1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (1 Vote)

Raiffeisen reklám

*************************

Raiffeisen logo minősített fogyasztóbarát lakáshitel – 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Most már világosan kirajzolódik a trend, és ez azért jó, mert a kissé gyengébb képességű kreatívok is tudják követni. Reklámjaik nem lógnak ki a trendből. Trend van, illetve rend van a reklámpiacon. Mintha összefognának a kedves reklámügynökségek, s így a kegyetlen nézettségi verseny helyett szépen mindenki egyformán részesülhet a nézői figyelemből. Tényleg kellene már valamiféle kartellezés elleni törvény ide is…

***************

***************

A trend tehát arról szól, legyen minden reklám idétlenül és hülyén vicces. A humor színvonala pedig legyen alacsony, amolyan… na most próbáltam példákat találni, de ezzel nyilván megsérteném azokat az embereket, akik igenis nagyokat kacagnak a Sas kabarén, vagy egynémely standup-os humorista lapos, alpári viccein, úgyhogy nem mondok példákat, mert amúgy ők igenis rendes, tisztességes, becsületes emberek sok olyan tehetséggel, képességgel, amikhez én még csak nem is lövök. Igen. Például képesek befogadni ezeket a reklámokat és rettenetesen jól szórakozni rajta. És képesek még azt is elhinni, hogy ember és bank között lehet igaz barátság.

No és akkor ezen koncepció jegyében hogyan készítsünk jó banki reklámot? Nyilván sokféleképpen, és nyilván sokféle ilyet láttunk már. Hogy mégis újból és újból foglalkozom ilyenekkel, annak az az oka, hogy egész egyszerűen nem tudok betelni velük. Mert igenis a lapos humor kitalálásához is kell egyféle kreativitás. Legalábbis annyi, hogy ne felejtsük el, ez már volt, valami új laposságot kell kitalálnunk. Szerencsére a lapos hülyeségek tárháza kimeríthetetlen.

Szerinted milyen az igazán jó otthon? Ennek a meggondolására késztet ezen reklámfilm a bevezetőjében. Fel is dob néhány lehetőséget, természetesen a humor eszközét használva (szerinte). S mivel a humor egyik lételeme a túlzás, ezért bátran használja is ezt az eszközt az alkotó. Netán kutyabarát az igazán jó otthon? És máris láthatunk egy fiatal párt egy tonna kutyával telezsúfolt otthonában. Persze nem látjuk az összerágott bútorokat, és hogy mindent egyenletesen befed a kutyaszőr. Vagy növény barát? És máris láthatunk egy fiatal párt egy dzsungellé átalakított lakásban. Persze nem látjuk a penészedő falakat, és nem érezzük a fullasztó párás levegőt. Te hülye vagy. Senkit nem kell arról meggyőzni, ezek lehetetlen példák. Ezek vicces példák. Jól van na, de önkéntelenül is belegondoltam egy pillanatra, és kellemetlen érzésem támadt. Szerinted szabad kellemetlen érzéseknek támadniuk egy reklámfilm nézése közben? Például a divatbarát csajnál is, húbameg, itt aztán van mit a tejbe aprítani. Nem hinném, hogy barátságos banki kölcsönre volna szüksége, valószínűbb, övé a bank. A családbarátos példát sem értem, mert ha ez nem egy gyerekzsúr, és nem az, mivel egy rakás gyerekágy van a szobában, akkor mitől családbarát ez az otthon, ahol egy szobában kell aludnia annak a rengeteg különböző korú és nemű gyereknek? A gyűjtögetős néni lakását persze ki tetszett hagyni, pedig neki attól jó az otthon, hogy alagutat kell fúrni a lomok közt az ágyhoz jutáshoz, a vécé pedig már rég be van temetve, úgyhogy egyes dobozok vették át a funkcióját. Igaz, ez a néni nem kifejezetten reprezentálja a célcsoport tipikus entitását.

Szóval értem én a koncepciót, mindenkinek mást és mást jelent az igazán jó otthon, és akkor egy jó kapcsolat, vagyis a kedves bankkal való jó kapcsolat például, segít abban, hogy ott élhessünk, ahol igazán jól érezzük magunkat. Hát persze. És persze attól rohadtúl minősítetten fogyasztóbarát, hogy néhány tizedszázalékkal jobb a THM. Jó, még néhány egyéb bullshit-el is. De a fedezetként felajánlott ingatlanra kötelezően megkötendő vagyonbiztosítás díja nincs benne a THM-ben például. És még néhány apróbetűs dolog, amiből kiderül, marad nálad is jó adag kockázati tényező a csoda THM mértékét illetően. De bocsesz, igazad van, nem a reklámspot feladata ezen elmélkedni, neki csak vidám potenciális hitelfelvevőket kell generálni, akik fuldokolva a röhögéstől tódulnak be ehhez a jópofa bankhoz, aki az ő igaz barátjuk.

Én azért se leszek a barátod tudod? Csúnya vagy…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10