1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Invitel reklám

*************************

invitel logo –  20s +++ Értékelés: 4,4/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyek csak egy vicces felütéssel kezdődnek, és máris ott a termékismertetés. Ezek általában a rövidebbek, olyan 15-20 másodpercesek. Hisz elég csak egy „mi van?-szerű” figyelem odaterelés, egy meghökkentéssel elért pillantás elrablás, és kihasználva a képernyőre ragadt tekintet védtelenségét, gyorsan betölthető az üzenet. Viszont ügyesen kell megalkotni a képernyőre pillanatragasztót, nehogy bosszankodás legyen a vége, ami ugyebár nem tesz jót a termék iránti bizalom növelésének.

***************

***************

Persze ez abszolút egyéni, már hogy kit mi bosszant fel, illetve kinek mi vicces, vagy meghökkentő. A reklámipari műhelyekben ezért dolgozik pszichológusok, pszichiáterek, szociológusok, filozófusok egész hadserege, továbbá néhány atomtudós és martinász (tudod, akik a kokillákba öntik a vasat, aztán a bugákat megmunkálják), hogy lehetőleg a többségnek inkább meghökkentő és/vagy vicces legyen, mintsem bosszantó. Én a kisebbséghez tartozom.

Két rövid termékismertető látható itt. Ezt nevezem felesleges mondatnak, hisz ezt mindenki amúgy is látja. Ebből következően az előző mondat is felesleges volt, amiképp ez is.

Az elsőben a haver nem látja a cég ajánlatát, mert valami elvonta a figyelmét, amit érdekesebbnek talált, a másodikban pedig a cipekedő férj nem hallja a lelkes feleség termékismertetőjét, mert éppen cipekedik, és egy flex hangja még el is nyomja a nőét.

Mindkettőben az az érdekes, a képen látható bevezető eseményeknek semmi közük sincs a termékhez, azok mintegy önmagukban is értelmezhetők, vagy másképpen, voltaképp jó közelítéssel bármilyen termék ismertetését megelőzhették volna. De mint korábban említettük, itt ezen bevezetőknek a pillanatragasztás volt a céljuk, nem pedig a termék úgymond igazának megerősítése. De akkor meg milyen hülye gyerek már az, akinek inkább feltűnik egy kicsit ugyan különös óriásplakát, mintsem az előtte elmotorozó vén rocker azzal a monumentális plüssbékával az oldalkocsiban? Illetve, ha már óriásplakát, vajon miért nem az tűnik fel neki, hogy azon pont az előttük elmotorozó fazon képe látható motorostul, békástul? Mondjuk ezen a másik se csodálkozik. De miért bosszant ez engem, vagy bárki mást? Egyébként lehet, csak engem, de megnyugtatom a céget, ha őket választom, akkor sohasem egy reklám hatására, vagy ellenhatására fogom tenni ezt. Ez a cég szerencséje. Hogy ilyen tárgyilagos vagyok. Szóval azért bosszant, mert ilyen nincs. Már hogy inkább a plakátot olvasgatja valaki, amikor elmegy előtte egy ilyen jelenség. Láttad? Nem azt… Miért látta volna? Hát ki a f… nézeget egy plakátot miközben fény és hangjelenségek közepette ilyen furcsát lehet látni?

Vagy ott az a másik történet. A férj éppen belehal a dívány cipelésébe, és ekkor a buta felesége a gyerekek kíséretében letámadja, mintha valami életbevágó információt kéne közölnie, pedig csak azt akarja mondani a flexet is túlüvöltve, hogy a 100 megás net és telefon havi díja hogyan alakul ennél a cégnél. Díványcipelés közben. Költözés közben. Flex közben. Halaszthatatlanul. Sürgősen. Ez engem bosszant, mert beleempatizálom magam a cipekedő jóember helyébe. Ez most sürgős? Nem várhat? Tegyem le a cuccot, mert annyira? De tényleg?

Na most jól felhúztam magam megint. Ja, értem. Pont erre a kis felhorkanásra volt nektek szükségetek a pillanatragasztáshoz. Meg különben is mások nem ennyire idegbetegek. Ők ezt viccesnek találják, ezért alkalmasabbak az üzenet befogadására. Mert lehet, valamiért most felkapták a fejüket, de a lényeg, a termékismertetőben olyan ütős az ajánlat, hogy menten elfelejtik az előzményeket, még ha annyira bosszantó is volt az egyes idegbetegek esetében.

Az ajánlat persze nem ütős. Számok főleg, amit hirtelen nem is tudok összehasonlítani más szolgáltatók áraival, mert nem tudom fejből. Csak rémlik, a többiek is valami hasonlót kínálnak. Most másszak bele mindegyiknél a részletekbe? Na meg ha mégis, most vállaljam azt a hercehurcát, ami az átállással jár egyik szolgáltatóról a másikra? Azért a kis különbségért? Szóval ha nem muszáj, maradnék a réginél. De azért mégis, ha így odajönne az asszony cipelés közben, biztos hangosabban üvölteném le a fejét, mint az a flex…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10