2.6470588235294 1 1 1 1 1 Rating 2.65 (17 Votes)

Axe reklám

*************************

Axe Dark Temptation - 30s +++ Értékelés: 6,6/10

Félreértések elkerülése véget itt nem arról van szó, miért szeretik a lányok a fekete bőrű fiúkat. Az általam nézett reklámfilm források ehhez még nem szolgáltattak anyagot. Ha szolgáltatnának talán olvasottabb kritikákat írnék, ld. a Gastro-pornó című munka jó olvasottsági helyezését. De én akkor sem fogok az olcsó, igénytelen szórakoztatás sekélyes örömöket szolgáltató iparosává válni. Jó, ez rendben van, gratulálok, de végül is mit értünk itt csoki fiún? Nos, képzeljék, ez a fiú tényleg csokiból van.

***************


***************

Szóval van ez az új, csokoládé színű Axe Dark nevű termékünk. A csoki milyen? Édes. Kívánatos. Ennivaló. Nyalni való. Zabálni való. Szeretni való. Bekebelezni való. Olyasmi, amit az objektív valóságtól való megismerő elsajátítás tárgyává kell tenni. Milyen jó lenne, ha a lányok, a nők, az asszonyok ugyanígy gondolnának rám! (Most vegyük azt a verziót, hogy a "rám" az fiú, férfi, úr.) És íme, előállt a kreatívok álma, a könnyű, egylépéses asszociáció, a könnyen érthető képi metafora a csoki fiú. És mivel képi, jól látható, nem emberfajtáról van szó. Olyan mintha? Ha befújod magad termékünkkel, olyan kívánatossá válsz, olyan ellenállhatatlanná, mintha csokiból volnál.

Befújja hát ifjú barátunk magát a csoki színű palackból áradó termékkel, majd elindul sétálni. Tudja már mivé vált, otthon a fürdőszobatükör megmutatta. Mosolya kissé merev, de hát mit várunk egy csoki figurától? Azért a lábai elég mozgékonyak. Elhalad két fagyizó csaj előtt. Nosza legott letöri csoki orrát, és csoki szórást produkál a fagyijukra. A két csaj csak bámul csodálattal. Moziba megy aztán, az orra már kinőtt. Két oldalról két dögös bige nyalja, falja. Persze mi értjük, metaforikusan. És hát a nyalás falás nyomai jól láthatóak a leányzók szája körül, ha esetleg ilyesmire valaki érzékeny volna a célcsoportban. Aztán kórházba megy látogatni kis barátunk, bonbonként kínálva fel ujjait egy csinos, beteg leányzónak. Miért kórházba? Gondolom, mert ha megérzed az Axe illatát, még a kórházban is jó kedvre derülsz. Tudod, az a kellemetlen kórházszag, az válik semmivé. A buszon aztán egyenesen seggbe harapja egy vérmes bombapipi. A visszafogottság itt dicséretes, megharaphatta volna valahol elöl is. A fitness-terem női lakói pedig mind az ablakra tapadnak őt megpillantva. Igaz, ők szagtávon kívül vannak, de mit tegyünk, ha egyszer egy metafora elszabadul. Aztán óvatlanul integetésre emeli karját a járdaszélen, amit egy arra haladó, csajokkal teli kabrióból kinyúló kéz üstölést letör. Nem baj, van másik, integet azzal tovább.

Mondtam én, hogy ez egy rossz reklám? Magas labda kreatívéknak, kötelező lecsapással. Vagyis ez egy nem is olyan rossz reklám. Tisztes iparos munka. Akár én is kitalálhattam volna. (Vigyázat! Ez nem feltétlen dicséret!)

******************************

Értékelés: 6,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 6/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 8/10

A technika (Technology) - 8/10

{mxc}