1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Héra reklám

*************************

hera logo - Clean mosható, légáteresztő falfesték – 30s +++ Értékelés: 5,4/10

Aztán vannak azok a reklámok – ismétlés a tudás anyja – amelyek bemutatják a lehetséges bajokat, miszerint veled is megtörténhet, vagy már meg is történt, majd ajánlanak neked terméket a megelőzésre, és/vagy a megutózásra. Költői szabadság. Tehát ha már megesett, nos ezzel könnyen helyrehozhatod. A baj bemutatása viszont nagy gondosságot kíván, hiszen nem szabad megijeszteni a kedves potenciálist, nehogy rémületében becsukja a szemét, oszt majd nem látja a termék ismertetőt. Vagy ha látja akkor meg a negatív konnotációból kifolyólag a terméktől is megrémül, és nem vesz olyat juszt sem…

***************

***************

Ha mosható falfestékről beszélünk, nyilván olyan bajokat kell bemutatnunk, amelyek következményeképpen le kell mosnunk a falat. Számos oka lehet annak, hogy egy fal bepiszkolódjon, például az idő múlásával belepi a por, a piszok, a korom, modern kormunk… modern korunk mind megannyi szennyező hordaléka. Gondolj csak a levett kép nyomára a falon. Na de ki venne mosható falfestéket csak azért, mert százévente egyszer el kell tüntetni egy kép nyomát? Sokkal instantabb bajok bemutatásával kell itt operálni, amolyan mindennaposakkal, amelyek hirtelen jönnek, nagyon látványosak, nagyon megijedünk egy pillanatra, de íziben megkönnyebbülten fel is sóhajtunk, de hisz ez a fal lemosható! Szinte még örülünk is a bajnak, mert szeretjük lemosni a mi mosható falunkról a piszkot, a foltot, mert olyan jó látni, hogy tényleg. Na akkor tegyünk hát ide a filmbe egy jó kis instant bajt.

Na most lehet, én túl érzékeny vagyok a pocsékba menő kaják látványától, ezért inkább azt gondolom, nem is igazi kaja volt azon az asztalon, hanem csak kellék kaja. Szóval szerinted ezen múlik egy reklám hatásossága, vagy másképpen pont ezen fognak kiakadni a kedves rétegnézők, és pont ezért nem lesznek hajlandók ilyen festékkel bemázolni magukat? A lakásukat? A falukat? (Nagyon vicces vagy, nem a falvakat, hanem a falat az otthonukban.) Mert szerintem ezt jól átgondolták a szakavatott kreatív agyak, és kipróbálták mindenféle fókuszcsoportokban, és nyilván ez senkinek sem okozott gondot. Csak nekem. Nem, de tényleg, csak úgy elképzeltem, hogy mondjuk valamely éhező, szegény országban éppen tévét néznek, mert éppen van áram, és éppen ez a reklám megy (jó, akkor valami ahhoz hasonló, vagy valamilyen amerikai film, amelyben előszeretettel dobnak ki komplett kajákat a szemétbe, vagy hozzá se nyúlnak), és akkor van ez a kajagyilkolás, és akkor a férfiak felugrálnak, hogy mocskos nyugatiak, és akkor fegyvert ragadnak, és lesznek belőlük azonnal migráns terroristák.

Na most, hogy ezen geopolitikai válságtényező otológiájának esszenciális manifesztumát feltártam a kedves és nyájas olvasó előtt, nézzük, milyen zseniális képi eszközökkel támasztják alá a szerzők a mondandójukat. A mondandó pediglen a következő: „Téged sem aggasztanak majd a foltok, ha a Héra Clean akár kétezerszer mosható, légáteresztő, többezer színben elérhető falfestékeit választod.”

A megoldás: a kajagyilkoló bevezető jelent után következik egy flashback, vagyis egy olyasmi, amikor a filmekben azt írják ki, hogy mondjuk 3 hónappal ezelőtt. Itt nem írják ki, de te érted, mert úgy visszafelé megy minden, majd a festékesdoboztető be/ki nyitásánál, mint inflexiós pontnál fordul ismét egyenesbe az idők folyása, és akkor válik teljesen világossá, miért viselkedik az a fiatalember olyan természetellenesen a kajagyilkosság tizedmásodpercei alatt, hogy csak ő néz egyenesen a kamerába (a szemünkbe) mereven, miközben halvány mosoly játszadozik az ajkain. Vajon ki tud így viselkedni egy ilyen… hogy is mondjam csak, váratlan, katasztrofális esemény bekövetkeztekor? Mert nem létezik, hogy ilyenkor valakinek a szeme se rebben, vagy semmilyen más védekező reflexe nem lép működésbe. Persze ha az illető katatón őrült, vagy mondjuk ő maga idézte elő az eseményt, akkor igen.

De hát nem érted? Pont ezzel az abszurditással gondolták érzékeltetni a kedves alkotók, hogy lám, éppen hogy nem aggasztja őt ez a dráma, mi több, szinte örül neki, mert micsoda élvezet lesz egy-két mozdulattal eltüntetni a foltokat, mintha ott sem lettek volna. Igen, a másodpercek töredéke alatt sem aggasztja. Ez a filmes nyelvi megoldás, hogy te látván lásd, és értsd. A nyugodt, mosolygós arc, a rémült arcok között. Az ötlet.

Na most jól meggyőztem magam, hogy ez nem is olyan rossz ötlet, pedig igencsak fel vagyok háborodva a kajagyilkosság miatt, mert miért nem már a gyerekek firkálták inkább össze azt a falat, vagy esetleg az éppen már totyogó baba, kihasználva egy pelenka nélküli pillanatot, kente volna össze azt ilyeténképpen könnyen lemosható szarral?

*******************************************************************************

Értékelés: 5,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 6/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 6/10