4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (1 Vote)

Heineken reklám

*************************
Heineken sör ? 60s +++ Értékelés: 5,0/10
Hát igen. Én már csak egy ilyen megkeseredett, besavanyodott, elszürkült, kiégett, vén? izé vagyok. Ezért idegesítenek kifejezetten az ilyen reklámok. Hogy akkor miért nézem őket? Mert tudod, csinálom ezt az oldalt, és ez az oldal azzal foglalkozik, hogy jól odamondogat a reklámoknak. Legalábbis a többségüknek. És ahhoz meg kell nézni őket. Így tisztességes.

***************

***************
Ez meg megint egy olyan feeling reklám. Buli van. Jól érezzük magunkat van. Őrült dolgok vannak van. Tök király, baró, zsír dolgok vannak van. Képburjánzás van. Klipszerűség van. Szóval határtalanul felszabadult őrjöngéses boldogságos nyomatás van, és az egész hátterében, majd előterében ott látható a reklámozandó sör. És akkor te összekapcsolod az eufóriát ezzel a termékkel, és akkor te vagy a Pavlov kutyája, és ezért ha buli van, csak ilyen sörre vágysz, és ha ilyen söröd van, csak ilyen bulira vágysz. Ezt a sört nem lehet a tévé előtt tespedve csak úgy kortyolgatni. Ez a sör feldob tégedet. Ez a sör olyan jó, hogy egyszerűen átkapcsolja az agyadat boldogságba, és akkor tökre be vagy lőve tőle, és még csak nem is büntetik.

Na és? És ez téged miért idegesít? Open your world. Tárd ki a világod. Mondja a szlogen. Te nem tudod kitárni a világod? Vénember. Igyál ilyet, és kitárul az magától. Ja hogy te pont attól félsz, hogy ilyen lesz a világod? Hogy te ilyet nem akarsz? Haljál meg akkor. Az a biztos nyugalom. Pont az ellentéte ennek a jó kis fiatalos ideges vibrálásnak, ami például itt látható.

Dobszólós tempós zenére lép be a fiatalember a hely konyhájába, ahol valamiért igen jól ismerik őt. A személyzet kitörő örömmel üdvözli. Gyorsan, virtuózan végez is egy kis konyhai munkát, nagyon zsír. Nyomul tovább befelé a csajjal, mert persze az is van neki, közben nem vehet el egy reklámozottat egy tálcáról, és aztán jön mindenféle vicces, karakteres figura, meg vicces karakteres mozdulat, mind tök zsír, tök baró, tök alsó. Ja, az más. De a tálcáról még mindig nem veheti el a reklámozottat. Pedig még a torkából is (a feje mögül) előhúz egy ilyet. Sárkányos kínaias árnyjáték paraván papírján átugrás, őrült táncolás, a végén megállás, és végre sörivás. Open your world. És az önkényuralmi jelkép a reklámozottan.

Nem értelek. Ez egy bevezetett márka. Régi motoros. Itt csak emlékeztetni kell. Megvette már az e hetit? Csak figyelmeztetni kell, hátha épp kifogyott a frigódból. A kedvenc söröd. Ezzel a jó hangulatú klippel. Ezzel a jó tempójú zenével. Ezzel az őrült ricsajjal. Ezzel a kapkodó képvágással. Ezzel a követhetetlen történéssel. Ezzel a… a lassú agyaddal. Nemszeretem na. Ilyenek jutnak eszembe, hogy ócska, mesterkélt, erőltetett, jópofáskodó pillanatok, itt most kötelezően jól kell hogy érezzük magunkat események emlékei, stb.
De tényleg bocsánat, lehet, csak nekem megy ez így haza. Mert hogy én nagyon utálom a mai divatos kameravezetési technikákat, a klipszerűségeket, utálom, hogy nap, mint nap vizuális erőszakot tesznek rajtam. Mert tessék mondani, miért kell nekem egy vitaműsorban hosszan bámulnom valakinek az arcát, aki éppen nem mond semmit? Vagy az egész testével dolgozó táncos fejét? Vagy miért kell hányingert kapnom egy imbolygó kameramozgástól? Vagy miért kell meg tudod-e mondani, hány kis apró jelenet volt tulajdonképpen ebben a reklámban játékot játszanom?

Hogy akkor menjek inkább színházba? Hogy ott oda-, és azt nézek, amit akarok? Hagyjál! Ott mostanában mindig a férfiak a meztelenek. És én most sörreklámot akarok nézni! Ezt a sörreklámot. Ez egy nagyon határozott koncepcióval készült reklám, ami – mint ahogy fentebb már írtam – a rajongóknak készült, és nem azzal a céllal, hogy új imádókat szerezzen be. Olyanja is van ennek a márkának, még vicces is, amikor maga Jennifer Aniston nyúládozik a legfelső polc felé a szupermarketban két ilyen sörért, és jön egy magas fiatalember, leveszi, de nem adja oda még magának Jennifer Aniston-nak sem. Jobban kell neki ez a sör, mint maga Jennifer Aniston. Na, azóta szeretem én is ezt a sört. Mert elhittem, hogy jobb, mint maga Jennifer Aniston. Szóval lehet engem manipulálni, ha szépen beszélnek velem.


*******************************************************************************

Értékelés: 5,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}