Magyar

Olvasóink értékelése: 4 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag inaktív
 

Lidl reklám

*************************

Lidl logo – ruházati cikkek – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Célcsoportot megfogalmazni egy reklámfilmben nem könnyű. Szépen végig kell gondolni minden apró mozzanatot, nehogy az addig nagy gonddal felépített bizalom kártyavárként omoljon össze valami meggondolatlan tizedmásodperc miatt.  Na persze, ha ez így menne, soha senki nem tudna bevételnövelő hatást elérni ezzel a terméknépszerűsítő műfajjal. Egészen biztosan minden reklámban van néhány bizalomromboló tizedmásodperc, de szerencsére a kedves befogadó nem igazán érzékeny a tizedmásodpercekre. Csak én. Ezért nem hatnak rám a reklámok. Szerintem…

***************

***************

Kezdjük azzal, nem igazán menő a parizer mellől ruhát vásárolni. Vagyis ott, ahol a parizer egy légtérben van az alsónadrággal. Én is mindig álruhában vásárolok az ilyen helyeken ruhát, nehogy felismerjenek, ha netán összefutnék egy gazdag ismerősömmel a parizer pultnál. Ja, ott már levehetem az álruhámat, illetve nem ott, hanem a próbafülkében, de onnan meg nem léphetek ki a rendes ruhámban, mert mi van, ha éppen akkor lát meg a gazdag ismerősöm, vagyis… na jó hagyjuk ezt az álruha vonalat. (Logikai feladat: hogyan vettem meg itt az álruhát?)

Persze az avatatlan szem nem ismeri fel, épp ez a női hosszított top (bármit is jelentsen… nekem legalábbis) nem egy méregdrága belvárosi márkás butikból származik, vagyis lehet hazudni a társaságban, de igen, onnan származik. Engem például azonnal át lehet verni, és kiváltani belőlem az irigységet, mi a francból telik ezeknek erre. Ilyenkor úgy védekezem, hogy nem hiszem el. Magamból indulok ki.

Na tehát valahogy ügyesen kell a célcsoport megfogalmazással bánni, nehogy a ciki itt vásárolni érzést erősítsük. Mondjuk a kevésbé jól eleresztett célcsoport, ciki, nem ciki mindenképpen itt, vagy ehhez hasonló helyeken fog vásárolni különösebb meggyőzés nélkül. Itt tényleg csak az a feladat, ne a hasonló helyeken vásároljanak, hanem éppen itt. Hacsak nem rontja le bizalmuk szintjét az a retro oldtimer kabrió, ami nekik nincs, csak ezeknek a gazdag fiataloknak, és ezen nemtetszés miatti rossz szájíz hajtja el majd őket egy másik hasonló helyre. De, mint azt már említettük, általában nem érzékeny a befogadó a tized-, mi több az egész másodperces bizalomrombolásra se nagyon. A kérdés mármost csak az, hogyan csábítsuk ide azokat a tehetősebb embereket, akiknek van pénze például ilyen retro oldtimer kabrióra.

Mindenekelőtt ne töltsük a teljes reklámidőt a parizer mellett, kicsit beszéljünk másról. Például, hogy miért szeretjük a nyarat. A felhőtlen pillanatokért, az örömteli élményekért, és a stílusos könnyedségért. Mert hogy ezek az attribútumok télen nem fordulhatnak elő bizonyára. Hát volt neked egyetlen felhőtlen pillanatod is a télen? Akár egy darab örömteli élményed? És végig stílustalanul nehézkes voltál, ugye emlékszel? Valahogy így. Mutassunk tehát kedves fiatalokat, és beszéljünk marhaságokat. Továbbá mindenünk a nyár, mindenünk a divat. És valóban, én bizony nem tudnám megállapítani, honnan az a dögös hosszított top azon a dögös csajon. Mondjuk nem is érdekel, de ez magánügy. De az biztos, én is adnék 1444 forintot azért a könnyű női nyári ruháért, még viselném is. Ennyi pénzért a kutyának is megéri. A turkálóban nem túrsz olcsóbban. A belvárosban pont a százszorosát kérnék érte.

Szóval valahogy így képzelem a célcsoport megfogalmazást. Ha fiatal vagy, könnyed és nyári meg minden, akkor gazdag lévén tök poén ilyen olcsón ilyen viszonylag jól kinéző ruhákat venni, és az sem baj, ha cserébe nem valami tartósak, szinte csak egyszerhasználatosak, mert olyan olcsó. Ha nem vagy gazdag fiatal, akkor lám, egy ilyen gazdagabb környezetből sem rí ki, hát veszek én ilyet nyugodtan. Ha se nem vagy gazdag, se nem vagy fiatal, akkor amellett, hogy jobb, ha elásod magad, lám, egy ilyen gazdagabb és fiatalabb környezetből sem rí ki, hát veszek én ilyet nyugodtan, és nem fognak kinézni egy ilyen gazdagabb és fiatalabb környezetből sem.

Bocsánat, elképzelhető, nem pont így zajlott a célcsoportmegfogalmazás úgyis mint koncepció, de hát egy botcsinálta reklámbloggertől, aki innen a parizer mellől jön, jobb nem igen várható…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10

Ki van itt?

Oldalainkat 38 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

  • Anyu üzemképtelen
    BacitraciN 30.09.2017 19:22
    Jo napot kivanok! Nekem csak egy hozzaszolasom lenne, butasag, de nagyon bantja a fulemet. A reklamban ...

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    Sutyi83 27.09.2017 16:31
    Nekem is a zene volt fura. Bátyóval szeretkezne..?

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    anonim 20.08.2017 15:46
    Nem eset szó a zenéről. A nagy családi összetartás alatt szóló zene eredeti szövege: "Ha esik test a ...

    Bövebben...

     
  • Szupergyors ötlet
    Bendegúz 09.08.2017 12:12
    Ráadásul eléggé félrevezető is a reklám. Azt persze elfelejtették hozzátenni, ha van egy viszonylag régi ...

    Bövebben...

     
  • Bénázás
    Bendegúz 09.08.2017 11:51
    Azt nem tudtam eddig még felfogni, mi a francnak ekell internet ahhoz, ha le akarok fényképezni ...

    Bövebben...

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom

2.png7.png9.png0.png4.png5.png
Ma301
Tegnap450
Ezen a héten2054
Ebben a hónapban8063
2014.10.25 óta279045

Látogató infó

  • IP: 54.81.195.240
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

5
Online

2017. november 17. péntek, 18:15

És még ezek is: