1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

blend a med reklám

*************************

blend-a-med ANTY-CAVITY - 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Ebből a reklámból azt tanulhatja meg a kedves mindenre nyitott befogadó, hogy nyugodtan hódolhatunk bármiféle élvezeteknek, ha tudjuk, mivel és hogyan kell azok esetleges káros mellékhatásait ellensúlyozni. Jelen példánk az édességek korlátlan befogadásának helyes módszerét tárja fel.

***************


***************

Nézzük, hogyan? Egy kisfiú küszködik hatalmas iskolatáskájának becsomagolásával, szájából egy nagyon egészséges, szép nyalóka szára lóg ki. Az iskolatáska mérete egyébként igen tekintélyes, nyilván a megfelelő helyen azt is megtanulhatjuk, hogyan lehet a járulékos gerincbántalmakat semlegesíteni. De ez nem az a reklám. Anyuka kedvtelve, mosolyogva nézi gyönyörű küszködő gyermekét, ám váratlanul kipattan a táska zárja, és mérhetetlen mennyiségű édesség ömlik ki belőle némi iskolaszer társaságában.

Hű mennyi édesség - lepődik meg anyuka, miközben egy igen egészséges, zöld almát lenget a kezében, gondolom mintegy ellensúlyozandó a szörnyű látványt.

Ez lesz az ebédem - közli a kissrác, és te arra számítasz, most majd elszabadul a pokol. Anyukának nyilván eldurran majd az agya, lesz ám ez az ebéded te büdös kölök, az egész szarság megy a szemétbe, ezt az almát viszed helyette, olyan dagadt akarsz lenni felnőttkorodra, hogy csak daruval lehessen a klozetra rakni, cukorbajt akarsz, vagy mi a frász ütött abba az apádra hajazó agyadba, és különben is honnan a francból volt neked erre pénzed, már lopsz is?vagy valami ilyesmire gondolhatnánk, már ha ép még az interperszonális kommunikációért felelős agyterületünk.

De anyukánk nyugodt marad. Semmi felháborodás, semmi agresszív reakció, hanem csak nyugodt asszertivitás. Az értelem párbeszéde. Aztán majd vacsorára mehetünk a fogorvoshoz - mondja okosan, és te egy pillanatra elszégyelled magad az előbbi kontrollálatlan kirohanásodért. Mert most nyilván okos magyarázata következik annak, miért az alma az édesség helyett, miért öljük így a fogunkat, erünket, szívünket, teljes önmagunkat. Azon persze kicsit csodálkozunk, hogy már estére várható a káros hatás, talán valamiféle sósavas cukorka is lehet a kiömlött kontingensben.

De máris elénk tárul a Blend-a-Med Kutatóintézet (ó hány Nobel díjast adott már ez az intézmény a világnak) egyik fogorvosi rendelője, ahol a kisfiút máris a fogorvosi szék foglyaként látjuk viszont, anyukája mosolyogva a szék mögött áll. Fiatal ambiciózus (gondolom) fogorvos a széktől elfordul, a kamerába néz, és azt mondja nekünk, hogy anyunak igaza van. (Ekkor jössz rá, hogy feltehetőleg nem te vagy a célcsoport.) A cukor napközben károsíthatja a fogzománcot. És miközben ezt mondja, beleturkál a szondájával egy hatalmas fogmodell fogszuvasodott lukába. Minket ekkor kellemes borzongás jár át, mert a turkálásnak olyan a hangja, mint mikor az ember a körmével karistolja az iskolatáblát. Ha visszatekered, újból és újból átélheted. Aztán ha ezen túltetted magad, elgondolkozhatsz azon, vajon miért csak napközben károsíthatja a cukor a fogzománcot? Talán napfény kell hozzá, valami fotoszintézisféle lehet.

És most elmagyarázzák, miért ehetsz bátran nagy mennyiségű cukrot mégis. Mert a termék védőpajzsot képez a cukor ellen, hogy segítsen megvédeni a fogakat a szuvasodástól két fogmosás között is. És valóban látjuk, ahogy éppen védi a fogat, mert a képződő energiapajzsszerűségről úgy lepattannak a cukorrészecskék, mint a sicc. Pici segítséget is kapunk a megértéshez, egyrészt a fogkrém alá ki van írva, hogy intenzív frissesség, a védőréteggel ellátott fog alatt pedig arról tájékoztatnak bennünket, hogy ez csak illusztráció. Tehát nem élő, egyenes közvetítés.

Én nem tudom, de talán ha a kissráccal meg lehetne értetni, hogy inkább parizeres zsemlét vigyen uzsonnára, meg egy olyan nagy zöld almát, akkor talán akár a konkurencia termékévek is fogat moshatna, mégsem lenne lukas a foga. Vagy tökmindegy. Az előbb-utóbb úgyis lukas lesz. Akkor viszont akár bélszín szeletek is kiömölhettek volna a srác táskájából Wellington módra. Azt sokkal jobban szeretem.

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}