1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

flip TV reklám

*************************

flip logo TV – 20s +++ Értékelés: 3,2/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyekre csak azt tudod mondani, hogy mi van?! Mert valami olyan szinten nem érted, mi folyik itt, hogy már már a saját épelméjűségedet kérdőjelezed meg. De bátorság, tényleg vannak ilyen reklámok, már mi is láttunk itt ilyet, nem is egyet. Ilyenkor nagy nyugalommal végig kell (kell?) nézni az adott művet, a végén azért mindig kiderül, miről van szó. Az ilyesféle reklámok általában a fogadd el az agyad első hülye ajánlatát, jó lesz az típusú kreatív gondolkodás eredménye…

***************

***************

Tegyük fel, én még sohasem hallottam erről a kábelszolgáltatóról. Nem nehéz, mert én tényleg sohase hallottam még erről a kábelszolgáltatóról. Na jó, három nappal ezelőtt már hallottam róla. Vagyis amikor az indító mondat azt kérdezi, mi a flipesség, akkor én csak nagy szemeket tudok mereszteni, és megpróbálom a fülemet kitisztítani, hogy értsem, mit mond. A döbbenetes az, a tisztítás után sem értem, sőt még akkor sem, ha ez ki is van írva, amint ez itt ki is van írva. Közben szempárok merednek rám, egyeseknek még mozog is a szemük ide-oda. Nem tudom, mások hogyan vannak vele, de engem nem vitt közelebb a megfejtéshez.

Ugye tetszik érteni, itt egy új brand bevezetéséről volna szó, tehát még ismerkednünk kéne vele. Mert ha azt mondtam volna, mi a kólaság, vagy mi a mekiség, vagy mi az arielség, akkor valamiféle csengő csak megszólalna az agyamban, hiszen bevezetett brandekről szólna a dolog. Itt viszont tök üresség, és halotti csend nehezedik az agyamra. Valószínűleg itt is az a módszer következik, miszerint jól felhúzzuk a kedves rétegnézőt idegileg, mi a jó büdös franc lehet ez, majd ezen befogadói védtelenségét kihasználva beleégetjük a brandet a lelkébe. De sebaj, mindjárt jön a szöveges magyarázat.

Na szóval, az a flipesség, hogy tudod, mi a jó döntés. Például meddig tűrnél egy rosszarc főnököt? Félve kérdezem, önök már tisztában tetszenek lenni a flipesség fogalmával? Mert ha igen, nagy baj lehet velem. Szóval az a flipesség, hogy tudom, mi a jó döntés. Tényleg, most hogy mondod, de sokszor hallottam, a Géza olyan flipes. Nézd már milyen kocsival jár. Vagy te is lehetnél egy kicsit flipessebb drágám, így sose jutunk ötről a hatra, nem is tudom, miért épp hozzád mentem. De a fiatalember is a filmünkben milyen jó döntést hoz, amikor pont eddig tűrte a rosszarcú főnököt, és ezt határozottan bele is mondja a mi képünkbe. Na ez a flipesség! TV + Internet + Telefon. Aha, értem. Tehát annyira kurva jó ötlet erre váltani, hogy szinte szinonimája lett a jó döntésnek ez a döntés. Azt most hagyjuk is, hogy tökre ugyanezt kínálja a többi kábelszolgáltató, hanem vessünk inkább egy pillantást az ilyesféle kreatív ötlet megszületésének pszichológiájára. Természetesen szerintem.

Ül a kreatív a laptopja előtt, örül, mert megnyerték ezt a zsíros üzletet, és akkor lesz ez nyilván még zsírosabb, ha nem töri szét a fejét a nagy ötletelésben. Annál is kevésbé, mert egy egész kampányról volna itt szó, mintegy kizárólagos beszállítója lennénk reklámilag ennek a cégnek. Brand bevezetése, vásárlói igény felébresztése, köztudatban tartás, felidézés, miegymás. Talán induljunk ki abból, jó ötlet erre a szolgáltatóra váltani. Ez már egy ilyen emlékeztető reklám, mert szerintünk ez már egy jól bevezetett brand. Aki meg mégsem emlékszik rá mondjuk az együgyű előfizető sorozatunk után, az egy együgyű előfizető, és így járt. Tehát soroljunk fel egy csomó vicces jó ötletet filmecskénként, és mondjuk azt, ezek pont olyan jó ötletek, mint erre a csomagra váltani. Ez milyen jó ötlet! – gondolta magában a kreatív. Olyan különleges, olyan egyedi, olyan sohanemvolt fajta a javából. Majd bemutatjuk a vicces jó ötletet, és aztán azt mondjuk, ez pont olyan jó ötlet, mint erre a csomagra váltani. De ezt visszadobta a főnök, mert túl körülményes, nem elég frappáns. Pont olyan, pont olyan… flip, flip, flip… tököm tele van ezzel a flipezzéssel már. Mennék haza, meccs lesz, meg van az a jó sör a frigóban (ugyanez női kedvenc otthoni dolgokkal női kreatív esetén), de hát flipeznem kell, közel a határidő. Flipez, flipez, flipezek, flipes ötletet ihletek… dúdolgatta magában a kreatív. Majd egy pillanatra megmerevedett, mint akit villám sújtott, majd a homlokára csapott. Heuréka! Megtaláltam! Mondta Archimédesz… illetve mondta a kreatív. Ez az! Flipes ötlet! Jó ötlet! Tökre flipes vagyok most. Vagyis következzék tehát csak a termékhez kapcsolható, azaz a termék ihlette fogalom bevezetés, a flipeség, vagyis a jó ötlet az flipes ötlet, mert a flipes ötlet az igazán jó ötlet. Ki tudja majd a messzi jövőben, vajon milyen konkrét reklám, vagy brand bújt meg ezen ma már a nyelvünkbe visszavonhatatlanul berögzült kifejezés mögött, ami a jó ötlet, vagy a nagyszerű ötlet sokféle, legalább kétszavas megfogalmazását egy szóba absztrahálta. Talán az etimológusok tudni fogják. De jó érzés!

Szerintem pont így történt…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10