Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

provident reklám

*************************

Provident logo jólfestő kölcsön – 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Aztán vannak a reklámkampányok. Ahol egy kaptafára megy egy rakás klip. Ugyanazok a keretek és/vagy szereplők, és ugyanannak a cégnek reklámozza egy, vagy többféle termékét kicsit többféle módon. Itt is megéltünk már több ilyet, éppen eleget ahhoz, hogy megpróbáljuk meglátni, vajon mi is az értelme az ilyesféle „reklámcsokor” kialakításának? Vajon mennyivel ad többet, mint egy szingli spot? Kár, hogy nem értek a reklámpszichológiához, most agyalhatok s beszélhetek hülyeségeket…

***************

***************

Na de kiderítem, ha addig élek is (ez persze nem igaz kedves olvasó, nem fogom az egész életemet ezen kérdés megoldásának szentelni – olvasó megkönnyebbül). Itt van például ez a mellékelt darab. Tagja egy ilyen reklámkampánynak, amelyben arra próbálják rávenni a gyanútlan pénztelen állampolgárokat, hogy vegyenek fel kölcsönt tőlük. De hát ez így is van jól, ez az élet, mondhatni a természet rendje, az oroszlán levadássza, megöli a szegény zebrát, a bank, vagy pénzügyi zrt. meg levadássza… na jó, nem mindig öli meg a szegény, de hitelképes embereket.

Talán az azonos elemek állandó ismétlődése lehet a kulcs. Jobban beleverődik az ember fejébe. Sulykolás. Azonos, szignál szerű zene, és a kék felirat: Akar róla beszélni? Mindegyik így kezdődik. Na gondolkozzunk csak. Erősen beleképzelem magam egy rendszeres reklámfogyasztó helyébe. Aha, rögtön beugrik, ez az a pénzügyi zrt, amely immáron 17 éve meghatározó szereplője a személyi kölcsönök piacának Magyarországon. Ja nem, azt hiszem nem ez ugrik be. Hanem hogy megint valami szellemes viccesség következik valami nagyon kellene most egy kis pénz helyzetről, és hogy mennyire frankó, ha ezt velük oldjuk meg.

Van az a sárga, fagyasztott cuccokat áruló autó, amely országszerte azzal a jellegzetes szignállal üzeni, hogy itt van megjött Bagaméri, a fagylatját maga méri, vagy mit tudom én, de az biztos, a szignál hallatára összefut a falu népe. Vagy nem, de ez most mindegy is, a lényeg a feltételes reflex. Mindenki tudja, mi ez. És nyilván, itt is ez a kampány értelme, rögtön tudom, mi ez. És ha éppen nagyon kívánós állapotban vagyok valami miatt, de nincs hozzá éppen pénzem, hát rögvest elcsábulok, és beleugrom fejest a hitelbe. Ledönti a szignál a vékony határokat. Már ha rendszeres reklámfogyasztó vagyok. De mint tudjuk, a reklámok mindenütt ott vannak. Földön, égen, vízen, és a föld alatt is. Vagyis mindenki rendszeres reklámfogyasztó. Te is. Nem tudtad? Figyeld egy napig tudatosan, és meg fogsz döbbenni.

Persze az azonos keretekbe egyenletesen jó színvonalú különféle tölteléket kell helyezni a kampány során, mert elég akárcsak egyetlen rosszul sikerült darab, és máris leszokik rólunk a finnyás rétegnéző. Olyat például, mint itt.

Éppen festés van egy rohadt nagy tágas lakásban, és egy kicsi, alacsony emberke, a festő… na most nem is tudom hogyan fogalmazzak diplomatikusan… szóval a figura annyira jellegzetesen olyan, mint akiket tendenciózusan a pénzügyekkel is kapcsolatba szoktak hozni ferde gondolkodású emberek, hogy nem hiszem, avatott, reklámalkotó szakemberek számára ez nem jelentett semmiféle megfontolni valót. Vagy éppen hogy valamiféle tudatosság rejtőzik a szereplőválogatás ilyetén megvalósítása mögött? És ha igen, miféle? De ebbe ne is menjünk bele, nyilván csak én vagyok ilyen vájtszemű, aki ilyesmit is észrevesz.

Tehát bevésünk a kampánnyal egyenletesen magas viccesség színvonalú epizódokkal, amely viccességből annak rendje módja szerint ebbe a klipbe is jutott. Ilyenkor mindig irigykedve gondolok az alkotó folyamatban résztvevőkre, mennyi vidám, kacagtató pillanatot élhetnek át a jobbnál jobb ötletek agyviharzásában.

A belmagasságot azt megoldjuk, mondja a nagyon apró emberke, ugye ez máris vicces, mert kontraszt, és rögtön jön is egy magas ember magas létrával, és így még kontrasztabb. És aztán a kisemberke hangsúlyozza, lesz itt munka bőven, és azonnal a kölcsön termékismertetésébe fog anélkül, hogy tudná, egyáltalán szüksége van-e erre a megrendelőnek. De biztosan. Miért ne. Különben nem jött volna ide be ebbe a reklámba. És még két nagyszerű poén: akarja, hogy ecseteljem? Mármint a kölcsön előnyeit. És a magas ember ekkor felmutat egy ecsetet, megértetve velünk a szó szoros és átvitt értemét egyaránt. És ez így együtt szintén vicces. És ugyanerre a kettős értelmezési hatásra támaszkodik a slusszpoén, maga a terméknév. Jólfestő kölcsön. Akár én is kitalálhattam volna. De nem én találtam ki. Emiatt most gyötrődöm, magamba fordulok, begubózom, merő egy depi az egész lényem. Hej de jó volna beiratkozni egy reklámiskolába, hej de jó volna nagyszerű reklámalkotónak lenni! De az bizony nagyon sokba kerül. A családom, a környezetem is látja vívódásomat, aggódva kérdik, mi bajod, akarsz róla beszélni? Nem akarok. És ekkor, valahonnan meghallom a jellegzetes szignált, és máris a szemem elé libben a kék tábla: Akar róla beszéni? Igen most már akarok!

Azt hiszem ezt hívják vásárlói insight-nak…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10