3.6666666666667 1 1 1 1 1 Rating 3.67 (3 Votes)

Teva reklám

*************************

Teva-Ibuprofen fájdalomcsillapító – 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Hát persze, a jól megválasztott karakterek már maga a fél siker. Vagy még több. Akár háromnegyed. Tehát aki, vagy akik, vagy ami, vagy amik eleve önmagukban is érdekesek, ne is szólaljanak meg, ne csináljanak semmit, már a puszta nézegetésük is kielégítheti a kedves befogadót. A szakálas nőtől az óriás törpéig mindenféle furcsaságon szeretnek bámuldozni az emberek. És az egypetéjű ikreken is, hogy jé, milyen egyformák. Ugye sokszor jól összecseréltétek egymást viccesen? (update - közben eltünt a vonatkozó reklám a youtube-ról, de ez a másik lényegében ugyanaz a koncepció)

***************

***************

Bélám – szólt a főkreatív – egypetéjű fiatal női ikreket akarok. De nem rondákat ám! Igenis Aranka kérem, azonnal – szólt az alkreatív, majd térült, fordult, és üstölést máris előállt az egypetéjű nőikrekkel. De mit fogunk reklámozni? – kérdezte az alkreatív. Fogd be a szád Béla! Bármit Béla! Akár anyádat is Béla, pedig az igencsak egy rusnya teremtés, nem véletlenül vagy te is ilyen rusnya.

Persze nem állítom, hogy szó szerint így zajlott volna le a projektindító, más néven kick off meeting, lehet, a neveket nem találtam el, de a lényegét tekintve ilyen lehetett, én már csak tudom, mert még sohasem voltam ilyenen. De nézzük inkább magát az alkotást.

Egyébként Bélának több ikerpárt kellett beszereznie, nem csak nőit, mert ez itt egy kampány a brand-et népszerűsítendő, vagyis egy több, ezen brand-hez tartozó terméket teljesen azonos dramaturgiával népszerűsítő reklámfilm sorozat.

A dramaturgia pedig úgy néz ki – Béla találta ki – hogy azt mondják az ikrek, amikor a vonatkozó baj fennáll, esetünkben ugye a fejfájás, akkor így nézünk ki. És mutatják is, hogy néznek ki. Amikor a fejfájás közbeszól – mondják – akkor a nővéremmel így nézünk ki. És tesznek valamilyen egyforma mozdulatot, ami Béla szerint jellemző lehet a pont ilyen állapotra. Vagy legalábbis vicces. Mert például olyam egyformán néznek ki ilyenkor is azzal az egy petéjükkel. Arankának tetszett Béla ötlete, humorosnak, bájosnak találta.

Hogy jobban legyünk – veszi át a szót a másik egypetéjű – fájdalomcsillapítókat veszünk be. Ez is átment Arankán csont nélkül. De azt már nem egészen értette Aranka főkreatív, miért van két különböző felirat az ikrek által felmutatott dobozokon?

De Bélám, nehogy már különböző gyógyszert szedjenek, ha már egyszer pont ugyanúgy néznek ki, amikor a fejfájás közbeszól! Te el tudod képzelni, akik ennyire egypetéjűek, azok teljesen külön utakon járnak fejfájás csillapító ügyben? Hát hülye vagy te Bélám?

De Aranka kedves az például úgy lehet, hogy mondjuk az egyik Kanadában ment férjhez, a másik itt, és most pont meglátogatták egymást, és most egyeztetnek csillapító ügyben.

De Béla te barom, és Kanadában az a márkaneve a fejfájás csillapítónak, hogy Fejfájás csillapító?

De Aranka kedves ezen nem fog fennakadni a kedves rétegnéző, mert nem fog fennakadni kedves Aranka kedves. Mert egyrészt elvonja a figyelmét a harmonikus, szép, finoman hangolt látvány, az egyik egypetéjűn nyaklánc, a másikon karkötő, így nem egyformák egészen, a háttérben az ablakpárkányon szépen szimmetrikusan elhelyezett két virágcserép, köztük az két szép egyforma fehér izé, vagyis egy kis aszimmetria a szimmetriában, másrészt… másrészt… azt elfelejtettem. Na meg aztán szépen, mosolygósan egyetértésben kezdik felsorolni, mit csinálnak a fájdalomcsillapítóik, mi bennük a közös. Például mindkét fájdalomcsillapító csillapítja a fájdalmat, és enyhíti a migrén tüneteit.

És ennél a pontnál következik be az a drámai fordulat, amely ötletért Aranka később beleszeretett Bélába, és elvette feleségül. Férjül. Mert ilyen váratlan törés az események láncolatában tényleg csak shakespearei drámákban szokott előfordulni, ott sem túl gyakran. Erre csak egy zseni képes. Mint például Béla. Ahogy megint, szinte végérvényesen megbomlik a szimmetria a két petés között, szinte felbillen a kép, amikor az egyik még kettőt mutat, de a másik már hármat, mondván, de az enyémnek az ára is jó. A zene azonnal lekonyul, a petetestvér arca elfelhősödik, értetlenül bámul a másik kezében lévő dobozra, nyilván most látja először, most éli meg, hogy pete ide, pete oda, szeretett testvére valami furcsa másságot tart a kezében, amelyet első pillanatra még felismerni is nehéz, annyira, de annyira furcsa, úgyhogy abszolút  érthető a döbbent kérdés, amely a különös tárgy egyáltalában való mibenlétére kérdez rá: Hát ez meg mi?

Szerinted? Kukásautó jóasszonymódra.

Na ezt a választ Aranka már nem hagyta jóvá, de mégis olyan hatással volt rá a kérdés, amit Béla a meglepődő petetárs szájába adott, annyira lenyűgözte annak, furcsa, inadekvát, idétlen mibenléte, hogy a már fentebb említett szerelemre ragadtatta magát Béla relációjában.

Na ezen mondataim alapján gondolom, hogy jobb lennék Bélánál…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10