3 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (2 Votes)

BÉRES reklám

*************************

Béres logo – Magnézium 250 mg + B6 – 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Úgy tűnik, Magyarország jól el van látva humordús emberekkel, így bőven jut ötlet a reklámipar számára is. A reklámok túlnyomó többsége ugyanis úgymond vicces, vagyis igen nagy igény van olyan elmékre, akik képesek viccességek előállítására. Én is ilyen vagyok – jegyzem meg szerénykedés nélkül, mintegy objektíven – ezért is igyekeztem viccességemet felajánlani számos reklámipari cégnek. Ezt általában nagyon viccesnek találták, vagyis szerintük vicces, hogy szerintem a viccességem vicces. Az alábbi példa is igazolja, mennyire nem tudnék felnőni ehhez a minőséghez…

***************

***************

Jelen filmünk is abba a csoportba tartozik, ahol a jóságos reklámozó kis burleszk jelenetekbe ágyazva humorosan figyelmeztet minket, bizony nagyon pórul járhatunk, ha a termék megvásárlása és alkalmazása helyett magunk próbálunk megoldást találni égető problémánkra. A problémánk jelen esetben pedig nem más, mint a feszültség. Már nem a 230V a konnektorban, hanem lelkünk feszültsége. És akkor következnek a példák a házi megoldásokra, amelyek bizony nem jönnek be:

Egy fiatal hölgy laptopozik, és rohadtul látszik az arcán, most már nagyon feszült. Meg hát ki is van írva, hogy feszültség ellen. Aztán hirtelen kirohan a hölgy, és jó nagyot behúz az ivóvíz automata tartályának, amitől az berepül a mellette álló fotelszerűségbe. Mozogjon sokat – hirdeti a felirat. De hát ez nem jó megoldás, mint látjuk, hisz előbb-utóbb a főnök fülébe juthat ez a különös megoldásunk, és annak mindenféle következményei lehetnek. Ráadásul, ha véletlenül tele lenne a víztartály, komolyabb sérüléseket is szerezhetnénk. Más módja pedig a sok mozgásnak köztudottan nincsen.

A sétáljon egy nagyot se jó ötlet, hisz akkor meg mindig át kell menni egy patakon tűsarkú cipőben, és mégis milyen már az! Tök vizes lesz az ember lába. Más módja pedig a sétának köztudottan nincsen.

Jógázzon minden nap! Ez sem jó ötlet, mert ha kilépek a női szerepemből, és egy pillanatra leveszem a szemem a háztartásról, lám máris iszonyú rendetlenséget generál a férjem és a gyerek, vagyis egyszerűbben a két gyerek a párnacsatájukkal. Más módja pedig a jógázásnak köztudottan nincsen.

Relaxáljon rendszeresen! Na ez meg már megint milyen hülye ötlet! Hiszen amikor ott heversz a fürdőkádban relaxálva, akkor a körberakott mécsesek egyike mindig felgyújtja a gondosan fölé akasztott törülközőt, és ez nagyon életveszélyes. Más módja pedig a relaxálásnak köztudottan nincsen. Egyébként azt hiszem itt kezdtem el újból megnézni a reklámot, mert tökre nem vettem észre a magyarázó feliratokat, hisz a fókuszomat mindig elvonták a történések. Hiába no, reklámot nézni tudni kell, van, aki még hajlottabb korára sem nő fel a feladathoz. Mint például én.

Engedje ki a gőzt! Azt meg úgy kell csinálni, hogy kiállunk egy teraszra valamely magas épületben, gondolom itt ez a munkahely, és egy nagyot üvöltünk bele a messzeségbe. Megjegyezném, ezt a megoldást kissé kakukktojásnak tartom a többihez képest, ugyanis ez igenis abszolút jó feszültséglevezető megoldás, következésképpen lehet hanyagolni a terméket. Hát nem? Kicsit öngól…

Öleld meg a világot! Itt az lehet a baj, a hölgy ezen felszólításnak nem az általános, a világhoz egyáltalában való pozitív lelki hozzáállás közvetett értelmében fogja fel ezt a tanácsot, hanem azonnal megöleli, méghozzá nem kicsit, nagyon, a világ hozzá éppen legközelebbinek mutatkozó egyedét, és lóg annak nyakában hosszasan. Közbe jól láthatóan a kiválasztott egyednek ez egyáltalán nincs ínyére. Hát hogyan is lenne ínyére ez egy férfinak, akit éppen megölel egy csinos fiatal nő. Más módja pedig a világ „megölelésének” köztudottan nincsen.

Na és ekkor, miután ennyi bonyodalom, szenvedés, és életveszély láttán a kedves potenciális már a kétségbeesés határára jutott, mintegy megváltásként érkezik a hír, miszerint bizony van egy egyszerűbb megoldás is. És jön a termékismertetés. Ebből kiderül, nem volt benned elég magnézium, attól vagy nagyon feszült, de most lesz, ha egyet eszel ebből minden nap. Nem kell tehát többet sétálnod, mozognod, relaxálnod, vízautomatákkal verekedned, idegen férfiakkal ölelkezned, mert itt a ragyogó megoldás.

Igen, tudom, csak vicces figyelemfelhívás az egész, tényleg potyogtak a könnyeim, csak kekeckedek itten, de talán mégis jobb lett volna mindannyiunknak kedves reklámipar, ha nem találják olyan viccesek a viccességemet, vagyis komolyan veszik az ajánlatomat, és engedik, hogy megváltsam a világot, illetve a világukat. Mert én vagyok az út, az igazság és az élet… na jó, nem biztos…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10