Magyar

Olvasóink értékelése: 2 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Budapest Bank reklám

*************************

budapest bank logo- minősített fogyasztóbarát lakáshitel – 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Végtére is nem kell hogy a kedves rétegnéző kvázi direkte egyenesbe vegye az adást a képi szimbolikák kibogozása vonatkozásában. Elvégre a művészfilmek sem olyan szájbarágósak, mint mondjuk a Piroska és a farkas meséje. Dolgozzon meg az a befogadó az értelmezésért. Legyen társa az alkotásban az alkotónak. Csináljuk együtt! Igaz, egy reklámban, annak sajátos műfaji berendezkedése miatt általában erre sem idő, sem igény nem merül fel, mi több, talán inkább a szájbarágás volna kívánatos az idő rövidsége okán, de miért is kössük meg a kezüket a jövő (vagy a múlt, vagy a jelen) nagy filmrendezőinek?

***************

***************

És most megint tegyünk egy kirándulást a kreatív agyában, mint ahogy azt már számos esetben megtettük korábban. Ugye ezek azok a mire gondolt a költő típusú megközelítések, és rengeteg hasznos, és haszontalan tanulsággal képesek szolgálni. Most arra nem térnék ki, hogyan lehet egy tanulság haszontalan, mert akkor az nem haszontalan, ha már tanulság, persze ha rosszat tanulsz eleve, akkor… de mint említettem, erre most nem térek ki.

Tehát bank, és lakáshitel. Asszociáljunk. Görkorcsolya. Most miért, neked nem ez ugrott be azonnal? Mert hogy gördülékenység. Nagyon gördülékenység. Gyorsaság. És megy magától, mint a karikacsapás. Vagyis mint ha két görkoris cipő magától gördülne csak úgy. Meg áthidalás. Áthidaljuk a nehézségeket. Ezért száguld át a két bankszínű görkoris cipő a Megyeri hídon. Áthidalnak éppen. Aztán száguldanak az utcán, a járdán úgy maguktól, átszáguldanak egy csinos anyuka alatt, aki éppen babakocsit tol. Érted ugye? Fiatal, családkezdő, szegény, és célcsoport. Meg kell említeni. Aztán száguldunk tovább egy aluljáróban, a járókelők meg csak közömbösen járnak-kelnek, nem reagálnak. Mert hogy… mert hogy… várjál már egy kicsit… mert hogy itt azok ők nem érdekesek, csak hogy száguldunk a cél felé élénk színekben, a szürkeségben a pattogó ritmusokkal aláfestve, szóval a hétköznapok szürkeségében mi vagyunk a dinamika, a célra törés, a meg nem állíthatóság. Ez jó, nem? Egyébként úgy el tudom képzelni a forgatáson ahogy mondja a rendező: maguk meg csak menjenek itt végig úgy természetesen, semmi más… és forog! Ennyi! Még egyszer ha kérhetem, és ne ilyen mereven, természetesen! És forog! Ennyi! Hogy mi a f…t (megfejtés: fasz) reklámozhatnak itten? Gondolja az egyik statiszta. Ő persze nem érti a koncepciót, nem úgy, mint mi.

Aztán átszáguldunk egy teniszpályán. Teniszpályán. No lássuk csak. Gazdagék teniszeznek. Nekik nem kell fiatalos hitel a kezdéshez. De muszáj hogy legyen itt valami jelentése ennek. Hát csak úgy ebbe a néhány értékes másodpercbe nem tesznek bele akármit. Most nálunk a szerva. Vagy ugyan már kicsi gyenge fehér teniszcipők, hogy jöttök ti hozzánk. Jaj, ne hagyj már itt engem szenvedni! Mi a fenére gondoltál, amikor ezt a képet idevágtad? Na de menjünk tovább. Család, apa, kislány, kisfiú, szaladnak az autóhoz, apa nyitja az ajtót, pont a rohanó cipők útjában, de azok ügyesen átcsúsznak alatta. Mondjuk egyrészt nincs akadály, másrészt talán ők is célcsoport. Meg továbbra is lendület, száguldás, robogás, dinamika. Ez egy ilyen bank.

Két pár láb beszélget egymással, köztük agár egy gurulós bevásárlószatyorhoz (banyatank) kötve. Agár látva a gurulós cipőket kilő, üldözi őket, mint agár a műnyulat. Banyatank kiborul és belőle minden szanaszét gurul. És a cipők végre felkoppannak egy konyha feliratú barna költözős dobozon. Oké, fingom sincs miért agár, miért kiboruló banyatank, hacsaknem utólérhetetlenség a lehetőségekben ennél a banknál. Ugyanis:

„Régóta vársz egy jó lehetőségre? Most megérkezett. Lakásálmaid megvalósításához válaszd a….” És termékismertetés. Ez egy minősített, fogyasztóbarát lakáshitel. A többieké nyilván minősíthetetlen, és fogyasztóbarátságtalan.

Na jó, lehet, e képekben nincs más, mint hogy Budapest, mert nékem csak Budapest kell, hol az ember kora reggel szívesen kell és a szíve máris hevesen ver – mondja a sláger, amelynek kezdő sora a brand része. És akkor a két bankszínű cipő átrohan Budapesten, hogy célhoz érjen a költözős családnál ugyebár, mert ők felvették nyilván ezt a hitelt azért lakoltatják ki… ja, azért tudnak új, nagyobb, világosabb lakásba költözni. Álmaik lakásába. Ilyen egyszerű a szimbolika. Csak olyan rohanós feeling kellett ide. Árkon bokron feeling. Szabad asszociációval. És ha szabad asszociáció, akkor görkori. Mert bank. És hitel. Most miért, neked nem ez ugrott be azonnal?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 6/10

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 22 vendég és 0 tag böngészi

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Utolsó hozzászólások

Képtalálat a következőre: „kövess minket a facebookon”

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

4.png1.png3.png3.png6.png4.png
Ma201
Tegnap393
Ezen a héten1004
Ebben a hónapban6069
2014.10.25 óta413364

Látogató infó

  • IP: 54.162.239.233
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

2
Online

2018. szeptember 19. szerda, 14:00

És még ezek is: