5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

AIRWICK reklám

*************************

AIRWICK légfrissítő - 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Én egyszer már mélyen elgondolkoztam e reklámkampány fő képi hordozóelemén, miszerint itt egyfajta fajok közti, azaz interspecifikus kapcsolat láttatásával tesszük hangsúlyossá a mondandót, ezzel is segítve az üzenet bevésését. Én már akkor sem voltam képes rájönni, vajon miért segíti ez az üzenet hatékonyabb átadását? De most nem hagyom annyiban, addig nem megyek haza, amíg rá nem jövök. (Na jó, nem mennék haza, ha nem otthon  írnám ezt.)

***************


***************

Pedig egyszerű a válasz, nem is értem, hogy nem érted. Te, melyik reklámban volt az az oltári nagy baromság, hogy a zsiráf anyuka, meg a vaddisznó apuka... és akkor rájönnek, és többszörösen is kimondják a termék nevét. És ha már kimondták, hát be is vésték, és amikor ezzel a vésett tudatalattijukkal lemennek a boltba, hát önkéntelenül is efelé a termék felé mozdul a kezük.

Nos ha ilyen szépen megfejtetted, akkor akár haza is mehetsz. De otthon vagyok. Akkor akár el is mehetsz. De nem akarok, mert mégis gyötör a kíváncsiság, hogy hátha ők nem ebben a hatásmechanizmusban gondolkodtak. Hátha nem akarták ők, mármint az alkotók, hogy marhaságnak gondolják az ő alkotásukat. Hátha nem akarták, hogy az emberek égre emeljék a szemüket és azt mondják, te jó ég, ezek betegek. Hátha azt gondolták, hogy ez valami nagyon nagyon vicces dolog. Hogy majd szétkacagják tőle az emberek a fejüket. Vagy jól megindítja a fantáziájukat.

Képzeld, a kenguru srác fel akar vinni a lakására egy macskanőt, hogy majd jól megdugja végül. (Vagyis nem kandúrt, hanem egy nődurt. Hehe, jó mi?) Karonfogva megérkeznek a kenguru lakásának ajtaja elé, és közben a mesélő azt mondja, hogy olyan sok pillanat van az életben, amikor szeretnénk, ha miden tökéletes lenne. A kenguru fickó kitárja az ajtót, de olyan büdösség jön ki rajta, hogy a macskanő azonnal befogja az orrát. Most tessék elképzelni, felviszünk egy nőt a lakásunkba először, és belépve kiderül, nem egyedül lakunk ott, hanem velünk él hűséges lakótársunk a penetrancia. Szerinted ez növeli, vagy csökkenti távlati esélyeinket? Most persze túl azon, hogy kenguruk vagyunk, és egy macskába vagyunk szerelmesek. És szerinted egy állat levegőjű, bocsánat állott levegőjű lakással mit szoktak csinálni? Befújják valami szagos spray-vel? Mosakodás helyett dezodor? Most valld be őszintén, amikor a vécében hasonló módszerekkel élsz, maradéktalanul el tudod űzni a kakaszagot? Ugye nem. Hanem kapsz valami sajátos, semmi mással nem összetéveszthető illatkeveréket, amelyet ha bárhol megérzel, mindig a vonatkozó asszociációs bázisodat mozgatja meg. Ezt te nem akarhatod, tehát ha lakásod állott levegőjű, szerintem elsősorban szellőztess ki. Ha pedig a te otthonod állott levegőjének szaghatása olyan intenzív, hogy még egy dögös testű macska is befogja tőle az orrát, akkor javaslom, legközelebb menjetek inkább az ő lakására. Már ha lesz legközelebb. Ugyanis a macska joggal gondolhatja, hogy esetleg éppen kenguru mivoltod lehet a probléma nem éppen könnyen kezelhetőnek látszó oka.

De itt semmi gond, elvégre mindketten állatok volnánk vagy mi, vagyis állati büdösek ab ovo, így hát maradunk a spray-nél, és ez esetben talán tényleg jobb az automataspriccelő, mint az ózonpusztító aeroszol. Ez esetben. Látod, a macska sem ábrándult ki abból a nagyobb állatból, már hozza is a megoldást. És máris lehet koncentrálni a fontosabb dolgokra. Például erre a tudományos kísérletre, hogy mi lesz, ha egy kenguru megdug egy macskát?

Jó, értem én a kreatív kínját, hát hogyan ébresszen igényt? Hogyan mutassa be a valós szükségletet? Mondjuk egy tiszta, világos, frissen takarított, szellőztetett, igazi virágokkal telerakott lakás láttatásával? Mi a fenét kéne ott illatosítani? Vagy egy vécén ülő aranyos kisfiú mondja azt, hogy fú de büdi? Ezt már a konkurencia elhappolta. Akkor mégis hogyan lehetne egy ilyen semmire se való műszart eladni?

Te főnök, képzeld el, az lenne, hogy mondjuk az elefánt elveszi feleségül az egeret, és akkor a nászéjszakán...

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}