5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

STR8 reklám

*************************

STR8 my way férfi parfüm - 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Azért szeretem a parfüm reklámokat, mert talán ezek engednek leginkább teret a szabad asszociációknak. Amint erről például már itt is értekeztem, ha nem valami nyilvánvaló közvetlenségről van szó, tulajdonképpen te mondhatod meg, te határozhatod meg, minek mi az illata. Definiálhatsz, axiómákat állíthatsz fel. Ez pedig hatalom. Kit ne csábítana. Hát még egy kreatívot.

***************


***************

Mondhatod tehát, hogy például a macsóság illata mától kezdve ez. De holnaptól, esetleg két hónap múlva, vagy egy év múlva pedig már ez. És kész. Aztán innentől kezdve elővehetsz bármilyen fogalmat, vagy illattal nem rendelkező tárgyat, ne adj isten élőlényt - már ha egyáltalán ilyen létezik - és szabadon meghatározhatod az illatát.

Na jó, ne legyünk ennyire rosszhiszeműek. Igenis elképzelhető, hogy valahol létrehoztak egy macsóillat kutató csoportot, valószínűleg japán tudósok, akik mintát vettek ezer macsó hónaljából, és bonyolult analitikai eljárások során szintetizálták azt a közös nevezőt, amit ma már macsó illatnak nevezünk. Illetve macsó illat törzsoldatnak. Mert ugyebár ezt aztán variálni kell, követve a gyorsan változó macsó variánsokat.

Na és milyen a mai, az éppen trendi macsó? Először is fiatal. Vékony, sík ideg, pörgős, borostás, bevállalós, balhés, öntörvényű, titokzatos, megközelíthetetlen, szűkszavú, de még a szűkszavát sem érted mindig, és egyáltalán, cselekedeteinek mozgatórugóit állandó homály fedi. A macsó útjai kifürkészhetetlenek. Ezért vonzódsz hozzá. Ja, ja, mint Istenhez. Na és ki illik a macsófiúhoz? Hát a macsólány. Ugyanolyan, mint a macsófiú, csak nem borostás.

És akkor jössz te, a kreatív, és kihirdeted a világnak, mától kezdve legyen a te illatod neve STR8. Milyen érzés ily mérhetetlen hatalmat birtokolni? Úgy szeretném egyszer én is megérezni, akár csak egy pillanatra. Utána elvihetne az ördög. Nem bánom.

Macsó is szeretnék lenni, de főleg fiatal. Fiatal macsó. Igaz, én a kevésbé csontos nőket kedvelem, szeretem, ha nem szúrnak, és inkább a nagy limuzinokat részesítem előnyben a sportkocsikkal szemben. Persze lehet, ez attól van, hogy most éppen inkább egy dagadt vén fazonra hasonlítok, és nem egy sík ideg, vékony macsógyerekre. De borostám az nekem is szok lenni a pofámon rajta.

Hej pedig hogy tudnék én is száguldani azzal a rengeteg lóerővel a macsócsajom felé, csak úgy szakadna rólam a tajték, mint macsógyerek kocsijáról a folyadék. Hogy mi az a lötty, ami fröcsög a gépről? Hát felveri a vizet az útról. Illetve nem is, hanem az illat. Tudod, az aktuális macsóillat. Az STR8. Az fröcsög. Szinte. Szimbolice. Képileg megfogalmazva. Mint feromon a barcogó dámszarvasról. Macsócsaj meg kiáll elé az útra. Ez olyan nagyon bevállalósan balhésan macsós dolog. Élj veszélyesen. Persze nem üti el a gyerek, csak a feromon löttyen rá. Rájuk. Aztán csókolóznak talpig feromonban.

És ekkor azt mondja a mesélő, hogy great challenger. Brand new fragrance for man. Már ha jól értem. Hülye vagy? A macsók nem beszélnek magyarul. Azok csak amerikaiul beszélnek. Ez nagyon fontos. Tudod, hogy minden igazán fasza dolog Amerikában történik. Meg onnan jön. Valld be, te is szeretnél ilyen amerikásan tudni beszélni. Figyelj, csak magadra löttyinted a terméket, és fogsz tudni.

Na ezért szeretem a reklámokat. Mert típust teremtenek. Elénk hozzák, meghatározzák. Nem úgy, mint holmi ezerértelmű műalkotás, amely a típust a valósból vonatkoztatja el, és tükörként elém tartja, hogy ráismerjek, hogy rádöbbenjek, ki vagyok és hová tartok, egy fenét. A reklám ennél jóval több. Megalkot engem. Elmondja, jó szóval elmagyarázza, milyen legyek, hogy naggyá legyek. Sikeres. Csillogó. Sztár. És ehhez csupán az kell, hogy magamévá tegyem a terméket. És levék általa nőfaló macsógyerek. Ennyi.

Jelzem, én sosem voltam macsó gyerek. De harminc évvel és harminc kilóval könnyebb koromban azért jóízűen faltam a nőket. Hidd csak el. Nem kamu. Na jó, volt egy piros Trabantom. Jaj dehogy anyukám, abban csak te ültél egyedül.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}