1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (1 Vote)
Rhinospray reklám

*************************

Rhinospray Plus - 30s +++ Értékelés: 5,0/10

Elképzelem, hogy világéletemben el volt dugulva az orrom. Vagy legalábbis nagyon gyakran. Sokat szenvedek tőle, tudatom beszűkült, minden gondolatom valahogy kapcsolódik a rajtam ülő rettenetes átokhoz. Borzasztóan irigylem azon embertársaimat, akik nem, vagy csak nagyon ritkán szenvednek az orrdugulás elemi csapásától. Nagyon, nagyon szeretnék egyszer szabadon, az orromon keresztül levegőt venni. És ekkor elkezd peregni előttem ez a film.

***************

***************

Na ebben a szituációban el tudom képzelni, hogy már az első képkockáktól kezdve borsódzni kezd a hátam, a szemem könnybe lábad, ettől az orrom persze még jobban eldugul, és lassan valami katarzis közeli érzés kerít hatalmába. Igen, vége a hosszú szenvedésnek! A megváltás közel! Örömhír közlése történik.

Vagy paródia az egész. Jópofaság. A hullámok nyaldosta sziklaszirten álló karcsú, fehér leples nőalak, a titanicos pózban széttárt karokon szélben lobogó fátylak, és körben a tenger kék végtelensége. Orrspray. Nálunk itt a város fölött is áll egy szélben lobogó karcsú nőalak, pálmaágat tart a kezében. Ő a budapesti orrspray szobor. De ha bemész Amerikába, mindjárt balra az első sarkon szintén áll egy szélben lobogó karcsú nőalak a tengerből kimagasodva. Úgy hívják, a New York-i orrspray szobor.

Azon gondolkodom, végül is hogyan választ magának az ember orrspray-t? Nyilván megkérdez másokat a tapasztalatairól, utánajár Internetes fórumokon, vagy esetleg megnézi az összetevőket. Ha látja, hogy mentol, kámfor, eukaliptusz, akkor lehet, bejön neki a dolog, mert már hallott ezekről az anyagokról, esetleg volt már velük kapcsolatban kellemes tapasztalata. És lám, itt is feliratozásra kerülnek ezen anyagok, de nincs túl nagy hangsúly rajtuk. Pedig ez volna az értelmes mondanivaló. A lényegi közlés. Ugyanis a szabadságfilm részt ha komolyan veszem, röhejes, ha nem, akkor vicces, de egyik esetben sem inspirál egy adott orrspray megvásárlására. Mert csak arról szól, ha eldugult az orrod, próbálkozz orrspray-el. Nem hiszem, hogy valakit pont ez a rész ragadna meg. Milyen szép! Kik is csinálták ezt? Ők? Na ezektől bármit megveszek! Akik ilyen szépet tudnak alkotni, azoknál tök mindegy mire vonatkozik a megkönnyebbülés. Orrspray, vagy hashajtó, egyre megy. Mindenképpen megveszem. De ha mondjuk arról szólna a film, hogy a mentol, a kámfor és az eukaliptusz lovagok elindulnak, hogy legyőzzék a gonosz háromfejű orrdugaszt, akkor azonnal elkezdődne a lényeg közlése. Na jó, ennél azért jobb ötleteket is el tudok képzelni, de a szabadságfilmnél talán ez is célravezetőbb lenne.

Bár ki tudja? Fogyasztói társadalmunk a túlzásokról szól. Minden szenzáció, minden egyszeri, soha vissza nem térő alkalom. Mindentől boldogok vagyunk, még a légyfingot is megtapsoljuk. Minden sikerülni fog, gratulálunk Feri, bejutottál a három legjobb balek közé. Akkor miért ne lehetne egy orrspray a szabadság szele?

******************************

Értékelés: 5,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 6/10

 

{mxc}