CONCORDE reklám
*************************
CONCORDE ALAPKEZELŐ – 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Kerülőútnak, pontosabban kreatív, vagy storyboard kerülőútnak azt nevezzük, amikor egyáltalán nem bajlódunk a termék előnyös és/vagy megkülönböztető tulajdonságainak taglalásával, hanem úgynevezett tekintélyelvű érvelést használunk. Hogy nincs is ilyen fogalom a reklámszakmában? Mert én magam vagyok a fogalom ebben a szakmában! A fogalom én vagyok, mondta egy király valahol, valamikor. Vagy valami hasonlót. Úgyhogy ne vitatkozzá mán velem amíg szépen vagyok…
***************
***************
Itt a tekintélyt Csányi Sándor a színész képviseli. Mondjuk, ha Csányi Sándor a bankár bíztatna e szolgáltatás igénybevételére, én akkor már rohannék is, elvégre egy dollármilliárdos csak nem beszél a levegőbe. Meg csak nem beszél egy reklámban. Ok nélkül. Mert pénze az nyilván van, nincs rászorulva egy kis reklám mellékkeresetre, nem úgy, mint Csányi Sándor, a színész. Amit ezért kap, az minden bizonnyal durván összemérhető színészi keresményeivel, nem hagyhatja csak úgy az ablakban. Én sem hagyhatom. Mondom én sem hagyhatom… ajánlat? Senki? Dögöljetek meg…
De Csányi Sándor a színész azért tekintély a köznép számára, mondhatni egyféle példaképp, mert szeretjük, szerelmesek vagyunk belé, már ha nők vagyunk, és/vagy a saját neműekhez vonzódunk, illetve az és nem jó, mert akkor nem vagyunk nők, illetve lehetünk nők, de akkor nem Csányi Sándorba vagyunk szerelmesek, ha a saját nemünkhöz vonzódunk. Mindegy, ugorjunk.
Szóval hiszünk mi ennek a Csányi Sándornak még akkor is, ha nem dollármilliárdos, de minden bizonnyal szépen, anyagi gondok nélkül él, szép nőkkel szép környezetben. Minden bizonnyal. Ez egy feltehetőleg boldog ember. És lám, ő is ezzel a befektetési alappal nyomul. És okos! De milyen okos! Azt mondja, miközben elgondolkodva néz ki valamiféle üvegpalota ablakán a városra, hogy a mai pénzügyi világban alaposnak kell lenni. Milyen igaz! A régi pénzügyi világban például nyugodtan lehettél felületes, slampos, úgy is könnyen Rockefeller lehettél. Ezer meg ezer Rockefeller szaladgált akkoriban szanaszét a Wall Street-en. De a mai világban kell egy befektető, aki alapos, és fogja a kezed. Azt mondja ezek után a színész, hogy én mondhatok Önnek pár alapos okot arra, hogy miért érdemes a pénzét a Concorde Alapkezelőre bíznia. De nem mond. Arra ugyanis kevés a reklámidő, mert túl szerteágazó és bonyolult volna elmagyarázni. De ugye vagy te is olyan ügyes és okos, mint Csányi Sándor, különösen, ha hasonlítani akarsz hozzá. Nos, ebben mindjárt meg is kezdheted a hasonulást. Tanulmányozd hát te is alaposan ezen alapkezelő honlapját. Nézd csak, ő is ezt csinálja abban a puritán irodai környezetben, ahonnan véletlenül pont ezen alapkezelő logója tűnik leginkább szembe a kedves onnan kitekintőnek.
Nagyon szimpatikus ember ez a Csányi Sándor. Megnyerő már a hangja is, ráadásul nagyon szerény. Nem egy olyan nagyzolós, fennhéjázós, eszét játszó, beképzelt ripacs. Kicsit félősen rád mosolyog, kedvesen, esendően, és azt kérdi: De miért hinne ön Csányi Sándornak? Én egy színész vagyok. Persze érthetjük ezt úgy is, én nem az a Csányi Sándor vagyok, a bankár, a nagymenő, akinek nyilván azonnal hinnél, én csak egy színész vagyok, pénzügyekben veled egyenlő, csak azt tehetem, amit te is megtehetsz, vagyis ha valóban alapos okot akarsz, keress rá te is. Dolgozzál egy kicsit. És akkor ott az ablakokban, ha jól odafigyelsz, egyszer csak mindenféle grafikonok jelennek meg, amelyeknek egy a lényegük, töretlenül felfelé tartanak.
Ugye milyen finom kidolgozás? A vásárlói insight (google) mesteri hangolása. Megpróbáltam én is alávetni magam, engedni a hangolásnak, mintegy átengedni lényemet a kreatív szándék szerinti befolyásnak, és megkérdeztem magamtól, elmennék-e én most ezek után ezen alapkezelőhöz, hogy jól megkezeltessem velük az alapjaimat? Mindenekelőtt én is leültem körülbelül olyan pózban a laptopom elé, mint Csányi Sándor a nagy színész, és felmentem az alapkezelő honlapjára. Azonnal láttam, nem lesz egyszerű dolgom, valóban alaposan át kell majd böngésznem a honlapjukat, hogy megértsem, mit is kínálnak nekem valójában. Na de ha már értem, vagyis értem mit miért, és hogyan kell nézni, hej de kíváncsi lettem ily módon kiképezve, vajon a többi mit kínál? És tényleg sokkal gyorsabban ment a többiek áttekintése. Találtam is egy olyat, ami mintha kedvezőbb lenne, mint ez, ugyanis például ha vesszük a…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 410
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 4/10