Vodafone reklám
*************************
Vodafone Red csomag – 25s +++ Értékelés: 4,5/10
Fluor Tomi rapper, Red előfizető sokáig kereste a korlátlanságot. De nem találta. Rettenetesen el volt keseredve. Azt hitte, most már örökké korlátok közt kell élnie. Mintegy rabságban. Pedig sok mindennel próbálkozott. Például elment rappernek. Lehet, már gyermekkorában is megpróbált kitörni, de amikor a töri órán rappelve mondta fel a leckét, na azt nem nézték jó szemmel.
***************
***************
Elindult hát Fluor Tomi rapper, Red előfizető, bár akkor még nem volt Red előfizető, de ma már mindenki csak így ismeri, ezért kell így nevezni. Tehát elindult Fluor Tomi rapper, Red előfizető, hogy megkeresse a korlátlanságot. Sokfelé kereste, mindenféle mobilszolgáltatónál, de nem találta sehogy sem. Persze most kérdezhetnénk, miért pont mobilszolgáltatóknál kereste Fluor Tomi rapper, Red előfizető a korlátlanságot, miért nem mondjuk a hentesboltokban, de erre most ne térjünk ki, mert a meséknek is vannak bizonyos szabályai, amit nem kérdőjelezünk meg ugyebár. Például sohase kérdezzük meg, miért pont az Óperenciás tengeren túl lakik a mesehősök egy jelentős része, és miért nem mondjuk a Kisstáció utcában. Pedig ott is túrhatna a kurta farkú malac.
Na mindegy is, a lényeg, Fluor Tomi rapper, Red előfizető a mobilszolgáltatóknál kereste a korlátlanságot. Egyébként azért kereste, és ezt a róla szóló mellékelt filmben el is mondja, mert ő egy szabad szájú forma, nem ismer határokat, és így érzi jól magát. Korlátok nélkül. És ez bejön neki. Csak egy bökkenő volt eleddig, hogy állandóan korlátokba ütközött. Úgy általában. Mindenhol. Vajon hol találhatja meg tehát Fluor Tomi rapper, Red előfizető „A” korlátlanságot?
Jó érzékkel leszűkítve a területet, eleve mobilszolgáltatóknál kezdte a kutatást. Addig-addig kutatott, keresett, míg végül… de hallgasd inkább a mesélőt: Fluor Tomi (rapper, Red előfizető (a szerk.)) „A” korlátlanságot a Vodafone Red-el találta meg.
Lassan emeli fel a fejét a baseball sapkás fiú. Ahogy a cowboy filmekben szokás. Az van arra írva, hogy self made. Vagyis ő egy önmagát „megcsináló” ember. De ezek szerint valamiért nem tudott 100%-os munkát végezni. A korlátlansággal meggyűlt a baja. Azt a mindenit. Az a furmányos korlátlanság. De szerencsére itt ez a mobilszolgáltató, aki nem csak megadja neki a korlátlanságot, de azt is mindjárt megmutatja, voltaképp mire korlátozódik ez a korlátlanság. A mobilon való beszélgetésre. Még csak nem is mindenféle beszélgetésre. Sőt. A mobilon is csak addig beszélgethet, amíg a másik fél ezt elviseli. Már akivel éppen beszélget.
Így hát Fluor Tomi rapper, Red előfizető nagyot csalódott. Azt hitte, itt valóban „A” korlátlanságot kapja majd meg, azt hitte, ettől kezdve valóban azt teheti az életben, amit akar. Persze – mivel rendes ember ő – csak úgy, hogy az mások kárára ne legyen. Nem tudta szegény Fluor Tomi rapper, Red előfizető, hogy ez egy reklám, amiben ő szerepel, és a reklámok – mint az köztudott – oltári baromságokat beszélnek össze-vissza, nagy és súlyos szavakat, állításokat, alapigazságokat közölnek, és hoznak összefüggésbe ócska kis termékekkel, légyfing jelentőségű dolgokkal. De hát így működik a fogyasztói társadalom.
Persze tudta, hogyne tudta volna Fluor Tomi rapper, Red előfizető, hogy ő egy reklámban szerepel, ha máshonnan nem is, nyilván feltűnt neki az a szép summa, ami e szereplés után megjelent a bankszámláján. Onnan is tudhatta, hogy a hétköznapi életben, az ő hétköznapi celeb életében (én most hallottam róla először, de ez legyen az én nyomorom) nem szoktak körülötte lassított felvételben szép, piros harisnyás nők röpködni.
Valaki azt mondta nekem nemrég, egy reklám nem éri meg, hogy ennyit írjanak róla. Ő már csak azért sem olvassa ezeket, mert nem óhajt ezzel a műfajjal még csak ennyit sem foglalkozni. Voltaképp igaza van. Ha el akarná olvasni az összes kritikát, meg kéne néznie vele együtt több száz reklámot. Közlöm vele, mégis jó helyen jár, mert nálam megtalálta a korlátlanságot. Igaz, ez is csak egyféle korlátlanságra vonatkozik, de mint látjuk, ez is elég „A” korlátlanság cím kiérdemléséhez. Ez pedig a korlátlan hülyeség…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,5/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}