3.6666666666667 1 1 1 1 1 Rating 3.67 (3 Votes)

Milli reklám

*************************

milli logo – krémtúró – 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Valaki azt mondta erre a reklámra, amit éppen szét akarok cikizni, hogy kedves reklám. Egy másik meg azt mondta, tök jó a zenéje. Akkor ez egy jó reklám? Egy rövid pillanatra önkritikát gyakoroltam, de gyorsan elmúlt. Nem, természetesen nem arról van szó, hogy a pozitívan nyilatkozó befogadók hülyék, és én vagyok az okos, hanem… vagy mégis? Öreg, figyelj, ha nem bírod a nagyképű, beképzelt, arrogáns pofámat, el lehet tolni a biciklit. Egyébként lehet, kedves, meg tök jó a zenéje, de holnapra nem fogod tudni, mit is reklámoz. Na mibe…

***************

***************

Már a szlogen is mélyen elgondolkodtató. Itt csak feliratosan jelenik meg, egy másik verzióban fel is olvassa nekünk egy kedves hangú néni, hogy még kedvesebb legyen ez a reklám. Így szól: AKIK ÉSZREVESZIK AZ ÉLET APRÓ ÖRÖMEIT… ez a reklám elejefelé látható így ahogy írom kiemelve az apró örömei részt … VALAHOGY MINDIG RÁTALÁLNAK A MILLIRE és ez meg a vége felé tűnik fel, így vagyis (sic!) (ez latinul jelenti azt, hogy így és nem cica kergető indulatszó, csak úgy mondom, mert iszonyúan művelt vagyok, és most felemellek magamhoz. Egyébként, ha nem bírod a nagyképű… ja ezt már mondtam korábban.) vagyis kiemelve a termék nevét. Vélhetően ezen szintaktikai trükkel gondolták az alkotók az élet apró örömei közé beletudatosítani a terméket, mert nyilván a néző a két kiemelt részt azonnal összeköti valahol belül a fejében. És akkor még ott van a sok kedves kép, meg a tök jó zene és mindezek összességükben mélyen beégetik majd a terméket a kedves potenciális agytekervényei közé. Igen, az egyiknek a kedves képeket, a másiknak a tök jó zenét égeti be, a feliratra pedig senki nem emlékszik. Meg a termékre sem. Miért? Mert NEM A TERMÉK FŐSZEREPLŐ! Már hogy én is nagybetűzzek egy kicsit. Jó, a kisrác az istállóban, vagy hol éppen azt eszi, de a többieknek még a környékükön sincs.

Szóval akik észreveszik az élet apró örömeit, és ugye te is ilyen vagy, akinek nem csak a durva, elnagyolt életélmények tűnnek fel, hanem tud örülni még egy kedves félmosolynak is, vagy ahogy a szél fújja a haját az autóból kihajolva (kurva veszélyes), vagy ahogy a kedvese épp a hasát simogatja, és vélhetőleg az apró örömből nem sokára nagyobb lesz, vagy ahogy kissrácként iszonyú jó poénkén a gumikacsa lukából a fejedre spricceled a fürdővizet, vagy valami apró örömet okozó esemest kapsz gondolom a szerelmedtől, vagy kislányként, mondhatni szabad gyerekként a pocsolyában ugrálsz apró örömre lelve így, vagy a csajoddal nem is tudom mit csinálsz nem is tudom hol (mintha padok lennének a háttérben, talán egy előadóterem?), vagy gyerekként gyerek vagy, vagy kissrácként a terméket eszed az istállóban apró örömként, mert ez ahhoz képest, hogy apád meg tudja fizetni ezt a lovas dolgot, tényleg semmiség.

De nem baj, legyen a mi termékünk az életnek csak egy apró öröme – szól a koncepció – legyen olyan, mint a levegővétel, nem is vesszük észre, de nagyon sok kell belőle. Tehát példákkal szolgálunk a kedves rétegnézőnek arra vonatkozóan, mik is az élet apró örömei, majd a sor végére odabiggyesztjük a termékünket, plusz a feliratos trükkös összekapcsolás, és így a kedves befogadó mintegy megérti, felfogja, igen, nem tudnám a mindennapi életem élni apró örömök nélkül, és lám, most már eggyel több eszköz van a kezemben, hogy ezen apró örömök sora egyre inkább a végtelen felé tartson. Én nem is tudom. Ez tényleg így működik? Sajnos nem ismerem az értékesítési statisztikákat, nem tudom, vajon visszaigazolták-e a számok, igen, így működik. És különben is. A termék cukrot tartalmaz, meg mindenféle kalóriákat, hiába sovány az a túró (sovány túró 68%, Cukor, Vaj, Tejsavópor, Stabilizátorok (E1422, E466, E410, E440), Aroma, Színezék: E106a), szóval csak ne tessék nagyon addiktívak lenni, inkább a pocsolyában tessék ugrálni, vagy maszturbálni egy jót. Az is apró öröm. És különben is II. Én is élvezem az élet apró örömeit, mégsem találtam rá valahogy a termékre, illetve persze, ettem már ilyet, de nem vált az életem részévé.

De kedves barátom, ez csak egy reklám, főleg felidéző célzattal, hogy ne feledd, van ilyen termék is, hátha megkívánod. A koncepció pedig nem neked szól, hanem a szakmának. Ők tudják igazán értékelni. Neked csak tetsszenek a kedves képek, meg a jó zene. Persze ha gondolod, maszturbáció után tényleg jól eshet egy adag ilyen túró…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10