5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)

 

Schweppes reklám

*************************
Schweppes Fruit Fusions – 25s +++ Értékelés: 4,2/10
Te például szeretnél egy szép, híres színésznővel szexelni? Már úgy értem, ha férfi vagy kedves olvasó… illetve tök mindegy… manapság. De hát ki ne szeretne? Amiképp a lottó ötöst is elnyerni. Vannak tehát ilyen általános vágyak. Vagyis olyan vágyak, amelyeket a legtöbb ember a vágyai közt szerepeltet. Ugye ez azért jó, mert kiváló kiindulási alap a nagy tömegeket megszólítani kívánó terméknépszerűsítőknek. Például ki ne szeretne szép, híres színésznővel szexelni?

***************


***************
A kreatív persze okos, nem fogja a világért sem azt állítani, hogy ha ezt, vagy azt a terméket megeszed, megiszod, magadra kened, feldugod, és így tovább, akkor garantálja neked, hogy egy szép, híres színésznővel fogsz szexelni. Nem, nem. A kreatív csak társít, ad neked valami kellemes, leheletnyi idejű élményt, és mellé teszi a terméket. Te meg összekapcsolod, ahogy ezt már számos példán megmutattuk, megtanultuk.

Van tehát nekünk például ez a jaj de szeretnék egy szép híres színésznővel szexelni vágyunk. Építsünk rá. Poént. Az adott termék neve ugyanis kiejtve nagyon hasonlít a szexhez. Na, ez van itt nagyon kihasználva. És úgy van itt ez nagyon kihasználva, hogy jön a fiatal izgága riporter, hogy interjút készítsem az Uma Thurman nevű szép, híres színésznővel. Mondja is neki az asszisztensféle nő, hogy kezdheti az interjút. És ott ül maga Uma Thurman, teljesen kicicomázva, kisminkelve, vagyis enyhén szólva jobb állapotban, mint amikor a Kill Bill-ben kiásta magát a sírból. Szóval nagyon szexisen ül ott maga Uman Thurman. A fiatal riporter kezdené is, hogy mondja… mire a színésznő nagyon életszerűen félbeszakítja, hogy nem, maga mondja, lenne kedve egy kis schweppes-hez? Csak maga meg én. És úgy néz, mint aki ugyebár ugyanezt mondja, csak a termék neve helyett valóban szexet mond. A fiatalember rá is kérdez, hogy elnézést Uma, de ön a szexre gondolt, ugye? És abszolút reménykedve néz a színésznőre. Az persze kijózanítja, hogy nem, ő a schweppes-re gondolt, és egyáltalán, a fiatalember mire számított? Hülye párbeszéd, ugye? A híres alany rögtön félbeszakítja a fiatalembert, és megkérdezi, hogy maga mondja, és lenne-e kedve egy kis üdítőitalhoz, amit jól félre lehet érteni, és ráadásul a fiatalember komoly reményeket támaszt, hogy talán valóba lefekhet ezzel a hírességgel? Ugyan kérem, micsoda baromság… ácsi!

Most látom, hogy itt nem csak kreatívok, mint olyanok dolgoznak, hanem kreatív vágók is. Megnézvén az eredeti verziót, abból azért kiderül, hogy a fiatalember valóban könnyen félreérthette a dolgot, hiszen Uma olyan szövegkörnyezetben használja többször is az üdítő nevét, amelyben helyette a szex szót szoktuk alkalmazni. Nem azzal szakítja félbe a fiatalembert, hogy lenne kedve egy kis svepszhez, hanem így, hogy nem tagadom, minden igaz, amit mondanak. És még annál is több. Szeretem a svepszet. Állandóan szükségem van rá. És akkor szépen felsorolja, hol mindenhol szereti „csinálni”, magához venni, szóval hihető, hogy a fiatalember megzavarodik, és a szövegkörnyezet szerint kezdi azt a bizonyos szót értelmezni. Igaz, ez a reklám így kvázi 65-70 másodperces. Tehát így még poénosnak is mondható, felfogható úgy, hogy a neves színésznő szórakozik egy kicsit a fiatal, tapasztalatlan újságíró kollégával, na meg a stábbal, ahogy az az eredeti reklámban látható is, mert ott nagyon mérges lesz az a csúnya asszisztens, vagy rendező néni.

De hát nekünk, magyar reklámfogyasztóknak jó lesz ez a lehülyített, olcsóbb változat is, mit vesződjenek velünk, ki a halál figyel oda rajtam kívül ilyen dolgokra, hogy itt például se füle, se farka ennek a történetnek. Uma Thurman svepszet iszik, és nem akar lefeküdni ezzel a fiatalemberrel, és kész. Híres ember svepszet iszik, én is iszom, nagyon ízlik. Ennyi. Ennyi elég nekünk. Tudom, én vagyok a hülye. Minek néztem meg az eredetit? Minek néztem meg a nem eredetit? Egyáltalán, mi a fenének nézek én reklámokat?
*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 2/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}