5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Aspirin reklám

*************************

Aspirin tabletta - 35s +++ Értékelés: 4,4/10

Még sokat kell tanulnom kreatívságból. Vannak finom eszközök, szinte észrevehetetlenek, amelyekkel úgy lehet készre csiszolni a vásárlásra ösztökélő remekművet, mint egy Zeiss lencsét a mikroszkopikus szemcséket tartalmazó csiszolóanyaggal. Ha már egy bizonyos szinten állsz kreatív tanulmányaidban, és jól figyelsz, magad is felfedezheted ezen varázslatos, üzenet átadási hatékonyságot növelő eszközöket egy-egy ilyen ragyogó munkában. Mint például itt is. Figyelj csak!

***************


***************

Most megkérdezném, jelen esetben mi volt az a képi megjelenítési forma, ami a bevezetőben definiált eszközként jöhet itt számításba? Igen? Senki? Segítek. A mozzanatnak visszatérőnek, ismétlődőnek kell lennie, és lehetőleg olyannak, ami segít a figyelem lényegre fókuszálásában. Még mindig senki? Akkor nézzük, mi is itt a lényeg, amire a figyelmet fókuszálnunk kell? Mi az igény? Mi itt a fogyasztói insight?

Ön szerint? Igen a nőnek fáj a dereka. Nagyon jó. Fájdalom. Még valaki? Úgy van, a férfinak a padon, vagy valahol odakint fáj a feje. Na még. Annak a másik férfinak ott a sparhelt előtt szintén a dereka fáj. És annak az öreg bácsinak? Ott minden rendben van? Nem bizony! A térd, igen amit az idős hölgy készül átszúrni az esernyővel, igen ott a térd fáj. És a teáskannás hölgy? Na mije fáj neki? A keze. Reumás talán. Íme tehát az igény előállt. A fájdalom. Pontosabban annak a csillapítása.

Na most próbáljunk meg a fájdalmak kinyilatkoztatása környékén keresni egy jellegzetes mozdulatot. Talán segítek ha elárulom, eszközhasználat is társul hozzá. Elvégre emberek vagyunk, vagy mi a túró. Mi? Hogy számos állatnál is megfigyeltek már eszközhasználatot? Na jöjjön ki fiam. Arra feleljen nekem, mit gondol, miért nem egy tehén mondta a holdon, hogy kis lépés ez egy tehénnek, de nagy lépés a tehénségnek? Hogy nem talált megfelelő befektetőt? Na hordja el magát fiam innen. És tanulja meg mi az a minőségi különbség. Látom egy cseppet sem jutottunk közelebb a keresett képi megjelenítési formához.

Na jó. Nézzük a kezdő képsorokat. Szimpatikus, fehér köpenyes, komoly, meggyőzően beszélő fiatal tudósember jön be határozott léptekkel a képbe, háttérben meggyőző laboratóriumi környezettel. Miközben energikusan halad előre, kifelé nézve a képből hozzánk beszél. Mondjuk Chaplinnél itt szokott jönni a lámpaoszlop, de itt nem. És most tessék figyelni. Mi van a kezében? Na mi van? Úgy van. Pálca. Milyen pálca? Nem, nem nádpálca és nem az a csinos kolléganő jár a fejében ezzel kapcsolatban. Mutatópálca! Ez az! És tényleg mutat vele! Nagyszerű! Mit mond? ?A legtöbb kutatást az aszpirinnel végezték a gyulladásgátló fájdalomcsillapítók közül. Hatékonysága széleskörűen bizonyított? És ha esetleg még ezen lehengerlően elegáns bizonyítás meghallgatása után is kételyeid támadnának, megmutatja neked végső érvként a multimédiás, digitális táblán is a hatékonyságot. Megmutatja. A pálcájával. A lényeget. Megmutatja. Na? Na?

Nagyon jó Zsoltika! Igen, ugyanezen mozdulattal, és az élethelyzetnek megfelelő alkalmi mutatóeszközzel mutatják meg az alkalmi tanácsadók is a lényeget! Tetszenek érteni? Bevésés. Ismétléssel. A feltételes reflexív kialakítása. Pálca, egy toll, faágacska, fakanál, esernyő, fémkanál, és ami egészen zseniális húzás, a végén maga a termék. Mind, mind a lényegre mutató eszközök szerepében. És mi, a nézők, elvonatkoztatunk, azaz absztrahálunk és dekódoljuk az üzenetet: fáj, mutat, aszpirin. Ha fáj, minden az aszpirinre mutat. A megoldásra. Segíti a bevésést, hogy a mutogatós bácsik, nénik verbálisan is az aszpirinre mutogatnak.

És utolsó kalapácsütésként a fájdalom szögére szolgál a szlogen, miszerint az aszpirin a hétköznapokban is bizonyított. Tehát ellentétben más gyógyszerekkel, amelyek csak ünnepnapokon és hétvégéken hatékonyak, az aszpirint nyugodtan alkalmazhatjuk hétköznap is. Hogy nem így kell ezt érteni? Hanem valami olyasmi, hogy nem kell ide nagy felhajtás, olyan megszokott segítőtársról van szó, mint mondjuk a fogkefe, vagy a vécépapír, for everyday use, mindig kéznél van, megszokott mozdulattal nyúlunk hozzá, az élet minden pillanatában, már anyád főztjében is. Hacsak így nem.

"Én ma nagyon sokat tanultam, úgy érzem megint ellestem valamit a kreatív bácsik és nénik, vagyis inkább nénik és bácsik boszorkánykonyhájából, és minden igyekezetemmel azon leszek, hogy még több mesterfogást sajátíthassak el, mert minden vágyam, hogy "hej, ha én is köztetek lehetnék, aranyos vitézek, daliás leventék!""

(Zsoltika bejegyzése a tanfolyam emlékkönyvébe. Emlékét örökre megőrizzük.)

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 4/10

{mxc}