Magyar

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív
 

Decathlon reklám

*************************

decathlon logo –  30s +++ Értékelés: 4,2/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyek nem lacafacáznak sokat, csak egyszerűen mutatják az embereket, akik éppen élvezik a termék(kek) áldásait, és boldogok. És jól érzik magukat. Kész. Na de ha csak ennyi volna, igen, nekem ízlik a májas hurka, abban hol van egy kis plusz? Hol van benne a sava-borsa? Hol van benne a művészet? Illetve dehogy. Hol van benne az üzenet biztos célba érését segítő nyomatékosító erő? Nyomatékosítani márpedig kell…

***************

***************

Karácsonyi vásárra készülődünk (lásd dátum), amely időszak a kiskereskedelem nagy időszaka. (Vicces fiú: viszont a nagykereskedelem kis időszaka.) Tehát karácsony és termék. Termékbemutató karácsonyi felhanggal. Fontos, mert valamilyen rejtélyes oknál fogva ilyenkor az emberek eszméletlen sok árut vásárolnak, amelyeket aztán kicserélnek egymásközt, ahelyett, hogy mindenki már eleve azt az árucikket venné meg, amelyre szüksége van. De mindegy is, ez nem egy szociológiai, vagy társadalomlélektani oldal, nem feladatunk a fentebb vázolt problémakör mélyebb kutatása.

Konkrét filmünkben egy sportszereket árusító áruházláncról van szó, aki… amely szeretné felhívni figyelmünket sportszereire, hogy ugyan vásárlanánk már meg őket pont. A kreatív ötlet, hogy sportoljanak az emberek, és közben énekeljék ezt a közismert karácsonyi dalocskát:

Kiskarácsony, nagykarácsony, közös edzés télen nyáron, buborékos rész (hadd egyem már?), mindig mozgunk, ünnepekkor összeállunk.

Na de ez most miért kellett? Már úgy értem, ez a dalocska ugyebár nem így volt közismerve. Jó, oké, ha csak az a szerepe az egésznek, hogy hé, például nálunk is vásárolhatsz, de jó ötlet, nem gondolod, akkor végül is tök mindegy ki, mit mond a képeken, a lényeg, felismerhető legyen a hely, és így beépülhessen mint tipp a te fejedbe a karácsonyi ajándékra vonatkozóan. Ez megvan, vagyis megvan egy úgymond alapszinten, de itt inkább az a kérdés, vajon magasabb szinten is megvan-e? Egy olyan szinten, ahol azt mondja az ember (pszichológusoknak ugyanez én állítással: ahol azt mondom én), hű az angyalát ez ütős volt! Tökre kedvem támadt kipróbálni, felpróbálni, belerúgni, beleütni, felhúzni, lehúzni, beletaposni, felvenni, levenni, felemelni, leejteni, átúszni, visszaúszni… szóval használni azt, és ezért megvenni ott. Nos, úgy tűnik, ezen magasabb szintet a kedves alkotók a közismert dalocska részbeni átköltésével igyekeztek elérni többek közt. Nyilván úgy módosítva a szöveget, hogy az passzoljon a képhez, mintegy narrálja azt, ha szabad ezt a kifejezést használnom.

A kiskarácsony nagykarácsony résszel különösebb probléma nem volt, azt viccesen egy bokszzsákot ütögető bácsi énekli, meg egy leányzó, aki kézilabda kapusként éppen bekap egy gólt. Tehát karácsonyi gondolattal a fejünkben éppen sportolunk. A néni azzal a közös edzés télen nyáronnal, már elég hülyén hangzik, de értem, az unokával együtt, meg hogy együtt fut télen nyáron az a társaság. Talán szintemelőnek gondolták az alkotók a közös, a közösség fogalmának hozzáadását a termékre emlékeztetőhöz, talán így vélték felidézni a potenciális vásárlóban az érzést, a sportolás legtöbbször közösségi élmény is egyben, jaj de jó lesz neked, meg neki főleg, amikor veszel neki tőlünk neki ajándékot neki, és akkor lehet vele közösködni veled neki.

A buborékos embernél nincs közös, viszont az nagyon vicces, ahogy ott termékkel a fején, meg a szemén buborékol a vízben. Dinamika érted, dinamika. És változás. Közös, vicces, közös. Ünnepekkor összeállunk. Összeállunk. Ezt kapd ki. Összeállunk, mint a beton. A koncepció szokott inkább összeállni a kreatívok fejében. Néha. Vagy összeáll a vendéglista. Vagy összeáll a nyerő csapat. Ez már közelebb van, mert ők nyilván egy nyerő csapat, de pont soha nem mondjuk így a mellékelt módon, többesszám első személyben. Egy ilyen társaság inkább összejön, összegyűlik. Esetleg összefog. Ünnepekkor összegyűlünk. Ez is kijön. Jó, most vitatkozzál, elhiszem, ha sokat mondogatod, hogy összeállunk, végül értelmesnek hangzik, de ne mondogasd sokat. Hülyén hangzik, hidd el.

Néha az alapszint jobb. Óriási karácsonyi vásár a Decathlonnál! Birodalmi lépegető pulzusszámlálóval nagy választékban, vagyis semmi felesleges vicceskedés…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10

Ki van itt?

Oldalainkat 36 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

  • Anyu üzemképtelen
    BacitraciN 30.09.2017 19:22
    Jo napot kivanok! Nekem csak egy hozzaszolasom lenne, butasag, de nagyon bantja a fulemet. A reklamban ...

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    Sutyi83 27.09.2017 16:31
    Nekem is a zene volt fura. Bátyóval szeretkezne..?

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    anonim 20.08.2017 15:46
    Nem eset szó a zenéről. A nagy családi összetartás alatt szóló zene eredeti szövege: "Ha esik test a ...

    Bövebben...

     
  • Szupergyors ötlet
    Bendegúz 09.08.2017 12:12
    Ráadásul eléggé félrevezető is a reklám. Azt persze elfelejtették hozzátenni, ha van egy viszonylag régi ...

    Bövebben...

     
  • Bénázás
    Bendegúz 09.08.2017 11:51
    Azt nem tudtam eddig még felfogni, mi a francnak ekell internet ahhoz, ha le akarok fényképezni ...

    Bövebben...

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom

2.png9.png3.png3.png9.png4.png
Ma99
Tegnap460
Ezen a héten99
Ebben a hónapban8220
2014.10.25 óta293394

Látogató infó

  • IP: 54.91.38.173
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

1
Online

2017. december 18. hétfő, 06:13

És még ezek is: