Samsung reklám
*************************
Samsung Smart tévé ? 30s +++ Értékelés: 5,6/10
Szép nem? Robog a vonat a szürke valós tájon, de az utasok egy virtuális világba tekintenek ki az ablakon. Mert hogy az ablakokba a vonatkozó termék egy-egy példánya van passzentosan beillesztve és bekapcsolva. Kérem, ne akadjunk fel a műszaki háttér költséghatékony megvalósíthatóságán, pontosabban megvalósíthatatlanságán, mert a dolog nem erről szól. Hanem a varázslatról, amit épp e termék révén élvezhetünk.
***************
***************
Én is mindig mondom a feleségemnek, minek elutazni távoli drága luxus utakra (igen, nekünk ilyen baromi jól megy, hogy állandóan ezen veszekszünk), amikor ott a hatalmas FULLHD tévénk (mondom, hogy baromi jól megy nekünk) és ott valamennyi úgymond nevezetességet mintegy páholyból megtekinthetünk. De hiába kötöm az ebet a karóhoz, ő szinte minden évben el akar menni egy ilyen luxus útra (mondtam már, hogy baromi jól megy nekünk?), és mivel itt ő parancsol, hát nincs mese, ha menni kell, hát menni kell. Azt mondja, egészen más Afrika forróságát közvetlenül a bőrünkön érezni, mint csak elképzelni valamilyen kép alapján. Kértem, akkor legalább vegyünk egy ilyen tévét, mert a mi tévénkkel nem kompatibilisek a vonatablakok, mivel az nem az itt reklámozott márka képviselője, de erre azt válaszolta, nem baj, a vonat nem csak depis tájakon megy, nyugodtan ki lehet nézni majd az ablakon tévé nélkül is. Például az Orient Expressz is micsoda fantasztikus tájakon megy át Nyugat-Európától Kelet-Európáig, és micsoda fantasztikus luxus körülményeket biztosítva. (Ezt nyilván mi is megengedhetjük magunknak, mert baromi jól el vagyunk eresztve.)
De a komolytalanságot félretéve igenis elmondhatjuk, hogy egy nagyon szépen fényképezett filmet láttunk, egy igen hatásos ötlet megvalósításaképpen. Azt is mondhatnám, a film az én pártomon áll, miszerint azt sugallja, e tévé képe szebb, mint a valóság, csak hát például az én feleségem ezt marhaságnak tartja. Azt az értelmezést talán megengedi, hogy a kép csaknem olyan szép, mint a valóság, vagy hogy meglepően valósághű, de azért természetesen egészen olyan mégsem lehet. Rendben, fogadjuk el, az alkotók sem akartak talán butaságot állítani, csak fel szerették volna hívni a figyelmet, hogy e márka képe nagyon-nagyon király. Sirály. Elnézést, nem tudom, most melyik adekvát.
Aztán a végén megtudjuk, hogy van itt valami újdonság is, nevezetesen, hogy közvetlen kapcsolat teremthető a készülék és a világháló között, és lehet letölteni, meg böngészni. Persze ezt más tévék is tudják ma már, de még nem nagyon közismert. Talán erre jobban rá lehetett volna bukni. Már hogy ott a vonatablakban esetleg nem az ezer csatorna váltogatása révén jutottak ahhoz a sokféle különböző képhez a kedves utasok – bár erről nem szól semmiféle konkrétum – hanem kifejezetten az internet által.
Ugyan már, miért kellett volna elrontani ezt a szép vonatablakos képi költeményt valamiféle internetes utalással. Épp elég, hogy a végén említésre kerül. Te egyszerűen nem érted a szimbolikát. Elmondom. Ha ilyen tévét veszel, olyan, mintha átszállnál vágyaid vonatára a hétköznapi szürkeségben vágtató valódi életvonatodról, és belemerülnél egy kimeríthetetlen varázslatos világba, ahogy erre a narrátor is utal. A világ ezer csodája tárul így színpompás képekben eléd, és hever a lábaid előtt mintegy. És nézd, hányan és hányan csapják virtuálisan a hónuk alá nagyszerű termékünket, és teszik azt életvonatuk ablakává. Hát tedd ezt te is! Na erről szól ez a szimbolika.
Ezt én mind szépen el is magyaráztam a feleségemnek, és meg is mutattam a HD tévénken, amin szintén lehet internetezni, milyen szép és érdekes dolgokat lehet látni manapság egy ilyen jó tévén anélkül, hogy kitennénk a lábunkat otthonról. Azt válaszolta, hogy jó, akkor majd utazik nélkülem, nehogy azt higgyem, hogy nem akadna bőségesen vállalkozó, aki szívesen elkísérné.
De várjál csak…. akkor ki itt a célcsoport? Mitől jobb az a HD tévé, mint az én HD tévém? Ezt gondolom, csak akkor tudnám eldönteni, ha megkeresném az én tévémről szóló reklámokat. Aztán a reklámokat hasonlítanám össze. Amelyik tévé reklámja jobb, azt venném meg. Ha nem volna már egy HD-m. Tehát akiknek még nincs, azok figyelmébe ajánlom, hogy ez egy nagyon tetszetős reklám. A tévékről pedig tessék tájékozódni valamilyen internetes, vagy valós fogyasztói magazin alapján.
*******************************************************************************
Értékelés: 5,6/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 8/10
A technika (Technology) – 7/10
{mxc}