5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Klapka reklám 15s

Az arcátlanul primitív reklám meglepően hatásosnak bizonyul. Vámház körút 9, Klapka. Ez aztán be van égetve. De mi a titka?

***************


***************
Mi a titka? Talán épp ez a primitívség, ez az elemi iskolai szintű sulykolás. Mondjátok utánam: Vámház körút 9, Klapka. Mellé egy kvázi kézzel rajzolt tábla, szinte már áruvédjegy, amit tán unokája készített az iskolai gyakorlati foglalkozáson. Na és persze, hogy maga a tulaj a reklámarc. Tehát épp annak a követelménynek tesz eleget e nem túl részlet gazdag reklám, ami a legfontosabb, a "brand" minél alaposabb bevésése. Ugyanis még reklámgyűlölőként is szinte kikérjük magunknak a többi reklám nevében ezt a színvonalat. Tehát reagálunk, érzelmi reflexióink gerjednek, s lám, milyen a fiziológia, az emléknyom, mármint ez a Klapka nevű emléknyom ezáltal elmélyül. S így van ez a többi Klapka variációval is, hasonlóan minimalizált önköltség, és hasonlóan felháborító kezdetlegesség. Az "ősklipben" például maga "animálja" a bevésendő címet, midőnis saját kezűleg emeli ki az asztal mögül az ominózus táblát. Bizonyos alkotói útkeresés is megfigyelhető ezen kis etűdökben. Például az egyikben talán érezte, hogy a reklámarc régi hagyományainak is adni kéne valamit, miszerint a tapasztalatok azt mutatják, egy szép nő látványa nemcsak a férfiakból, a nőkből is válthat ki érzelmi, bevésődést segítő reakciókat, igaz, nem teljesen ugyanazt az asszociációs bázist megmozgatva. Ezért aztán Klapka is bevett egy nőt egyik kippjébe. Igaz, baráti társaságokban némi vitát váltott ki az illető hölgy szépségének mértéke, de hát ízlések és pofonok. Aztán egy másikban parkinsonosan remegő kézzel tart egy arany, vagy ezüst tömböt, ezt aztán később sokszor már nem láttuk. Feltehetőleg művészi önkritikát gyakorolt az alkotó, és a mű, mint egy festő által széttépett vászon, a kukában végezte.
Összefoglalva elmondhatjuk, hogy időnként az antireklám hamarabb célt érhet, mint a mégoly szofisztikált profi reklámtermék.

Értékelés: 4,2/10 pont

A BRAND bevésése (Imprinting) - 9/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10
A hazugság faktor és/vagy a valós érték (Lie) - 5/10
A látvány (Scene) - 3/10
A technika (Technology) - 2/10