2 1 1 1 1 1 Rating 2.00 (1 Vote)

MKB Bank reklám

*************************

MKB Bank – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Igen nagy családja a reklámoknak az a típus, amelyről már itt is többször megemlékeztünk, ahol egyszerűen egy nettó baromságot kötünk össze a termékismertetővel, teljesen függetlenül attól, hogy a kettőnek bármiféle köze is lenne egymáshoz. Itt ugyanis a nettó baromság pusztán figyelem felkeltési célokat szolgál, és elég szimplán átkötni egy értelmetlen, közömbös mondattal a fő üzenetre, mert a kedves befogadó biztosan nem fog hosszan eltöprengeni azon, vajon mi zavarta egy picit az értelmezésben.

***************

***************

Jelek. Hú, ez nagyon ütős kezdés. Nagyon trendi kezdés. Ja, a jelek. Ezotériát imádó világunkban azonnal megpendít egy húrt a kedves rétegnéző szívében… lelkében akarom mondani, hisz nyilván tegnap kapott jelet valamely elhunyt hozzátartozójától, miszerint ma történni fog valami. És tényleg. Mindig bejön, ha a jelek megjelennek. És mindenütt ott vannak, ahogy a titokzatos hangú narrátor tájékoztat minket erről. Jelzem, én most fizettem ötvenezer forint büntetést mozgássérült helyen való parkolásért, mert az aszfalton nem volt ott a jel. A táblát meg nem vettem észre, mert rükvercben álltam be. Szóval sajnos nincsenek ott mindenütt, de történetünk szempontjából ez most lényegtelen. Figyelmeztet arra, ami megtörténhet. Ezt is a mesélő bácsi mondja. Na engem nem figyelmeztetett semmilyen jel miszerint megtörténhet, hamarosan ötvenezer forintot kell kifizetnem. Mondom történetünk szempontjából ez most lényegtelen. Jól van na…

Mert a jövőt senki sem ismeri. Csak a jelek ezek szerint. Illetve mindazok ismerik, akik olvasnak a jelekből, és őket nem érhetik meglepetések. Na most akkor senki sem ismeri a jövőt, vagy mégis vannak akik? Össze-vissza teccik itt beszélni kérem. Szerencsére erre láthatunk itt egy nagyon frappáns példát például. A jóember azért nem állt pont arra az üres helyre parkolni, mert ott a falon, vagy portálüvegen, mindegy, egy nagy bumm-placcs kép van odafestve. Ezt a mi emberünk elolvasta, mint jelet, értelmezte is ekképpen: itt hamarosan egy nagy bumm-placcs fog történni, tehát ide nem állok, mert akkor lapos lesz az autóm. És tényleg. Az ábra a falon, vagy portálüvegen, mindegy, valóban megjósolta egy nagy bumm-placcs eljövetelét, amely egy leeső zongora képében manifesztálódott a következő pillanatban. Na de akkorra már emberünk máshova parkolt. Lám, jól értelmezte a jelet.

Most megfigyelhetjük, hogyan próbálja a kreatív mégis kicsit valószerűbbé tenni a valószerűtlen történetet, bár jobban tette volna, ha hagyja, úgy ahogy van, ha már valószerűtlen, mert így csak újabb kérdések tolulnak a gondos reklámmegfigyelő agyába bele. Baloldalt egy bútorszállító teherkocsit láthatunk egy lábát lógató munkással, aki ezek szerit pont a zongora érkeztét várja. Már hogy ne csak úgy a semmiből potyogjanak a zongorák az égből. Na de ha ez volna a helyzet kedves kreatív, akkor sokkal markánsabb jeleket kellett volna látnunk az utcán, nem? Például magát a munkásembert, amint ott áll és mondja, elnézést, épp egy zongorát eresztünk le, nem tetszik látni azt a két széket, amit kitettünk, vagy azt a feliratot, hogy zongora szállítás kérjük szabadon hagyni, vagy hogy mit tudom én, de biztos nem azt mondja, nem teszik látni azt a nagy bumm-placcs képet a falon, vagy portálüvegen, mindegy, amit azért festettünk oda, mert zongoraszállítás van, és ne tessék a mozgó zongora alá állni?

Már megint szőrözök itten. Már megint kötözködök a viccességgel, és már megint nem fogadom el, a kedves befogadó nem figyel ilyen apróságokra. A kedves ezoterikus befogadó ért a szóból. Emberünk meglátta azt az izét, azt a jelet a falon, vagy portálüvegen, mindegy, és lett neki egy rossz előérzete, sugallata, és ezoterikusan jól megérezte a veszélyt. Van ilyen. Vagy ha nincs, hát vicces ez, és kacagva fogom befogadni az üzenetet, bármi is legyen az.

Így van ez a befektetésekben is. Azt mondják itt. Mi is van így a befektetésekben is? A jelek? Abban is benne vannak? Figyelmeztetnek arra, ami megtörténhet? Ja értem. Nap mint nap baljós jelek vesznek körül minket, amit jobban tennénk, ha elolvasnánk. Mert aki olvas a jelekből, azt nem érhetik meglepetések. Aki ebben a bankban fektet be, azt nem érhetik meglepetések. Tehát vannak a baljós jelek, például, hogy a fejedre eshet egy zongora, de ha itt takarítasz meg, akkor ez neked nem lesz meglepetés. Nem érted, ugye? Vannak jelek, amelyek arra figyelmeztetnek, bizony, bizony, te is megrendülhetsz anyagilag. Ezeket kellene neked olvasni, és még mielőtt ez megtörténik, ide befektetni. És akkor nem érhet meglepetés. Anyagilag. Mert ha el is veszted mindened, tudtad, hogy a befektetés kockázattal jár, így az nem lesz neked meglepetés. Ráadásul még egy zongora is a fejedre eshet, de az sem lesz neked meglepetés, mert jól értelmezted a bumm-placcs jelet a falon, vagy portálüvegen, mindegy…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 6/10