1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)
Harpic Hygienic reklám

*************************

Harpic Hygienic - 20s +++ Értékelés: 5,2/10

Bevallom, nekünk nincs ilyen belógós, levizelendő tisztítónk a vécénkben. Mégis mindig ragyogó fehér. Mert hogy van egy pajzán találmányunk, melynek vécékefe a neve. Nem, nem. Az se szaros. Ügyesen kell tudni forgatni, és jó időben jó helyen alkalmazni. Akár egy szamuráj a kardját. És akkor nem kell olyan kellemetlenségekkel szembenéznünk, mint amilyenekkel a hölgy kényszerül a mellékelt klipben.

***************

***************

Az adott etűd mentségére legyen mondva, hogy legalább nem egy olyan alkalmatossággal példálózik, mint amilyeneket kisvárosi lepattant vasúti restikben lehet feltalálni, és amilyenekkel más reklámfilmek szoktak demonstrálni. Itt csak a belógó tisztítótartó undorító. És meg is van személyesítve, olyan ellenszenvesen acsarkodik a neki friss betevőt felszolgálni igyekvő hölgyre, ami ezen mód nem is egészen érthető. Pedig a hölgynek van egy kifejezetten erre a célra rendszeresített alkalmatossága, egy olyan kinyújtható fogója, de ezzel együtt sem bír az izgága vécékellékkel. Végül a hölgy - mit van mit tenni - segítséget kénytelen hívni. Szerencsére - tudom, ezt nem gondolja senki komolyan, hogy így van, de olyan vicces - van egy piros vészjelzőgomb a fürdőszobájában, ami fölé oda van írva, hogy harpic szakértő. Meg is nyomja azzal a most már nyilvánvalóan kétes tisztaságú fogóeszközzel, mire - láss csodát - a fal a káddal együtt félrehúzódik (a kád nyilván kilóg az utcára ilyenkor), és a feltáruló titkos rekeszből menten előlép egy igazi harpic szakértő. Oda volt ő beraktározva. Ügynöki bőrönd kinyit, és máris láthatóvá válik az új harpic kollekció. Azt hiszem az a lényege, hogy egyszer használatos, és nem kell benne cserélni a hatóanyagot. Ahogy azt a szakértő kartárs meg is említi: már nem kell a kórokozóktól hemzsegő tartóhoz érnie a vécékagylóban. Hát ahhoz nem is, csak a tartó tartójához a vécékagylón, ami elméleteink szerint szintén elég rendesen kaphat a felfröccsenő anyagokból.

Szóval adott reklámunk is azon hirdetések sorát növeli, amelyek üzenetüket arra alapozzák, miszerint kedves háztartásbeli, az ön lakásában egy, vagy több igen undorító, elhányom magam pont létezett eddig, de erről nem ön tehet, hanem valószínűleg valamiféle gyermekkori trauma lehet az oka, hogy ön idáig egy igazi disznóólban élt. És ezzel az a gond, hogy az ember valahogy sehogy sem akar a saját lakására ismerni, mintegy elmarad a katarzishoz feltétlen szükséges aha élmény. De most nem is ez a fontos, hanem hogy ezzel az új termékünkkel ön kitörhet a tisztaságot elutasító pszichés eredetű gátlása alól, és mintegy varázsütésre megszüntetheti az adott undorítóságokat.

Végezetül egy szép, filmesztétikai szempontból is említésre méltó beállításra szeretném felhívni a figyelmet. Úgy a tizenötödik másodperc táján kaphatjuk el azt a pillanatot, amikor a sokat szenvedett hölgy és a harpic szakértő egymás mellett kuporogva a vécé pereme fölött, boldogságtól sugárzó arccal az égre emelik szemüket, mintegy hálát adva az odafentieknek, hogy élvezhetik az odalentről áradó illatokat, amelyeket a csodálatos terméknek köszönhetnek. Ja és az adja a beállítás különlegességét, hogy az egész a szar perspektívájából van fényképezve.

******************************

Értékelés:5,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 7/10

{mxc}