
Guseppe pizza ? 30s +++ Értékelés: 4,1/10
Te most komolyan egy pizza reklámba akarsz belekötni? És éppen ebbe? Ez egy pizza reklám. Teszi a dolgát. Semmi különös. Vicces. Mint oly sok más reklám. Egyébként láttál már tragikus hangvételű reklámot? Szóval olyat, ami úgy csábított valamely termék fogyasztására, hogy megrendített, mintegy könnyeket szöktetett a szemedbe, és elszorult a torkod? Gyógyszer reklám? Nem hinném. Mutass már egy ilyet?

***************


***************
Azt látjuk ebben a reklámban, hogy srác kiveszi frigóból a pizzát, és akkor hirtelen azt hallja, hogy valaki így kiállt: Guseppe. Ettől a srác nagyon meglepődik. Majd hirtelen a pizza önálló életre kel, és szinte kiugorva a srác kezéből, beveti magát a sütőbe. Közben valahogy kicsomagolódik, de azt nem látjuk. Nem akarom hosszúra nyújtani, de a lényeg az, hogy a pizza mindenféle fogyasztói környezetben dalra fakad, méghozzá különböző hangokon, mintha megbabonázná, elvarázsolná azokat, aki a kezükben tartják éppen. Vagyis voltaképp ezeket az embereket fakasztja dalra varázslatos módon, csak picit hibásan, mert összekeveri a hangokat, és így például női hangon szólal meg a férfi, és gyerek hangon a felnőtt és fordítva. Talán pont ezt akarták az alkotók kifejezni, hogy ez a pizza annyira, de annyira varázslatosan fenséges, hogy szinte ténylegesen elvarázsolja az embereket. Csak néha hibázik. Szóval voltaképp kissé zavaros a koncepció, vagy nekem nem jött haza egészen. A viccesség pedig abban rejlik, hogy így mindenki a nem hozzá illő hangon énekel. És ez a viccesség még azzal is meg van fejelve, hogy egy öreg szemüveges kissé szakadt, sovány bácsi az erkélyéről szemléli a pizza okozta felfordulást a szomszédban, de aztán ő is annyira belelkesül, hogy öreges, csoszogós táncra perdül ő ottan az erkélyén.
Ilyen hangulati, feeling reklám ez, de hát mi más kell egy pizza reklámozásához? Vidám, bolondos hangulat, meg olyan gusztusos pizza kép közhelyek, mint amikor például úgy nyúlik a sajt, amikor kiemelik a pizza szeletet.
Egyébként ez egy vastagtésztás pizza reklám, ahol még inkább adnak a szénhidrátnak tehát, szóval nem éppen a divatos étkezési trendek mentén hasít. De kit érdekel. Ha már pizza, legyen kövér tartja a mondás. Ha már eszed, legyél kövér… de itt most nem erről van szó, hanem hogy jó-e ez a reklám, vagy nem? Azt hiszem, a célját eléri, miszerint tudósít arról, hogy ennek az élelmiszeripari világcégnek van ilyen terméke is. És pont. Nem próbálja összehasonlítani magát más hasonló termékekkel, mert tudja, semmiben sem különb. Vagy már megunták a régi koncepciót. Vagy mindkettő. Vagy egyik sem. Mindenesetre ez most egy friss koncepció, jött az ügynökség vele, és hát tényleg olyan vidám, meg hangulatos, persze teljesen zagyva és idétlen, mert miért énekelne egy pizza, meg miért rángatná úgy az embereket, de mindez szimbolice értendő tetszik tudni megrendelő úr. Meg hát tetszett a fókuszcsoportnak is.
Persze, hát hogyne, biztos előfordult már, hogy valaki fölállt a vetítés közben a meghívott fókuszcsoport tagjaiból, kiköpött a padlóra és azt mondta, hogy uraim, ennél nagyobb szarságot régen láttam, majd távozott otthagyva csapot, papot, de érzésem szerint ez nem lehetett annyira jellemző. A fókuszcsoport meg van illetődve a környezetet illetően, mert az nagyon komoly, és hát legfeljebb egyesek okos, kiegészítendő, picit megváltoztatandó visszajelzést is adhatnak akár.
Nem, tényleg semmi különös, ez egy közönséges pizza reklám, te is tudnál ilyet kitalálni. Éneklő, vagy énekeltető varázs pizza. Varázslatosan finom. Lehetne ez is a szlogen. De itt inkább az, hogy a tökéletes pizza élmény. Tehát ha eszed, pont olyan, mintha pizzát ennél. Szinte a megtévesztésig hasonló. Mert hogy tényleg pizzát eszel. Nyilván azért kell ilyen szlogen, mert ez mégiscsak egy ilyen mélyhűtött termék, ha jól láttam, és az emberek gyanakvóak. Mert hogy nem friss, nem egy látvány pizzázóban készült. De a szlogen tökre meggyőző, hogy tényleg olyan, mintha igazi pizzát ennél. Tökéletesesen.
Fecsegek itt össze-vissza. Pedig ilyen reklámok közt élünk, megtanultuk, megtanították nekünk, hogy ilyenek a reklámok. Ilyen picit érthetetlenek, meg logikát sem kell bennük keresni és kész. Reklámnyelven tanulunk, tanultunk. Reklámszimbolikák nyelvén beszélünk. Értjük ezt a nyelvet. Egyél, vegyél ilyen pizzát. Sokan vagytok, a sokból sokan tényleg vesznek. Önkéntelenül is. Én mondjuk önként nem veszek. Velem rosszul jártok. Sajnáljátok?
*******************************************************************************
Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}