1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Cillit Bang reklám

*************************

Cillit Bang - 45 +++ Értékelés: 3,6/10

Amikor a kreatívok beiratkoznak a kreatív iskolába, akkor még nem annyira kreatívok. Ezért nagyon fontos, hogy megtanítsuk nekik az alapokat, amire később támaszkodni, illetve amiből később építkezni tudnak. Iskolánkban épp ezért szigorlati tárgy az "Alapmanipulációs technikák elsőéves kreatív hallgatóknak" című előadás és gyakorlat sorozat, amelyet tanszékemen lehet kötelezően felvenni. Kötelező irodalom az általam írt tankönyv és mérési segédlet. Megvásárolható nálam az irodámban + ÁFA.

Részlet a segédletből:

13. Gyakorlat

Készítsen reklámfilmet tetszőleges tisztítószerre az alábbi főbb paraméterek mentén:

- kérdésfelvetés, az igény felkeltése

- megoldás megnevezése

- ilyen volt, ilyen lett

- lelkes, elélvező felhasználó demója

A feladat kiadása után a hallgatók önállóan, tanári felügyelet mellett állnak neki a feladat kidolgozásának. Munkaidő két óra. Csak a szertárban rendelkezésre álló anyagokat és eszközöket használhatják. Mindenki csak egy db. félhülye vásárlót vételezhet, mivel sajnos iskolánk finanszírozási gondjait még nem sikerült orvosolni. Kérem, hogy szigorúan takarékoskodjunk a felhasznált emberanyaggal (rendezők, asszisztensek, világosítók, operatőrök, stb.), így még az egyszer használatos példányokat is igyekezzünk elmosás után újból felhasználni.

A feladat megoldása:

***************


***************

Értékelési szempontok:

Kérdésfelvetés, az igény felkeltése - világosan láttatja-e a hallgató, hogy milyen sokféle tisztítási feladat merülhet fel egy lakásban? Ha igen, akkor ez nem jó, mert itt nem erre, hanem a baktériumok és egyúttal a makacs szennyeződések ellen keresünk kombinált tisztítószert. Érteniük kell a diákoknak, hogy sem a baktériumokkal teli ragyogó tisztaság, sem a steril kosz nem megoldás. Ezért kell egy kombinált szer, amely mindkét feladatot sikerrel teljesítheti.

Megoldás megnevezése - világosan láttatja-e a hallgató, hogy a termékben a fertőtlenítő és az univerzális tisztítószer mintegy frigyre lép, egyesül? Hiba lehet, ha például összeönti a demonstrátor két különböző flakonból a szert, mert akkor felmerülhet a vásárló gyenge agyában, hogy miért ne lehetne az egyik komponens a konkurencia terméke? Ezért hasznos a "Ne keverje más tisztítószerekkel" képaláírás ilyenkor. Egyesüljenek hát a flakonok mintegy varázsütésre.

Ilyen volt, ilyen lett - világosan láttatja-e a hallgató az adott tisztítószer lenyűgöző erejét? Tisztában van-e a hallgató az "orbitális hazugság" fogalmával, és képes-e azt helyesen alkalmazni? Megjelenik-e a tisztítószerek esetében különösen nélkülözhetetlen "erőfeszítés nélkül" jellegű hazugságelem? Példánkban ez így hangzik: a Bang erejével nyújt ragyogást és tisztaságot súrolás nélkül. Kellően erőteljes-e továbbá a hatás képi megfogalmazása? Kellően rohadtak, redvásak, mocsadékosak, genyásak, okádékosak, trutymósak-e a tesztfelületek? Képes-e a hallgató olyan animáció szerkesztésére, amiről csak a hülye nem látja, hogy az. Képes-e olyan finom vágási, áttűnési technikára, amely érzéssel, de jól kivehetően mutatja meg, hol cseréltük ki a lehányt felületet egy vadonatújra? Ez talán a legnehezebb, gondoljunk csak arra, milyen nehéz szándékosan hamisan énekelni.

Lelkes, elélvező felhasználó demója - világosan láttatja-e a hallgató azt az elementáris boldogságot a demonstrációt végző felhasználót megszemélyesítő színésszel, amely egyértelművé teszi a potenciális vásárló számára a szer mintegy megváltó erejét? Elég természetellenes-e a hanghordozás, eléggé túlspilázott-e a lelkesedés, a boldog hitetlenkedés? A mimika, a vigyor elég eszelős-e?

Ha a fenti kérdésekre zömében igennel tudunk válaszolni, akkor a gyakorlatot minimum szinten, elégségessel elfogadhatjuk. Jobb jegyet csak akkor adjunk, ha a hallgató a fent vázolt minimum megoldáson túlmutató ötleteket képes felvonultatni a gyakorlat során. Ilyen lehet, ha valami agyament sztoriba ágyazza az üzenetet. Minél kevesebb köze van az adott termékhez, annál jobb. Például:

Jó volt veled ma az ágyban,

Egész napon erre vágytam.

Tegyünk hát rá egy lapáttal,

Takarítsunk Cillit Bánggal.

Cillit Báng. És a kosz eltűnik.

Na erre tudnék egy csillagos ötöst adni. Magamnak.

******************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}