5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Saballo reklám

*************************

Saballo kapszula – 25s +++ Értékelés: 4,8/10

Az én apukám erősebb, beeee! Tetszik emlékezni? Ön is így vetélkedett a csoportelsőbbségért annak idején, amikor még senki sem magázta önt. Vagy önözte magát. Atavizmus. Ősi állati ösztönök maradványai, amelyeket még nem tudott kimosni belőlünk az evolúció. Mondjuk az nem is fog, majd mi magunk egykoron. Jó, majd nyitok egy chat fórumot, ott vitatkozhatsz. De nincs igazad, én tudom jól. Csak úgy miheztartás végett. Mert hogy az én apukám igenis erősebb, mint a tiéd.

***************

***************

Ez egy ilyen összehasonlító reklám. Tudjuk, voltaképp a reklám egyik legfontosabb üzenete, illetve az egyik legfontosabb üzenete kéne hogy legyen a megkülönböztetés a hasonló termékektől. Miért pont ezt? Persze korántsem mindig törekszenek erre a kedves kreatívok, sok más eszköz is létezik az egyéb termékek felejtőssé tételére. Például hogy ezzel a termékkel lehet megmenteni a világot és elérni az örök boldogságot. Itt nincs szükség összehasonlításra, ez mindent elsöpör.

Esetünkben viszont van egy nagyon nagyon hasonló termék is a piacon. Mit lehet tenni? Helyből lehet mondani, az én termékem hat, a tied sarlatánság. Ebből per szokott lenni. Az első persorozat elvesztése, és a vaskos büntetés kifizetése után lehet mondani, az én termékem jobb, mint a tied. Az se rossz, de az enyém sokkal jobb. Ebből per szokott lenni. A második persorozat elvesztése, és a vaskos büntetés kifizetése után lehet mondani, na jó, egyformán ok mindkettő, de az enyém olcsóbb. A mi termékünk éppen itt tart. Mondjuk szerintem ez már nem olyan hatékony, hisz voltaképp a konkurenciát is reklámozzuk, mert mondhatja a sznobja, én a drágábbat veszem, nem véletlenül drágább, érzem is a minőségbeli különbséget. Azt mondod a nem sznob és/vagy a szerényebb anyagi körülmények között élő népesség is éppen elég széles ahhoz, hogy te meggazdagodj? Lehet. De ötletszegénység okán, nem kéne kizárni egy jelentős potenciális fogyasztóréteget.

Kutya fekszik a fűben, két idősb faszi csak úgy néz. Éppen semmit tesznek. Majd a vékonyabbik jobban kinéző odafordul a vastagabbik nem annyira jól kinézőhöz, és felteszi a kérdést: „Na, bevált a Saballo?” A másik, mintha bolha csípte volna meg, olyan hevesen vált át a tunyulásból aktivitásba és mondja: Kipróbáltam! Nagyon jó! Tényleg ugyanaz a hatása, mint a Prostamol Uno-nak.” Majd vissza az előző, távolba néző pózba. Annyira természetes. Igaz, nem tőle láttuk azt a híres Hamlet alakítást. Ezek után megegyeznek, hogy ugyanannyi extractum sabalis serrulatae, más néven: extractum Serenoa repentis kivonatot tartalmaz, mint a másik, és az ára is jó. Na jó, nem a fenti hatóanyag megnevezést mondja a jóember, hanem hogy törpepálma kivonatot, illetve hadd hallgassam meg még egyszer… sabalpálma? Az jó, ha nem lehet érteni valamit egy reklámban, még többszöri visszahallgatás után sem. Tudom, perverz vagyok, tényleg megtettem. Többször is visszahallgattam egy reklámot. Most akkor nem fogsz velem többet kezet?

Egyébként honnan tudják ezek, hogy ugyanannyi hatóanyagot tartalmaz? Gondolom, rá van írva a tájékoztatóra, meg a dobozra is talán. Mindkettőnél. De a legerősebb érv nyilván, hogy a konkurensről mondják, hatóanyagban ugyanolyan. Akkor tényleg ugyanolyan lehet. Tehát onnan tudják a reklámban beszélők az egyformaságot, hogy tudják, egy reklámban beszélnek, és ha én egy reklámban mondom a konkurensről, hogy ugyanolyan, és tudom, hogy én épp egy reklámban beszélek, akkor biztos lehetek benne, hogy tényleg ugyanolyan. Tehát legközelebb, ha egy reklámban tetszenek beszélni, és egy konkurensről tetszenek majd valami pozitívet mondani, akkor biztosak lehetnek benne, hogy abban a pillanatban, szokatlan módon éppen nem hazudnak. Nem tudom, világos volt ez az okfejtés?

Ja, és van még egy felvillanás a filmecskében, ami nagyon fontos dologra utal. A két férfiú átmegy a hídon, és nem csak a kutya kíséri őket, hanem darabonként egy-egy csinosnak tűnő, korban illő nő is párosul hozzájuk. Vagyis potensek maradunk uraim! A termék nem csak minket fog boldogítani, hanem a párunkat is. Bizony! És itt most kedves nézőink áttérünk a hüvelysíkosító termékek taglalására…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 8/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10

{mxc}