1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Persil reklám

*************************

Persil mosószerek – 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Szóval azok a hívószavak. Szeretnék érteni a hívószavak pszichológiájához. Biztosan mindenkinek vannak hívószavai, amire jön, ha hívják, amire, mintha hipnotizálnák, teszi, amit szeretnénk, hogy tegye. Ha ismerném valami csoda folytán mindenkinek a hívó szó szótárát, szerintem olyan hatalommal bírnék, mint egy mágus, mint egy varázsló, mint egy hipnotizőr, akinek nem probléma az emberek irányítása. Jó lett volna udvarlási célokból is. De hát nem vagyok varázsló, sem pedig reklámalkotó kreatív…

***************

***************

Mert bizony a reklámszakmában máshoz sem kell érteni, mint a hívószavakhoz. Hogy mi mozgatja az egyszeri embert, mire érzi úgy, vásárolni márpedig szükséges. Például éppen ezt a mosószert. Na de a hívószavakat nem csak úgy hűbelebalázs módjára dobáljuk szanaszét a reklám testébe, helye van annak, oka, miért épp oda kerül és nem máshova.

Itt is előbb lezajlik az előjáték, amely mintegy feladja a leckét, mintegy előfeszíti a mondandót, kíváncsivá teszi a kedves befogadót, vajon mire fogunk itt kilukadni? Minden, majdnem minden fehér eben a környezetben, célszerűen, hisz mosószerről van szó, a tarkaság pedig könnyen összetéveszthető a piszkossággal, illetve nem látszik majd olyan markánsan sem az eltávolítandó koszosság, sem az eltávolítás után létrejövő tisztaság.

Vészjósló zene, horror hangulatban indítunk, a fehérségen, nevezetesen egy abroszon, véres kéznyom. Úgy értem, akár vérnek is nézhetnénk, alvadt vérnek biztosan, tán szándékos a hasonlóság. Aztán az ajtófélfán is. Fiatal, és természetesen csinos nő megy a nyomok után. Benyit. További nagy fehérségben két kissé tarkább gyerek csokifagylalttal nyomul, ez okozza az alvadt vérfoltokat. Csokifoltokat. Én kiborulok, az anyátok büdös kölkök, mégis mi a francot gondoltatok? Mi? Na csak kapjalak el te… ja, nem. Nem én nyitottam be, és velem ellentétben a benyitó anyuka (a dögös nő) már sokkal korszerűbb nevelési elveket vall, mint én. Felderül az arca, mosolyog, nyilván nem csak a nevelési elvek miatt, hanem mert tudja, mit neki néhány csokifolt, amikor egy olyan csoda birtokában van, amellyel sokak által nehezen kimoshatónak tartott csoki foltok is könnyen kimoshatók.

És itt érkeztünk el az első, nem is hívó szóhoz, hanem hívó elemhez. Ez pedig a statisztika. A válaszadók 66%-a szerint a csokifoltot nehéz kimosni. És a mondat meg van csillagozva, a megjegyzés, amit abszolút el tudsz olvasni a rendelkezésre álló idő alatt, hitelesíti ezt a számot, ugyanis ez egy GFK fogyasztói kutatás, Magyarország, 2015. augusztus, 512 fő. Lenyűgöző. Vagyis a többség szerint. Bajban lennénk, ha nem így volna, ha a többség szerint a csokifoltok igen könnyen kimoshatóak lennének, mert akkor ugyebár minek verjük itt a nyálunkat egy ilyen semmire se igazán jó cuccal. Nem? Bár azért ez sem elsöprő többség, de itt beléphet a lám mennyire őszinték, ez igazán életszerű bizalomépítő faktor. Az arányokra vigyázni kell.

A következő hívó szó a formula. F… sem tudja mit jelent, de csak komoly dolog lehet amit úgy hívnak, hogy COLD ZYME formula, meg hogy Stain Removal Booster. Abszolút bizalmat építő. Olyan amerikaiul van. És akkor csak jó lehet. Tiszta Amerika. Csokifolttalan Amerika.

Csakhogy a következő hívószavunk nem ez. Hanem hogy német technológiával. Ugye a sztereotípia szerint a németek olyan precíz népek. Olyan tüchtig népek, minden nagyon rendben van, minden nagyon működig hatalmas precizitással. Kicsit ezt most hígítja a sok bevándorló, de ne politizáljunk, ezt a mosóport minden bizonnyal válogatott német legények és leányok készítik.

Na és végül, de nem utolsósorban, egy olyan húzás, ami voltaképp nem termék specifikus, mégis egy emberként kiáltott fel örömében a csapat, amikor a brain stormingon valaki bedobta ezt a masni dolgot. Tulajdonképpen az új, mint hívó szó van elrejtve benne, de mivel maga a termék nem új, bocsánat, hacsak azt a formulát nem vesszük annak, de mindegy is, el kell hangzania, hogy új. Tehát itt a masni vonatkozásában hangzik el, miszerint itten új piros masni van a göngyölegre rajzolva. Mikor a lehető legjobbat adod, különlegesen csomagolod be – mondja a mesélő bácsi. Igaza van, amikor nem annyira jót adok, azt máshogy csomagolom, szinte a csomagolásról meg tudja állapítani a kedves megajándékozott, mennyire szeretem, esetleg éppen hogy utálom, mint a bűnt. Ilyenkor szoktam fekete szalaggal átkötni. Az ajándékot. Benne fehér por, vagy bomba, miegymás.

Fedezd fel a Persil ajándékát! Fedezd fel! Ez is hívó szó, bizony. Izgalmas újdonság, ezer titokkal, ráadásul ajándék a pénzemért, gyorsan fel kell fedezni. Izgatottan bontogatni, aztán áldását élvezni.

Nekem erről most más jutott eszembe, hogy kin, mit szeretnék most bontogatni, és aztán az áldását évezni, bár igaz, amit most bontogatni indíttatva vagyok, az is ezzel volt mosva. Nahát, mégis sikerült nekik a termékük iránt a bizalmamat felkelteni. Profizmus a javából…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10