5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)
Fagor MaxiTop reklám

*************************

Fagor MaxiTop - 20s +++ Értékelés: 4,8/10

A reklámfilmek abban különböznek a mély művészi tartalmat hordozó filmalkotásoktól, hogy a mondanivalót szinte bárki megfejtheti, akit a tudomány mai állása szerint beszámíthatónak tekinthetünk. Ugyanis legkésőbb a végén explicite kimondatik, és leíratik, hogy mely termék megvásárlását elősegítendő született meg a vonatkozó mű. Így az üzenet mindenképpen átmegy, még akkor is, ha odáig egy szót sem értettél az egészből.

Az úgynevezett "igazi" műalkotások viszont hagynak téged kétségek közt fetrengeni a mondanivaló mibenlétét illetően. Hát ezért szeretjük mi a reklámokat. Meg a nem túl összetett meséket. Az alábbi eposz végén is jól kiderült, mit kell vennem boltban. De amíg ez kiderült, volt min csodálkozni.

***************

***************

Mosógép, kis helyen is elfér, mégis sok ruha belefér. Hogyan reklámoznád? Mondjuk vegyünk egy kis lakást, ahol akárhogy sakkozunk a bútorokkal, mindig csak negyven centi maradna a mosógépnek. Mondjuk. Valahogy azt kéne megmutatni, akármit is csinálunk, egyszerűen nem marad több hely, mint negyven centiméter. És akkor erre agyalunk ki mindenféle vicces, szellemes, jópofa ötleteket, vigyázva, hogy ne üssük agyon az üzenetet, vagyis ne legyen túl "erős" a sztori.

Nos, mellékelt kis filmünk alkotói szakítottak a fentebb vázolt konzervatív, avítt, öreges, unalmas hozzáállással. Filmjükben nem azért kevés a hely, mert kevés a hely, mi több, a lakás óriási. Hanem azért kevés a hely, mert valamilyen zseniális módszerrel sikerült egy helyre nagyszámú elmebeteget összeszedniük. Mert minden hely kicsivé tehető, ha kellő számú embert zsúfolunk bele. Ahogy a mondás is tarja, sok jó ember és egy jó mosógép kis helyen is elfér. Nem kell midig valós, vagy valószerű szükségletként bemutatni a termék nélkülözhetetlenségét ? gondolják az alkotók ? elég, ha felhívjuk a kicsiségére a figyelmet. Itt például a társbérlőket kereső őrült fiatalembernek csak azért van szüksége a keskeny mosógépre, mert egy perverz állat, és csak megagrupiban tud elélvezni, lásd fürdőszobai jelenet. És azért van szüksége ennyi rengeteg emberre, hogy a fürdőszobában biztosítható legyen a folyamatos megagrupi. És ezért nincs helye, és ezért kell neki a keskeny mosógép, mint valós, valószerű szükséglet. Vajon a vécé hogy néz ki? És hét kiló ruha ide, hét kiló ruha oda, vajon mennyi ideig tarthat itt egy nagymosás? KÖJÁL mit szól?

Azért akárki, akármit mond, az a fürdőszobai simulós, tapadós, szappanozós jelenet nagyon ütős. Mit ki tudna hozni belőle egy avatott kéz. Mondjuk Kovi a Pornó Oszkáros rendezőzseni. De addig is ki kéne próbálni egy lakótelepi fürdőszobában, az kicsi, kevesebb embert kell rávenni. Szóval akinek ez netalántán megmozgatta volna a fantáziáját, nálam lehet jelentkezni. A fürdőszobát én hozom.

Na látják, nem is olyan rossz ez a porszívóreklám.

******************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 5/10

 

{mxc}