5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Oldspice reklám

*************************

Oldspice dezodor - 20 +++ Értékelés: 5,0/10

Általában azokról a reklámokról írok, amelyek valamiképpen megmozgatják a fantáziámat. Mondhatnók, minden rendben van, pont ez a célja egy reklámnak, így negatív kritikád nem lehet. Csakhogy nem mindegy, szárnyaló fantáziám elszakad-e a terméktől, vagy sem. Ha a terméktől függetlenül szárnyal, a reklám rossz. Az alábbi esetben például eléggé szabadnak éreztem magam.

***************


***************

De most miért? Ez a dezodor olyan jó, hogy még a sellők is kiugrálnak utánad a tengerből. Igen, ez így majdnem vicces, és hogy sellő, ez jelzi, itt voltaképp egy meseszerű elemről van szó. Tehát ha lenyeled ezt a békát, akkor nem kezdesz el azon filózni, hogy is tudtak ezek a sellőlányok a szárazon nyomulni, nincs-e halszaguk, vagy ha van, nekik milyen dezodort ajánl a cég, illetve leginkább az érdekelne, hogy is néznek majd ki a dolgok éjszaka az ágyban? Épp ezért nem inkább valódi nőket szeretett volna a jóember kihalászni? Nem kéne esetleg más dezodorral próbálkozni? Tehát ezeken nem gyűröd magad, mert ugyebár ez egy ilyen vicces meseszerű elem.

Igen ám, de egy jóravaló reklámfilm szereti szembeállítani a terméket nem használók szerencsétlenségét, a terméket használók szerencséjével. Kontrapunkt. Mondjuk. Nézzük csak, mit lehetne itt a sellőlányokkal szembeállítani? Verseny van Burgundiában, ki fog több sellőlányt? A mi fickónk nyer a dezodorral. Vagy. Fickót üldözik a nők, mert benyálazta magát a termékkel, kétségbeesetten egy csónakkal a tengerre menekül, ott meg a sellőlányok kezdik üldözni. Igaz, ebben nincs kontrapunkt. De nézzük, hogyan válaszoltak erre a kihívásra filmünk alkotói?

Jóravaló fiatalember üvölt a pofánkba, majd látjuk, hogy egy csakugyan méretes hallal büszkélkedik. Egy kicsit ellenszenvesebb kövérkés úriember pedig egy másik tekintélyes példányt mutogat. Narrátor mondja: "Egy balek nem tud mást, mint kérkedni a nagy fogással." Ahelyett, hogy kussban, mindenki elől rejtőzve, csendben felzabálná? De ha már profi módon ekkora halat fogott, miért ne dicsekedhetne vele egy kicsit? Aztán persze a narrátor szavai hatására rájövünk - hosszabb-rövidebb belegondolás után - hol van a kontrapunkt. Ugyanis az ő zsákmányuk, nélkülözve a termék hatását, nem tud magáért beszélni. Az ő zsákmányukat csak simán meg lehet enni. Azért fogták. Az igazi férfi zsákmányát pedig még megdugni sem lehet. A magáért beszédet meg feliratozni kell, mert sellőül van.

Nézz oda! Most hogy így szépen feldolgoztam az egészet írásban, még logikát is leltem benne. A balek zsákmánya nem beszél magáért, a dezodoros ürgéé pedig igen. Az persze már kérdés, hogy halászzsákmány esetében nem különösebben árcsökkentő tényező, ha a zsákmány nem beszél magáért, tehát ezért nem teljesen logikus baleknak nevezni a halászt, de hát a meseelem ugyebár. Azért nekem így picit roggyant sztori ez.

Most már csak azt tessék megmondani, miért kétszeres a szlogen szerint a felfrissülés? Mert két sellőt fogott? Kitaláltam. Nyilván mert kétszer olyan hosszú ideig tart. Csak minden másnap leszel megint büdös. Na persze ha halszagú félnőkkel dörgölőzöl...

******************************

Értékelés: 5,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 7/10

 

{mxc}