LACALUT reklám
*************************
– AKTÍV FOGKRÉM 30s +++ Értékelés: 3,6/10
Aztán vannak azok a reklámok, amelyek amatőr színészeket alkalmaznak a nagyobb életszagúság elérésének jegyében. Több ilyet is feldolgoztunk már, mert szeretjük érezni az élet szagát mi is. Sokkal inkább bizalom építő, mint mondjuk egy profi színész művi idétlenkedése. Hát nem? És tényleg nem lehet megszokni ezt a bájos természetellenességet, ezt az idétlen hanghordozást, ezt az utánozhatatlan amatőrizmust. Nagyon profinak kell lennie annak, aki ezt el szeretné játszani…
***************
***************
Két fiatal pár beszélget délelőtt három perccel háromnegyed tizenegy után egy tágas, világos nappaliban, ahol a hatalmas nyílászárók egy kertre néznek. Szépek, fiatalok, jó szituáltak, jól élnek, mert nyilván sikeresek is, jól öltözöttek, káros szenvedélyektől mentesek, most is vizet isznak például. Meg egy kis kávét az egyik. De nem alkoholt. Ja ez lehet azért is, mert autóval vannak. Gondolom nem is akármilyennel. Illetve az egyikék nem, mert ők otthon tartózkodnak éppen, nem lehet tudni melyikék, de mindegy is. Illetve ők is autóval vannak, csak az bent áll a garázsukban. A garázsában. A garázsban. Fontos, hogy nem tudjuk, kik vannak otthon, mert ők egyenrangúak. Ők ilyenek mind. Trendik. Ezért is barátok. Azonos anyagi helyzet, azonos stílus, azonos testtartás, azonos tekintett, hasonló partner, ha hirtelen cserélnének, úgy is jó lenne. Na azért a testtartás a két nőnél nem teljesen azonos, ügyelt erre a rendező, elvégre nem vagyunk egyformák, nehogy már! Szóval tök idilli minden. Ámde van itt egy kis probléma!
Képzeljétek – töri meg a csendet az egyik fiatal hölgy… hogy honnan tudom? Mármint hogy előtte csend volt, amikor tökre ezzel a mondattal kezdődik az egész? Átjött nekem ez, elvégre profik készítették ezt a klipet, nem? Ezzel az indítással többnyire pillanatnyi, vagy akár kínos csendet szokta megtörni, nem egymás szavába vágni. Illetve én szoktam így is más szavába vágni, de most ez jött le nekem, és kész. Mert hogy nem egy hevesen vitatkozó, vagy izgalmas történeteket magas lelki hőfokon mesélő társaságnak látszanak a kedves résztvevők. Olyan steril itt minden. Nyugodt. Nyilván szándékos, mert jaj, micsoda kontraszt!
Képzeljétek – töri meg a csendet az egyik fiatal hölgy – múltkor fogmosáskor vér ízét éreztem a számban. Ez aztán a felütés ebben a steril környezetben! Innen akármerre tovább lehetne menni. Például megkezdődött nála a vámpírrá válás folyamata. Azért is ilyen vérfagyasztóan nyugodt a hangja. Meneküljön, ki merre lát! A párja, a mellette ülő fiatalember azonnal átérzi a helyzetet, és annak komolyságához illő furcsa hangsúlyokkal mondja: Ez még velem is megtörténhetne. De tudja fokozni is, tényleg a hideg futkos a hátamon ezt hallva: És még a leheletem is rossz volna. És ahogy a hangsúlyt a leheletem szó első tagjára helyezi, tényleg drámai a hatás. De még nem rossz az a lehelet. Csak az asszonyé. Nyilván innen tudja az úr, milyen a lehelete annak, aki a vér ízét érzi a szájában. Ma nem lesz szex.
Ezután jön a termékismertetés, amely taglalja, miért véd a vámpírosodás ellen ez a termék. Már az első használat után. Például véd a fogínyvérzés ellen. Milyen szerencse. Pont ez a baja az A jelű hölgynek.
És íme, az élénk párbeszéd folytatódik, megszólal a másik nő, és a másik férfi. A nő: Mi a Lacalut-ot használjuk, és bevált.
Rózsika, kérlek az és-nél nézz a párodra, mosolyogj és tedd a kezed a térdére. Na még egyszer. Ne előbb, most meg késtél. Ütemre. Na végre! Zseniális! Annyira természetesre sikerült!
Lacikám te meg ugyanekkor balra a fejjel, ránézel a párodra – tudom, igazából nem ő a párod, hanem én, de most próbálj ettől elvonatkoztatni, elvégre művész vagy – aztán vissza a másik kamerába, és nagy átéléssel mondd: Szerintünk a legjobb fogápoló. Nagyszerű! Elsőre! Nem semmi! És ez a spontán fejmozgás! Kitűnő! Jól van, meg vagyok veletek elégedve, tudtátok a minimál mimikát, majdnem sikerült a lárvaarc, nem baj, majd gyakoroljuk. A szövegmondás még nem volt elég monoton, itt-ott egy két hangsúly még becsúszott, de hát nem mindenki pattanhat ki teljes fegyverzetben Zeusz fejéből, mint Pallasz Athéné. Nem, ő nem a kellékes.
Szóval valahogy így. Így kell kiemelkedni ezerféle fogkrém ezerféle reklámjából, amelyek mind ugyanezt a hatást állítják. Az amamtőrizmus bájával. A kreatív részéről is. Ezt hívják a teljesség igényének…
*******************************************************************************
Értékelés: 3,6/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 2/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 410
A technika (Technology) – 4/10