3.6666666666667 1 1 1 1 1 Rating 3.67 (3 Votes)

Az alábbiakban az értékelés szempontjait fogom definiálni. Minden szempontot egy tízes skálán értékelek, majd a kiadódó átlag fogja mérni az adott reklámszpot szerintem való jóságát. A szempontok száma és típusa az idők során természetesen változhat. A szempontokat én találtam ki, ennélfogva önkényesek, laikusak. Ha bárkinek van javaslata a módosításra, szívesen fogadom. 

 A BRAND bevésése (Imprinting)

Talán a legfontosabb szempont. Méri, hogy mennyire alkalmas a szpot a reklámozott termék márkájának és jellegének azonnali rögzítésére. Hiába bravúros egy reklám más szempontokból, ha még sokadszorra sincs fogalmunk az elején, voltaképp mit is reklámoz.

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script)

Mennyire eredeti, mennyire ötletes, mennyire világosan üzen, mennyire didaktikus, mennyire követhető?

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth)

Méri, hogy a termék hatását illetően, mennyire tartózkodik a túlzásoktól a hirdető, és/vagy érvelésében mennyire kerüli a nem létező hivatkozási pontokat (pl. kábítás nem létező szakzsargonnal). Vagyis mennyire mond igazat.

A látvány (Scene)

A látott képek szépsége, minősége, eredetisége, különössége, stb.

A technika (Technology)

Ha a produkció technikailag különösen eredeti, ötletes, szellemes, akkor lesz magas ez a pontszám.