1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Auchan reklám

*************************

auchan logo – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Imázs. Vagyis imázs javító reklám. Image in English. Hogy lásd, tudok angolul. Most már te is. Szóval az imázson dolgozni kell, karban kell azt tartani, hogy a vevők el ne tántorodjanak a cégtől, pontosabban a cégnek való fizetéstől, pontosabban a cég termékeinek megvásárlásától. Ugye például ha egy koszlott–foszlott húszéves Corsán látod, korszerű nyílászárók értékesítése + telefonszám, akkor te azt nem hívod fel, mert rossz az imázs. Viszont rögtön megkötöd a biztosítást egy csili-vili irodában, ahol még kávéval is kínálnak és hölgyem-uramnak szólítanak. (Nem kívánt törlendő.) Tehát az imázs az nagyon fontos. Az se baj, ha képi elemeinek semmi köze sincs valamiféle vonatkozó termékhez…

***************

***************

Csípem ezt a nótát, tökre, nem is ezzel van a gond. Már ha van gond. Neked nem biztos, de nem te írod ezt a blogot, hanem én. Nekem pedig az a gondom, mi köze ennek az egésznek ehhez az üzletlánchoz? Hát hogy ő mondja. Ő mondja ezeket a szépeket. És aki neked szépeket mond, azt te szereted. Ilyen egyszerű. Legyen az bármilyen szörnyeteg, ha szépeket mond neked, megszépül ő a te szemedben. Hát ha még nem is szörnyeteg, hanem csak egy közönséges bevásárlóközpont. Dehogy közönséges. Hisz épp most mond neked szépeket. Élj, változz, szeress! Ez van odaírva a logó alá ott a végén. Tényleg, akár egy jó pszichológus, úgy tapint rá a lényegre. Ezt kell tenned. És ha így teszel, akkor boldog leszel. És hogy mi a boldogság? Nos megmutatja neked képekbe szedve.

Az a boldogság, hogy egy kislány gyermeki boldogsággal az arcán kinyitja a spalettákat, és belemosolyog a napfénybe. Az a boldogság, hogy a szerelmemmel ölelkezünk a konyhában, ami persze nagy és jól felszerelt, úgyhogy gondtalanul ölelkezhetünk pajkos szerelemmel. Az a boldogság, hogy a gyönyörű kislányunkat tanítjuk a gyönyörű falucska utcáin kerékpározni nagyon mosolyogva. Az a boldogság, hogy a szerelmemmel kajakozunk, és pajkos huncutsággal lefröccsentjük őt az evezőlapáttal kissé erotikus célzattal szintén nagyon mosolyogva. Az a boldogság, hogy a boldog, aranyos kiskutyánk boldogan lobog a szélben a nyitott kocsiablakban. Az a boldogság, hogy a szerelmemmel együtt sütünk az amúgy nagy és jól felszerelt konyhánkban sütit, és nagyokat kacagunk pajkosan a bénázásunkon, mert fiatalság bolondság. Az a boldogság, hogy a dalszövegnek megfelelően az unokák az ágyadon ugrálnak, csak itt vélhetőleg nem az unokák, de nem baj. És az se, hogy teljesen szétverik a párnákat. Az a boldogság, hogy kaktuszos csaj vagy, meg kirándulós hátrafordulós csaj vagy, és boldog csaj vagy valamiért. És az a boldogság, hogy a szerelmeddel motorozol, és boldog vagy, hogy a szerelmeddel motorozol. És az a boldogság, hogy jófejkedsz a jófejkedhetős munkahelyeden azzal a szupercool szupermenes geggel. És az a boldogság, hogy a szerelmeddel egy lángost esztek kétfelől bohókásan csintalanul, amíg a szátok összenem ér. És az a boldogság, hogy a mozgássérült havert is felhozzátok a tetőre, és söröztök azzal az idült vigyorral a pofátokon, ami egy pillanatra se hervadna le senkiről az egész reklám alatt, mert mindenki totál boldog permanensen. Ja a lángososék technikai okokból nem, amíg eszik a lángost.

Szóval élj, változz, szeress! Ha legközelebb elmegyek ide, szeretnék találkozni az emberarcával ennek az emberarcú cégnek, mert olyan bizalommal lettem iránta, hogy szeretném elmesélni neki az életem történetét, a sikereimet, a kudarcaimat, a félresiklásaimat, az útkereséseimet, az úttalálásaimat, a szerelmeimet, a csalódásaimat, a mély fájdalmaimat, a boldog pillanataimat, mindent, aminek ismeretében jó tanácsokkal láthatna el, hogyan találhatok rá az abszolút boldogságra életem még hátralévő részében.

Csak kissé tanácstalan vagyok, vajon hol keressem ezt az emberarcot? Kérdezzem meg azt a jóembert, aki ott áll, ahol betolom a kocsit? Esetleg a vevőszolgálati munkatársak a tudás letéteményesei? Talán nem véletlenül áll ott mindig akkora sor? Ha esetleg megmutatnám a hűségkártyámat? Persze lehet, az illatszerosztályon kell keresnem, ott mindig olyan jó illat van. Gondolom a boldogság is csak jóillatú lehet. Én viszont a hús-hentesárú osztályon szoktam nagyon boldog lenni, talán a hentesbácsinál, vagy a hentesnéninél kéne érdeklődnöm az emberarc felől.

Megmondom őszintén, nagyon boldogtalan leszek, ha továbbra is csak közömbös árukkal, és nem kevésbé közömbös áraikkal találkozom itt, továbbá kissé fáradt emberi arcokkal az emberarc helyett. Pedig annyira fellelkesítettek ezek a sztereotip, gejl képek, hogy magamat is kezdtem emberarcúnak hinni…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10