1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Aszpirin reklám

*************************
ASPIRIN 500mg ? 30s +++ Értékelés: 4,8/10
Te azt gondolnád ? gondolom én ? hogy egy gyógyszert, amelyet kb. 1900 óta szed az emberiség, egyáltalán nem kell reklámozni. Veszik azt úgy is boldogék és boldogtalanék, mint a cukrot. De nézd csak, mégis kell, különben nem költöttek volna erre drága reklámpénzeket azok, akik ráköltöttek. De vajon miért? Mert amit nem reklámoznak, azt nem is vennéd soha. Tán csak a levegő a kivétel.

***************


***************
Az Aspirin hálás téma nekünk, eddig már vagy három hülye reklámjáról emlékeztünk meg ezeken az oldalakon. Előre megnyugtatlak, ez is hülye. Lehet hülye, voltaképp a termék elbírja, hiszen mégiscsak több mint 200 éve szedjük. Rászoktunk. Lehet, úgy kéne reklámokkal leszoktatni róla minket, ha valaki valamiért ezt akarná. És valljuk be, ezek a reklámok tényleg ebbe az irányba tett, de azért igen gyenge próbálkozások. Ezektől mi még nem fogunk leszokni erről a szerről. Gondolom – megint – a szerzőknek inkább az volt a céljuk, hogy egyszerűen eszünkbe juttassa nekünk, feledékeny átlagfogyasztóknak. Vagy tényleg azt mutatnák a statisztikák, hogy erőteljesen csökken az Aspirin fogyasztás? Biztos, mert egyre kevésbé fáj az élet, nem kell már annyira csillapítani…

Úgy kezdődik a reklám, hogy a világon nincs két egyforma ember. Milyen igaz. Szeretem, ha egy reklám valamiféle nagy alapigazság kimondásával kezdődik. De hát igazuk van, az alapigazság sztereotípiák nagyon jól hatnak az egyszerűbb személyiségszerkezetű emberekre, akik azt mondhatják magukban, de tényleg hogy úgy van, magam is sokszor gondoltam már erre. Tehát már az indulásnál szert tettünk egyfajta bizalomtőkére. Erre építünk a továbbiakban.

Először is megmutatunk állításunk alátámasztására mindjárt háromféle különböző embert, és háromféle különböző helyszínt. Vagyis igazoljuk, hogy az egypetéjű ikrek nem is olyan gyakoriak, és ábrázoljuk, hogy bizony a világ nemcsak a mi utcánkból, és a sarki fűszeresből áll. New York (azt hiszem), Róma, Moszkva. E három helyszínen zajlanak az események, ahol is a három nem egyforma embernek éppen fáj valamije. Ugye tetszik érteni, három különböző ember három különböző világban, és mégis teljesen egyformák abban a vonatkozásban, hogy éppen fáj valamijük. Na nem ugynazuk, de fáj. Fej, hát és ízület. New York fej, Róma hát, Moszkva ízület. Most te találd ki miért pont, én nem vesződök vele. De ni csak, van egy negyedik szereplőnk is, talán japán az etnikuma, és vele kapcsolatban tudjuk meg, hogy sokszor a fájdalom oka a gyulladás. (Egyébként biztos, hogy japán, hiszen ott van előtte egy bonszáj, miért nem figyelsz.)

És most jön a lényeg, miszerint a sokféle ember sokféle világban érzett sokféle fájdalmára a megoldás ugyanaz lehet. Azt hiszem már ki is találtad, bizony, épp a reklámozott termék. És ha véletlenül épp valamiféle gyulladás okozta a fájdalmadat, hát egyúttal azt is képes e szer csökkenteni. Ha más okozta, akkor csak a fájdalmat. És látjuk is, ahogy a háromféle ember a háromféle helyszínen máris sokkal boldogabb. A japán csajt kifelejtették, vagyis a sorsára hagyták az alkotók, de helyette látunk nagyon sokféle arcot, amelyek aztán a termék dobozának belsejeként végzik az animáció hatására. Tehát most már a fejünkbe véshetjük a szlogent, hogy EGY megoldás, SOKFÉLE fájdalomra. És már csak a kockázatos kezelőorvos szöveget kell végighallgatnunk, és készen is vagyunk.

De miért is bosszant ez téged? Mármint engem. Mert tényleg nem tudok rájönni, miért kell az Aszpirint reklámozni. Nem ugyanolyan ez, mintha magát az internetet reklámoznám, miszerint egy megoldás sokféle kérdésre, ráadásul mintegy végtelenszámúra. Vegyen internetet. Nos, minden bizonnyal nem, mert az internetet nem egy cég gyártja, ezt a gyógyszert viszont jellemzően egy. Tehát a dolog kicsit fordítva van, nem a termékre történik itt elsősorban a figyelemfelhívás, hanem a cég image épül, gyertek, nézzétek, ezt is mi gyártjuk. A híres és jól ismert… satöbbi. Hogy akkor miért nem látszik markánsabban a cég logója? Hagyjál már…
*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}