Renault Thalia reklám
*************************
Renault Thalia - 30 +++ Értékelés: 4,4/10
Ugye adná magát a címbéli összetétel mint egy lehetséges kiindulópont a kreatív ötletrohamhoz? A szekér is egy jármű, az is egy kocsi, és ha már ezzel a színházat idéző névvel kell dolgoznunk, miért ne aknázzuk ki a lehetőségeket? Úgy tűnik, esetünkben a kreatív csapat mégsem ezt az utat választotta.
***************
***************
Hanem inkább a hagyományos, elbaltázott recept szerint dolgoztak. A filmecske első felében fogalmad se legyen, mit fogunk reklámozni. Ez ugye nagyon hasznos, mert különben nem lehetne kitalálósdit játszani. Aztán végezzünk el egy logikai bakugrást, hogy még nehezebb legyen bevésni az üzenetet. A bevezető jeleneteket persze fogalmazzuk meg kellőképpen szórakoztatóvá, hogy biztosan csak ezekre emlékezzünk. Elvégre aki új autót akar venni, úgyis alaposan tájékozódik előtte például az interneten, és/vagy az ismerősöknél, úgyhogy nincs a mi szar reklámunkra utalva. De nézzük, hogyan is kell elkészíteni egy ilyen, a fenti elkúrós szabályoknak mindenben megfelelő reklámot?
"Lecserélheti a lakását." Ezt halljuk először. És látjuk, a lakás valóban lecserélésre szorul, mert állandóan földrengés van benne a közelben elhaladó vonatféleség miatt. A képek is mindig leesnek. Tiszta ideg vagyok má!
"Lecserélheti a fodrászát." Igen, tényleg, nagyon hülye frizurát csinált az első. Mondjuk a második is, de hát lehet, ilyen fejre nem lehet jobbat. (Sajnos nem tudtam teljes bizonyossággal megállapítani, hogy valóban történt-e fodrász csere. Ha nem, akkor érthető a második frizura hülyesége is.)
"Lecserélheti az állását." Azt azért kell lecserélni, mert van ottan egy olyan fazon, aki állandóan emberünkön tartja a szemét nagyon fenyegetően. Talán ő a főnök. Persze érthető, hogy bizalmatlan egy ilyen hülyefrizurás csávóval szemben.
"Lecserélheti a horgászhelyét." Gondolom ez az epizód igen széles célcsoportot érint meg nagyon mélyen. Hát igen, már két hete mindennap eláztat az az állat motoros, ez már tényleg zavaró kissé. Bár a frizurám már nem hülye. A fodrászcsere legalább sikerült.
Na és most jön a kulcsmondat, az átkötés. Ez normál esetben mintegy válaszol az előző mondatokra méghozzá úgy, hogy behozza a terméket a látóterünkbe, mintegy megoldást kínálva vele az előzőekben vázolt valós, vagy valószerű szükségletekre. És milyen logikai folytatása lehet egy olyan mondatokból álló felvezetésnek, miszerint lecserélheti ezt, lecserélheti azt, lecserélheti amazt, de...? De anyádat sohase cserélheted le. Mondjuk. De van valami, amit szintén lecserélhetne, de sohasem szeretné. Ez a mi autónk. Vagy valami ilyesmi. Tehát egyféle tehetősséggel állítunk szembe valami olyan jó értelemben vett tehetetlenséget, ami a termék tulajdonságai miatt a kedvünkre való.
És mit hallunk itt? "De a legjobb úgy cserélni, hogy biztosra megy." Ha például lakást, akkor olyanra, ahol vasút biztos nem megy. Vagyis elkezdünk másról beszélni, itt például kapunk egy jó tanácsot, hogy általában hogyan cseréljünk. Bármit. Tehát kvázi egy gyengébb kötéssel utalunk vissza a termékre, vagyis ha éppen autót szeretnénk cserélni, akkor ez a biztos verzió épp a mi modellünkben ölt testet.
De nem probléma, tényleg lehet, csak én gondolom így, a drága reklámidő minden másodperce a termékről kéne hogy szóljon, különben jöhet a kitalálós játék. És akkor ez kidobott pénz. Ugyebár. Még szerencse, hogy a megrendelők többsége aztán végképp nem reklámszakember, az ő fejük amúgy is tele van a termékkel, és ha a klip jópofa, meg vicces, meg olyan eredeti pofák vannak benne, akkor az nekik elég. Még akkor is, ha csak egy másodperc erejéig kerül megemlítésre szeretett termékük. Bennük azonnal megragad. Ja hogy nem ők a potenciális vevőkör? Dehogynem. A reklámcég szempontjából.
******************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 2/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10
A látvány (Scene) - 6/10
A technika (Technology) - 6/10
{mxc}