VW Caddy reklám
*************************
VW Caddy ? 2x25s +++ Értékelés: 6,2/10
Mi a különbség? A Fülesben szoktak ilyen ábrák lenni, amelyek látszólag teljesen egyformák, mégis fel kell fedeznünk legalább hatféle különbséget a kettő között. Nos, itt van két reklámklip, amelyekkel pont ugyanez a helyzet. Játék indul.
***************
***************
***************
Megvan? Akkor most nem kell beküldeni sehová, csak gondolkozzunk el egy picit, mi is az értelme ennek? Hamar kiderül, hogy a második esetben némileg több információt írnak és verbalizálnak számunkra, mint az első esetben, ahol csak annyit mondanak, hogy új Caddy Maxi. Ja és ki van írva egy helyütt, hogy raktér a maximumon. Míg utóbb már pontos információval szolgálnak a raktér és a motor paramétereiről. S mivel ez elvesz egy-két többletmásodpercet, ennek megfelelően kellett kicsit rövidebbre venni a megelőző történetet. Na most két eset lehetséges. Már megy a klip, amikor a megrendelő bosszankodva fedezi fel, hogy itt szinte semmit sem árulunk el számszerűen a raktér nagyságáról, illetve a motor paramétereiről. Telefon, gyerekek csináljatok valamit, ez így nem ér semmit. Csak kidobtuk azt a rengeteg pénzt az ablakon. Második lehetőség, hogy a dolog szándékos, ravasz kreatívok pszichológiai alapon kitalálták, előbb felkeltjük az érdeklődést, hm, de jó ez a kis furgon, mennyi minden belefér, vajon pontosan mekkora ez a raktér? Aztán válaszolunk mintegy az érdeklődők kérdéseire. Előfeszítés, a nézők lerágják a körmüket izgalmukban, amit a kielégítetlen információéhség okoz, lázasan falják a reklámblokkokat, hátha felbukkan az áhított információ, és amikor végre felbukkan, bekövetkezik a szinte katartikus reveláció, igen, ez az a haszongépjármű, amit nekem teremtett az Isten!
Véleményem szerint viszont teljesen felesleges pénzkidobás volt a második verzió előállítása. Fogadjunk, ha nem szólok, észre se vették volna, hogy két verzió van. A két színész egyébként remekül játszi, ahogy a gonoszkodó főnök arcán átvillan a kaján öröm, amikor rákérdez a betonkeverőre, azt egyenesen tanítani kéne. Aztán az az almát ropogtató arc! De legalább biztonsági öv! Szóval már az első verzióból is remekül átjött nekem az üzenet, igen, ebbe a látszólag kicsiny járműbe, jaj de sok minden belefér! Nahát! Kár, hogy nem kell nekem ilyesmi mostanában. Ha meg kellene, úgyis elővenném a katalógusokat, meg az Internetet, meg benéznék a szalonba, de ami biztos, nem a második verzió segítségével lépnék tovább. Az pénzkidobás. És? Mit fáj neked a mások pénze? Ha egyszer a megrendelő így érezte biztosabbnak a hatást. És milyen igaza van. Én például most megyek, és azért is veszek egyet poénból.
Meg hozzá egy kiló almát.
******************************
Értékelés:6,2/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 7/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10
A látvány (Scene) - 7/10
A technika (Technology) - 5/10
{mxc}