1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

PICKWICK reklám

*************************

PICKWICK teák – 20s +++ Értékelés: 4,0/10

Már úgy értem a retrósan egyszerűt, ha nézed, akár harminc évvel ezelőtt is nézhetnéd. Tán még negyven évvel ezelőtt is megállná a helyét, nem vennél észre semmi különöset, ami arról árulkodna, itt már nem kell tíz évet várni a telefonra, meg a Ladára, mert ezek nem szerepelnek benne. Mobilt se látsz, lapos képernyő sincs egy szál se. A technika sem elvarázsolt. Ja, és direkt. Már úgy értem érted…

***************

***************

Ez egy ilyen moduláris reklám kampány része, sokszor csak a szöveg, meg egy-két termékelem változik picit, de a zene, a jelenet változatlan marad. Itt sincs semmi különös, gyümölcsök hullanak alá, majd lényegülnek bele egy csésze teába, fiatal pár táncol önfeledten egy szép nappaliban, majd lehuppannak a kanapéra, és a lány teát iszik boldogan. Ennyi. A nappali nagyon egyszerű, letisztult formákkal van berendezve, már az ókori rómaiak is így rendezték be villájuk nappalaiját, na jó, kicsit régiesebben talán. A szöveg: Engedd el magad a Pickwick gyümölcsteákkal. Megújult csomagolás, és varázslatos új ízek várnak. Pickwickebb, mint valaha.

Olyan egyszerű, mint egy pofon. Belépőkérdés a reklámiskola vizsgáján. Fíling. Feeling sznobosabban írva. Érzés, ez a jelentése magyarul, ezt azoknak írtam, akiket lenézek, mert nem tudják, mit jelent ez magyarul. ? – na jó, ezt én sem tudom, mit jelent magyarul. De visszatérve vizsgálatunk tárgyához, mert végül is most ez tartja fogva érdeklődésünket, úgy is mondhatnám, érdeklődésünk vizsgálati fogságban van… te itten most mit csinálsz? Nem tudod cikizni a reklámot, ezért helyette öncélúan idétlenkedsz? Persze lehet, rám ilyen hatással van ez a reklám. Már az is valami, ha egy reklámnak van hatása. Rám. Tehát a fiatal pár nagyon jól érzi magát, mert minden bizonnyal engedelmeskedtek a felszólításnak, és elengedték magukat ezen termék segítségével. Olyan furcsán boldogok, azzal a különös kissé merev, talán kényszeredett mosollyal az arcukon. Első gondolata az lehet a befogadónak, ez itt egy antidrogos kampányfilm, amennyiben legális alternatívát kínál a függőknek. A szer, jelen esetben a reklámozott termék nem tiltott, hatása állítólag nem károsítja annyira az egészséget, de mindenképpen függőséget okoz, legalábbis a forgalmazó szándéka szerint. Következésképp éppen így kell ábrázolni a hatására kialakult kissé deviáns magatartásformát.De mit is beszélek, elvégre épp azt meséltem fentebb, milyen egyszerű a szerkezete, az üzenete ennek a reklámnak, most pedig beleképzelek itt mindenféle áttételes mondandót. Látszik, régen voltam fiatal. Pedig hányszor táncoltam én is ilyen önfeledten a fiatal párommal a kerevet előtt miután jól beszívtunk. Bocsánat, úgy értem miután jól beszívtunk magunkba ilyen teát. Jó, pont ilyen nem volt, de például grúz volt. Ütős volt az is.Viszont mivel reklámunk ilyen egyszerű, megfigyelhetjük, milyen gondosan rendezi be a teret a rendezői gondosság (ez egy ilyen önmaga farkába harapó mondat, tök jó). Ez azért fontos, mert persze néhány másodperc alatt ebből te semmit sem tudatosítsz, de a fílinghez (értelmezést lásd fentebb) hozzájárul, észrevétlen alakítgatja a befogadói hangulatot. Tehát ha jó, intenzifikálja az igény felajzódását. (Ezt ne próbáld utánozni, neked nem fog menni.) A lényeg, számodra is ismerős legyen a környezet, otthonos érzés fogjon el. Kulturált, művelt fiatal vagy, szép, egészséges. Szép, egészséges, világos, fehér, tiszta környezet. Sok-sok könyv a polcokon, kettő a kis izén a dívány mellett, nem elvágólag egymáson, kissé a felső eltolva, nehogy már túl katonás legyen, disszonanciát okozna benned, csökkentené az igényedet a termék iránt. Különben is, ott van mellettük a főszereplő, a tea, később premier plánban, tehát fontos momentum. Gondosan kiválasztott modern kép a falon, nem Jolika, ne legyen közismert festő műve, mert az nem lehetne elvileg sem eredeti, ez viszont talán az, talán egy barátjuk festette. És az a sok váza értően elrendezve. Szépség, nyugalom, boldogság, biztonság. Igen, a biztonság nagyon fontos manapság. És akkor ezt te mind kötni fogod a termékhez, kialakul a feltételes reflexíved, lemész pavlovi kutyába, csorog a nyálad, mert neked csengettek. El vagy veszve a termék által, el vagy kötelezve a termék iránt.Látod, pedig csak egy egyszerű retrófílinges reklámot láttál. Megyek, én is kiteszek három teásdobozt úgy egymásra rakva az asztalomra, ahogy itt láttam. Mert hasonlítani, azonosulni akarok! Mondjuk pont ilyen márka nincs itthon…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10