5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)

Netpincér reklám

*************************

Netpincér logo - mobil app – 15s +++ Értékelés: 4,2/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyek kicsit megijesztik, vagy sokkolják a kedves rétegnézőt, így vésve be szinte azonnal… mit is? Hát magát a rémisztő, sokkoló látványt. Itt ugye arra kéne vigyázni, e látvány ne legyen úgymond felülíró hatású, azaz ne törölje a hosszútávú emlékezetünkből az eredeti mondandót, vagyis a voltaképpeni termékismertetőt. Mert arra persze mindig emlékezni fogunk, amikor a halál a kaszájával lekaszálta Béla fejét, és csak úgy fröcsögött a vér, mert nem szedett olyan izé protect pirulákat… (ezt az ötletemet sem akarták elfogadni)

***************

***************

Na de hogyan is reklámozhatnánk egy ételfutárt? Az ételfutár olyan szolgáltató, akinél meg lehet rendelni interneten, vagy telefonon az ételt, és akkor azzal kifut a megrendelőhöz. Persze nem gyalog, hanem járművel. Legegyszerűbben ezt úgy lehetne reklámozni, hogy például mutatunk egy csomó finom ételt, és hogy ezeket mind lehet rendelni itt és itt, és kivisszük neked. Oké, de ilyen szolgáltató van egy rakás, most miért pont a miénket válassza a kedves éhező? Mert például ha kettőt rendel, kap egy még valamit, vagy ha heti menüt, akkor az ennyivel olcsóbb, és egyáltalán, nálunk egzotikus ételek is vannak, többek közt kígyótatárbifsztek és más ehhez hasonlók. De hát ez az út túl fantáziatlan, lapos, unalmas, megszokott. Olyan cipőt a cipőboltból stílusú.

Rendben, válasszunk egy másik utat. Valami vicceset, ami segít esetleg a név megjegyzésében. Mondjuk egy nagyon elegáns pincér a tenyerén egyensúlyozott, válogatott finomságokkal megrakott tálcájával villámgyorsan rohan az utcán, ügyesen lavírozva a dugóban várakozó autók között, majd a buszsávba előzve odaér egy házhoz, felrohan a lépcsőn, becsönget, mosolyogva megterít, és már tálal is, mintha egy osztályon felüli étteremben lennénk. Az otthoniak pedig lehetnének egy kedves család gyerekekkel, esetleg egy szerelmespár, ahol a fiú teátrálisan meg is kéri a leány kezét, vagy egy idős házaspár, akik éppen az aranylakodalmukat ünneplik. Érti, ugye? Lefedjük így a teljes célcsoportot, és a szolgáltatói név is rögzül. Na ez lett volna például egy elfogadható megoldás. Így át tudtam volna engedni kolléga.

De ehelyett ön mit csinált? Na mit? Paradicsomos mobilt. Engem a hideg kirázott. Ember! Belenyomni egy drága mobilt a paradicsomba? Majd azzal kenegetni a pizzát? Mert hogy a mobilod a kulcs? Ja, értem! Hogy félreérti viccesen hogy a mobilja a kulcs, és akkor azt hiszi, a mobiljával kell csinálni a pizzát, mert te azt mondtad neki, a mobilja a kulcs, pedig te nem is úgy értetted, hanem hogy azzal kell neki telefonálnia a szolgáltatóhoz, és ez olyan groteszk vicces helyzet, mert a geg az pont ilyen, főleg félreértésekre alapoz, és ez egy milyen egy könnyen félreérthető dolog, ezer vígjátékban röhögtünk már ezen, ja értem most már. Persze mondhattad volna, a mobil a megoldás, de kulcsot mondtál, azt még jól pluszban ki is lehetett volna használni, hogy a mobillal próbálta volna kinyitni a spájz ajtaját, és aztán kenekedni is még ráadásul a paradicsommal, vagy hogy nagy szerencsétlenkedés közben, mert nem a szolgáltatótól rendelt, elcsúszik egy lecsöppent paradicsom pacán, és beadja a kulcsot, ami a mobilja, mert félreérti, és azt hiszi, illetve félreérti viccesen, hogy ha feldobja a pacskert, akkor a kulcs helyett a mobilt kell beadni, de persze képletesen szólva. Nem tudom, tudsz követni? Illetve bocsánat a tegezésért, tud követni kolléga? Ejnye, tudom, hogy az ott nem igazi mobil, de akkor is az egy paradicsomos mobil a néző számára, akinek külön agymunka elmondani magának, az nem is egy igazi mobil, ugye?

Igen, a paradicsomos mobil látványa kétségkívül bizarr, olyannyira, hogy törlő erővel bír. Már nem arra gondolok, hogy törli az utolsó néhány nap emlékeit, mint abban a filmben az a töltőtollszerű izé a villanásával, hanem pont hogy a reklámozandó szolgáltatás mibenvalóságát tünteti el pillanatok alatt. Tudom, mert véletlenül bezártam a youtube ablakot miközben valami mást csináltam, és amikor újból meg akartam keresni, csak arra emlékeztem, valami ételfutár, de a pontos névre nem. Na meg a paradicsomos mobilra. Jó, oké, most oktass ki, igen, van olyan a böngészőben, mint az előzmények, de képzeld, én direkt fel akartam idézni magamtól, mintegy tesztként. Jaj de vicces vagy! Nem, nem nekem kell akkor elmennem agyturkászhoz…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 2/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10