KFC reklám
*************************
KFC Marco Longer Polo Longer – 30s +++ Értékelés: 4,0/10
A reklám típusa: újrajátszható. Már abban az értelemben, ahogyan arra már sok példát láttunk hosszú együttműködésünk során, hogy többedszerre se fogod kitalálni legalább a feléig, mit reklámoz. Aki előbb kitalálja, nyert. Pedig ezt az amerikai rántott csirke gyorsétterem láncot reklámozza, nem kéne tehát szemérmesen titkolózniuk az első tízmásodpercekben. Persze én nem értek ehhez, nem értem, mi az a korszerű reklámfilozófia.
***************
***************
Régi humor, srác levélben, vagy levélszerű szövegben beszámol anyjának, annak az ósdi, maradi szellemű szülőnek, annak a vén hippinek, aki már elfelejtette a saját ugyancsak lázadó ifjúságát, hogy mivel tölti a diáknapjait (már ha van ilyen kifejezés). És persze olyanokat mond, ami egy feltételezett konzervatív ízlésvilágnak megfelel, de persze ezek kétértelmű megfogalmazások, és jól épp az ellenkezőjét csinálja a gyerek. Ezen mi rettentően jót mulatunk. Illetve a kreatívok úgy képzelik, hogy a mai fiatalok ezen rettentően jót mulatnak, és ez majd eladja a portékát. A mai fiatalok ugyanis rendre átb… átverik a szüleiket, és azért van erre szükség, mert a mai fiatalok rendre olyan dolgot csinálnak, amiket a maradi szülők rendre helytelenítenének, és akkor megvonnák a zsebpénzt minden bizonnyal. De ha nem is így van a rendesebbjénél, akkor is jót kacag ezen a fiatalos, merész, lázadó humoron.
Mert dehogy néz ki úgy a mai fiatalok élete, hogy mondjuk hajnalig buliznak folyamatosan, majd miközben a barátnőjükkel sétálnak, állandóan forgolódnak más nők után. Aztán délután megint buliznak, és isznak mint állat, ezt követően kefélnek, mint állat, és ráadásul mindezt rettenetesen unják.
De nem baj, és innentől jön a termékbemutatás, mert ezt a dögunalmat könnyedén megtörheted. Ugyanis itt van ez a két új longer ettől az etetőcégtől, és volt, nincs unalom. Tudod, longer. Nem szendvics ez a két forradalmian új szendvics, hanem longer. Persze jogos, mert állítólag az angol szókincs lényegesen nagyobb, mint a magyar. Rabolni kell tehát tőlük szavakat. Majd megszokjuk. Idáig is jó sokat raboltunk már.
Na jó, evezzünk szelídebb vizekre. Tételezzük fel, hogy van értelme az egésznek. Például hogy ez az élet unalmas, az egy nyilvánvaló hamis állítás, és ezt az úgymond unalmat persze nem megtörni kell a nagyszerű ajánlattal, hanem éppen ellenkezőleg, ez is mintegy hozzáadódik az élvezetekhez. Nem tudom érted-e? Szóval, hogy amit láttunk az nem unalmas, épp olyan nem unalmas, mint ezek a nagyszerű szendvicsek, tehát pont passzolnak ehhez a vidám, felhőtlen, felelőtlen és épp ezért nagyon fiatalos hangulathoz, minden fiatalnak ilyet kell ennie, és még olcsó is, ahogy az felelőtlenékhez illik, mert nekik ugyebár nincs pénzük sose nem. Tehát hogy még világosabb legyen, a mai fiatalok is viccnek fogják fel az itt látottakat, mert ez annyira durva, de annál komolyabban veszik a szendvics ajánlatot, és nagyon értékelik, hogy ilyen vicces formában hozzák a tudomásukra létezésüket.
Még egyszer. Szó sincs arról, hogy ezek a fiatalok olyan kiégettek, hogy már egy egész éjjeles ágyban fetrengés sem zökkenti őket az apátiából, olyannyira, hogy amikor megtudják ezen újfajta elemózsia típus létezését, vélhetőleg csapot-papot otthagyva rohannak az étteremláncba megtörni az unalmat. És akkor megtörik a szendviccsel az átkot, és akkor kisüt a nap, a fiatalok az égre emelik a szemüket, végre megérzik a hajnali szellő lágy simogatását, és hálaimát rebegnek, megköszönve azt a jótéteményt, amit ez a bácsi véghezvitt a csirkékkel azzal, hogy kirántotta őket. Tehát erről nincs szó.
És képzeld, a két új szendvicsnek neve is van. Marco és Polo. Most az volna a feladat, hogy meg kéne kérdezni a fiatalokat, akik éppen megtörik az unalmat ezzel a szendviccsel, hogy ki is volt Marco Polo? Már hogy érthessék ezt a frappáns névválasztást. Tehát hogy miért kapcsolódik össze ez a két név? Szerinted hányan tudnának helyes választ adni erre a műveltséget nem túlságosan igénybevevő kérdésre? Hogy most pont olyan vagyok, mint ezek a kreatívok? Hogy felháborodok azon, ők minek nézi a fiatalokat és akkor én is minek nézem őket?
Na látod mivé teszi az embert ha megpróbálja megérteni egy kreatív gondolatait. Elkapja…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}