Skoda reklám
*************************
Škoda Octavia - 30s +++ Értékelés: 7,2/10
Na, ez például egész jó. Szerintem legalábbis. Mert ne feledjük, az itt elhangzottak nem biztos, hogy az abszolút igazság megkérdőjelezhetetlen manifesztumai, csak nagyon valószínű. Nem?
***************
***************
Szóval a csávó teljesen bepörög a vonatkozó járgánytól, és mintegy magáról megfeledkezve, mondhatni őszinte érzelmi megnyilvánulásokat megengedve magának ugrándozza körbe kívül-belül az autót. Úgymond nem lázadó kamaszhoz méltó viselkedést tanúsít. És mi volt az, ami ennyire kizökkentette a "normális" viselkedési kerékvágásból? A reklámozandó termék. És mi volt az, ami áttörte a szinte áttörhetetlen flegmatikus kamasz erőteret? A reklámozandó termék. És miből dől a kemény rock? A reklámozandó termékből. Vagyis a termék nagyon tetszik ennek a mai fiatalnak. Oly annyira, hogy még arról is megfeledkezik, hogy ő mai fiatal. Pedig a mai fiatalok erről még akkor sem szoktak megfeledkezni, ha egymaguk vannak valahol. Még önmaguk előtt is szégyellnék, ha véletlenül elgyengülnének, és némi őszinte érzelem hagyná el valamilyen kommunikációs formában a testfelületüket. Nos, ez a termék még ezt is elintézte. Na aztán persze jön a lebukás. Nagy gáz pont az ősök előtt égni. De hát közben észrevétlenül bejött a fater (elég szlenges a dumám?), és rajtakapta a srácot, hogy épp élvez, akarom mondani épp élvezi a jármű facilitásait. Szerintem ez utóbbi a nagyobb égés. Az előbbi szinte normális. Meg is rémül a gyerek egy pillanatra, rádió azonnal kikapcsol, átváltás flegmára. És most azt hinnéd, hogy itt ő a célcsoport. De hát, hogyan, tennéd fel a kérdést, amikor e célcsoportnak nem igazán van vásárlóereje. Hát úgy, hogy nem ő a célcsoport. Hanem az ablakon behajoló apa korú és apa nemű igen széles réteg. Hát igen, egy olyan vagyontárgyra szert tenni, amit a serdülő fiúgyermek sem fikáz, sőt! Az nem semmi. E tárgy egyféle platform lesz ekképpen, mintegy kommunikációs felület, amelyen ezen emberi-kommunikáció-szegény korban és korszakban is kivirágozhat valamiféle érzelmi információcsere. Atyai szíveket melengető érzés. És mindenféle egyéb szabály is betartatik. Például végig a reklámozandó tárgy van a középpontban, vagyis sztorinak és üzenetnek itt véletlenül közük van egymáshoz.
Na jó, megyek, veszek néhány Škodát.
******************************
Értékelés:7,2/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 7/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 8/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 7/10
A látvány (Scene) - 7/10
A technika (Technology) - 7/10
{mxc}