Magyar

Olvasóink értékelése: 3 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

CBA reklám

*************************

cba logo 31 – akciós termékek – 3x15s +++ Értékelés: 4,6/10

Több olyan reklám típussal is foglalkoztunk itt már tudományos munkásságunk során, amely típusok főbb jellemzője egy, vagy esetleg több nagyon karakteres, kissé groteszk figura megteremtése, amely figurák így egy kampány alapfiguráit is képezhetik. A figurákból ennél fogva nagyon hamar úgynevezett internetes mém kerekedhet, és mint ilyen, azonnal táptalajává válhat – már ha szabad ezzel a képzavarral élnem – a különféle vonatkozó paródiáknak is. Ez persze nem zavarja az alkotókat, sőt! Ahogy nyilván az én cikizésem sem…

***************

***************

Tehát nyilván nem zavarja ez a mém paródia hullám sem az alkotókat sem a megrendelőt, hisz ez is csak növeli a nézettséget, amiből egyenesen következik a reklámozott termék eladási értékeinek jelentős javulása. Mondjuk szerintem nem feltétlenül, vagyis inkább feltétlenül nem. Annyira eltolódhat ugyanis a hangsúly a groteszkség, a viccesség, a marháskodásosság (vagy mi) irányába, hogy szinte észrevétlenül kivonul mögüle maga a termék. Ezt neveztük a múlt tanévben MÜSZI hatásnak. Tessék utánanézni.

Itt van nekünk most például ez a Kasszás Erzsi jelenség. Ez a Kasszás Erzsi mém. (Mém ügyben nem értek egyet Richard Dawkinsszal.)(Semmi, csak gondoltam deklarálom, ha már szóba került)(Nem, párt szimpátiákról most nem kívánok nyilatkozni.)(Viszont… ja, bocsesz...

Tehát itt van most nekünk ez a Kasszás Erzsi mém. Itt emlékeztünk meg róla először. Valóban elég groteszk, markáns figura, igen feltűnő jelenség. A koncepció megszületett, és most megkezdődhet a termés betakarítása. Kasszás Erzsi szolgálatba állt. Rövid, 15 másodperces etűdökben tűnik fel, minden etűdben más-más célcsoportot célozva meg. Az első mellékletünkben például egy szomorú tini, vagy ahhoz közeli korú leánynak ad lelki támaszt a mi mémünk, akinek randija lett volna, de lemondták. A mi mémünk azonnal körbefolyja a szegény lányt szeretettel, és lányos bulira sarkallja vonatkozó édesség termékek felhasználása mellett. Íme, látod, Erzsi igenis meg tudja szólítani ezt a korosztályt, és melyik fiatal lány nem vigasztalódna meg egy csapásra, ha randi helyett egy ilyen kövér, anyja helyett anyja közértes néni simogatná meg az arcát? Ne mondd már, hogy nem.

A második idézetben középkorú, vagy tán enyhén idősebb férfiú az alany, akivel kapcsolatban már több kérdés is felvetődhet az egyszeri nézőben. Kije ez az alak a mi Kasszás Erzsinknek? A megszólítás a férj szerepére enged következtetni. Na de akkor miért megy le külön vásárolni abba a közértbe, ahol a felesége dolgozik, vagyis alapból bevásárló helyzetben is van? Legfeljebb menjen érte, ha túl sok a cucc. Ugye te is ezt kérdezgetted magadtól? Persze lehet, csak egy sokat odajáró úriemberről van szó, aki már kiérdemli a drágám megszólítást. Ráadásul nyilván a húsvét körüli napokban történik mindez, amikor a tojást bizony nem adják ingyen a lányok. Erre utal nagyon viccesen Erzsi, és még ezt a mogorva úriembert is, aki talán nem a férje, egy kis morgásra és locsolásra készteti. Az más kérdés, hogy vélhetőleg a tojásért még pénzt is kellett adnia az embernek. Tehát jó szó, kedvesség. Ezt kapod, ha itt vásárolsz. Ja, és légy a törzsvendégünk, mert ekkor tudjuk leginkább a személyedre szabni a szeretetünket. Ugye milyen jó, amikor felismerik, ismerősként köszöntik az embert?

„Itt vagy te honn, itt a te világod;
Börtönéből szabadúlt sas lelked,
Ha a CBA végtelenjét látod.”

Na honnan idéztem? Majdnem? Ejnyeségek vannak, ha nem tudja, én meg majd nem tudom átengedni a félévben.

És akkor itt van az idősebb korosztály üdvözlése is, sok finom utalással, kedvességgel. Eleve egy hangosbeszélőbe üvölt bele Erzsi, hogy az egyes kasszához is lehet jönni, mert talán elromlott a rendes mikrofonos tájékoztató rendszer, vagy talán mert így viccesebb, vagy talán leginkább mert így a kissé nagyot halló korosztály is meghallja. Igen, talán ez utóbbi leginkább. Csókolom Erzsike – mondja a kedves hangú öregúr régi idők még embert tisztelő illemszabályait idézve, és Erzsike utánozhatatlan kuncogással és széles, teljes fogsorú mosollyal válaszol. Bizony, érezzük, idősebb korosztály ide, idősebb korosztály oda, azért a vén kecske is… illetve érzünk valami finom erotikus felhangot is ebben a metakommunikációban, utalva arra, nálunk itt a mi közértünkben, senki sem bácsi, a férfi örökre férfi marad. Hát nem zseniális egy koncepció? Tényleg, szinte kedvem támadt meghalni is odajárni…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 6/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10

Ki van itt?

Oldalainkat 72 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom

2.png5.png5.png5.png3.png6.png
Ma213
Tegnap380
Ezen a héten593
Ebben a hónapban12069
2014.10.25 óta255536

Látogató infó

  • IP: 54.156.69.204
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

2
Online

2017. szeptember 26. kedd, 09:10

És még ezek is: