1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Oral-B reklám

*************************
Oral-B újratölthető fogkefe - 45s +++ Értékelés: 4,4/10
Ez kérem egy alapreklám. Szabvány. Etalon. Vizsgán belépőkérdés. Kiindulási alap. Csinálsz két-három ilyet, és a többi már csak cifrázás. Olyan kötött a forgatókönyve, mint egy pornófilmnek. Az is oral-b-vel... izé orallal kezdődik, majd variációk, és a végkifejlett szabvány bemutatása. A többi már csak cifrázás. Itt most nem ezen utóbbi, hanem az előbbi szerkezetet fogjuk bemutatni. A másikat majd a jövő órán. Ja, és egy másik blogon. www.pornokritika.hu. Megvan? Nincs? Jövő órára meglegyen!

***************


***************
A probléma felvetése:

Itt közölni kell egy olyan, az emberiséget más régóta foglalkoztató, esetünkben már régóta kínzó problémát, amire a reklámozandó termék egyszer és mindenkorra megoldást kínál. Olyan termék reklámozását, amely nem kínál ilyen generális megoldást valamely évezredes problémára ne vállaljuk el. Most ez így hangzik: Hogy miért olyan sok az ínyprobléma és a fogszuvasodás? Erről kérdeztük az Oral-B szakértőjét.

Az ok közlése:

Ennél a pontnál tárjuk fel, az okot, amelyet eddig hiába keresett az emberiség, de ennek most vége, mert megvan. Lehet, már régebben megvolt, de nem ismertük a megoldást. Van még egy-két ilyen dolog, például miért nem jön már a busz? Mert… na jó, itt az okot sem ismerjük. Viszont jelen esetben a válasz így hangzik: A problémákat főként a fogakon képződő lepedék okozza. A válasz adója karakterének kiválasztása, megformálása viszont igen alapos körültekintést igényel, hiszen bizalmat kell ébresztenie a kedves befogadóban. Itt helyesen oldották ezt meg, egy érett korú, tudós külsejű szimpatikus úriember megalkotásával, akit dúsan körülvesznek a termékre utaló rekvizitumok.

A megoldás közlése:

És mi a megoldás? – kérdezi mostani példánkban nagyon lényegre törően a kedves hölgy, miközben nagy ártatlan szemeket mereszt, jelezve, hogy el nem tudná képzelni mi lehet az. Ezt ellenpontozza a tudós külsejű jóember testbeszéde és válaszának első szava, amely a természetesen szóval kezdődik. Igen, hiszen a zseniális megoldások mindig meglepően egyszerűek, akár magam is kitalálhattam volna típusúak. „Természetesen a helyes fogmosás.” Ez persze így még túl általános, hiszen ki tudja azt manapság, hogyan kell helyesen fogat mosni? Figyeljük meg, hogy ez tulajdonképpen egy problémafelvetés a problémafelvetésben féle szerkezet, amelyre ily módon most éhesen várjuk a választ.

A termék bemutatása:

„Amihez megalkottuk az Oral-B újratölthetőm elektromos fogkeféket.” Majd a nevezett termék csodálatra átnyújtatik a nagy tudásszomjú hölgynek, aki elismerően hümment is egyet a tárgy kézbevételekor. Abszolút kötelező mozzanat jól megoldva.

Hitetlenkedés:

Nagyon fontos elem, ugyanis a bizalmat erősíteni kell. Ezt többnyire egy ravasz keresztkérdés feltevésével érjük el, mert ha erre is hihetően válaszol a szakember, akkor a kedves befogadóban már nem igen maradhat több kétely. És valóban, itt is megfigyelhetjük a keresztkérdés agyafúrt ravaszságát. Így hangzik: Ezek valóban ilyen hatékonyak?

A bizonyítás:

A példánkban nagyon erős bizonyítékok felsorolását figyelhetjük meg, egyrészt, hogy valóban, másrészt hogy az európai fogorvosok több mint fele ezt ajánlja (vajon mit ajánl a másik fele?), és hogy akár a lepedék 97%-át is eltávolítja ez az eszköz. Ugye azt nem mondjuk ilyenkor, hogy teljesen, mert nem akarunk hiteltelennek látszani. Az „akár” szóval pedig erre erősítünk rá, miszerint azért néha előfordulhat, hogy csak picivel kevesebbet távolít el.

Demonstráció:

Animációkon illik ilyenkor bemutatni, hogyan csinálja a termék nagyon hatékonyan, amit csinál. Például körülöleli a fogakat, és az ábrázolásnak olyan meggyőzőnek kell lennie, hogy mindenki elhiggye, minden fog körülölelhető. Nehogy már véletlenül egy hagyományos egyenes fogkefe helyenként alkalmasabb legyen.

Hódolat:

Igen lényeges, hogy a problémát felvető alany meggyőzettetéséről hihetően tegyen tanúbizonyságot. Megértően bólogasson az előadás alatt, esetleg hitetlenkedve csóválja a fejét, majd a végén mondjon valami olyasmit, hogy ez tényleg bámulatos. És nézzen szembe a kamerával.

Szlogen:

„A fogorvosi tisztítás érzése minden fogmosásánál.” Na mondjuk ehhez nem biztos, hogy mindenkinek kellemes élményei társulnak, de itt nyilván annak alaposságát szerették volna a szerzők a termékre vonatkoztatni. „Fedezze fel az önhöz illő Oral-B fogkefét!” Ezzel a személyre szabhatóságra utalnak nagyon helyesen, hiszen az egyediség érzetének keltése mindenkinél egyféle különlegesség élményt generál, ami jó.

Megjegyezném még, hogy jelen példánkban nem ártott volna utalni rá, hogy mi az az újratölthető fogkefe, hiszen a szegény rétegnézők között előfordulhatnak olyan gyengébb fantáziájú egyedek is, mint egy bizonyos, magát Kritikusnak nevező személy, aki első körben arra gondolt, hogy nyilván fogkrémmel lehet újratölteni ezt az eszközt. Neki a gyerek mondta meg, hogy csak annyi, hogy nem elemes, hanem akkus.

Kérem tehát a vizsgán a fenti pontok nagyon pontos betartását, követését. Addig is gyakorlásképpen tessék ezt végiggondolni vécépapírral.
*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}