1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Maggi reklám

*************************

Maggi gombóc levesek - 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Azt hiszem volt itt egy kis félreértés egyik előző kritikámmal kapcsolatban, amelyben nemtetszésemnek adtam hangot, miszerint talán mégsem kéne hazafias érzületeinket sörreklámra mozgósítani. Ugyanis eddig soha nem látott számban (4 db.) értékelték fent említett kritikámat elégtelenre az olvasók. Fogalmam sincs miért, mert indokolni nem indokolták. Gondolom féltek rettenetes és megsemmisítő válaszaimtól.

Talán nem sikerült elég világosan kommunikálnom, hogy nekem nem a hazaszeretett többé-kevésbé ügyesen és hatásosan megfogalmazott képi példái nem tetszettek, hanem az, hogy ez egy sörreklám. Az aránytévesztésről beszéltem. Persze nyilván számos kedves olvasónkban annyira mélyen él e honfiúi, honleányi hevület, hogy a vonatkozó szimbolikáknak még csak a környékén sem tűrnek meg semmiféle negatív jelzőt, de engedtessék meg nekem, hogy ezt én egyfajta enyhe fokú elvakultságnak tudjam be. Pedig furcsa mód, én éppen magamat éreztem kicsit elvakultnak, amikor méltatlannak gondoltam efféle érzésekre apellálva egy sörfajta népszerűsítését. De hát ízlések és pofonok. Kinek a pap, kinek a papné. Aki másnak vermet ás..., izé, azt hiszem, ez már tényleg nem erről szól.

De hogy miért épp e gombócos reklám kapcsán jutott mindez eszembe? Mert itt ugyancsak bizonyos méltatlansági problémáim vannak.

***************


***************

Mély, alapvető emberi érzések húrjain játszunk. Édes kicsi kislányka gyermekien őszinte szavait halljuk. "Úgy szeretem, amikor együtt vagyunk." Jaj de drága. Közben anyuka arca villan be, és a kézben a termék. "Amikor apa korán jön haza." Hej de ritka esemény ez mai rohanó világunkban. Milyen kegyetlen is ez a világ. Egy világ, amely még az ilyen bájos kisgyermekek számára is rendkívül fukarul csöpögteti a boldogság perceit. A családi együttlét perceit. "És nagyon szeretem a testvéremet is." Egyenesen szívet melengető. És tényleg, kedvesen, bájosan, vidáman spriccolkodnak egymással a testvérkék a mosogatónál. Tetszik tudni, ahogy az az ilyen korú testvérekre jellemző általában. Nem ám egymás haját tépik valami játék birtoklását illetően. "Anya főz a legjobban az egész világon." Hát ki más. Pici butácska gyermekszív. Adj már egy papírzsepit. És látjuk mosolygósan szép anyukát, amint éppen a termékből főz leveskét. Ugye érted? Termékünk akárcsak mint anyád főztje. A legjobb a világon. "Tudja, hogy mit szeretünk. Az óriási gombócokat!" Értsd, a Maggi tudja, hogy mit szeretünk. Az óriási gombócokat! "Ha nagy leszek, olyan leszek, mint anya. És olyan családom lesz, mint a miénk." No tetszik látni. Így kell gyermeket nevelni. Ilyen egészséges, erős lelkületűvé kell őket formálni. Kiegyensúlyozottság, biztonság, boldogság. És közben gusztusos leves képek keverednek gusztusos családi képekkel. Hogy lásd, a Maggi szerepe ebben bizony nem elhanyagolható. Ő ott van, hozzájárul, mondhatni szükséges feltétel. És ha nagy lesz a kislány, és eléggé érett, akkor majd egyszer elmondhatjuk neki, azokat a gyermekkori finom anyafőzte leveseket, bizony, bizony nem anya főzte. Csak konyhakészre formálta a zacskó hátoldalán lévő használati utasítás szerint. A levesport pedig, sokmilliós tételben, nagyipari módszerekkel állították elő egy anyuka konyhájára semmiben sem emlékeztető üzemcsarnokban. De hát ezek kegyes hazugságok ugyebár. És miért ne lehetne a Maggi ekképpen mindenki szeretett anyukája? Elvégre anya csak egy van, és ez a Maggi cégre is igaz.

Szóval ne tessék nekem sörhöz hazafiságot, levesporhoz gyermeki boldogságot társítani. Nekem ne tessék. A többieknek szabad. Biztos ki tetszettek mérni a fókuszcsoportban, hogy ez bejön. Igaz lehet, hiszen négyen engem is lepontoztak, amikor ez ellen ágáltam. Én például nyilván azért nem lehetnék kreatív, mert egy rakás, számomra jópofának tűnő reklámötletem volna, amelyeknek semmi közük az ilyesféle mély érzelmekhez. Igaz, az Emesés reklámoknak sem volt. És én azokkal sem voltam elégedett. Épp ezért vagyok én a kritikus, és te a kreatív.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}