SIÓ reklám
*************************
SIÓ MIX gyümölcslevek – 25s +++ Értékelés: 4,8/10
Mert humornak kell benne lenni. Tiszta sor. Ki mondana mást? Még a gyógyszerreklámokat is igyekezni kell humorosra venni, mert jobb vidáman haldokolni, mint szomorkodva. Nem? Na de milyen minőségű legyen az a humor? Mekkora poén legyen az a poén? Mindig abból kell kiindulni, mi tetszik a többségnek? A baj akkor van, ha azt hisszük, a nagyobb merítéshez mindig alacsonyabb színvonal társul. És ha még érthetetlen is…
***************
***************
Jó, lehet, csak én vagyok hülye. Több példát is láthattunk már, ahol mindenki értette a látott célzást, poént, analógiát, metaforát, szimbolikát, miegymást, csak én nem. Én meg ugye nem vagyok célcsoport, már csak azért sem, mert nem vagyok csoport. Illetve nyilván mindenféle szempontok szerint lehet engem is különféle halmazokba sorolni, csak reklámilag vagyok üres(fejű) halmaz ezek szerint.
Itt van például ez is. Érzem, hogy van itt valami poén, de nem tudom megfejteni. Talán ha konzekvensen, szisztematikusan végiggondolom, rá fogok jönni. Nézzük csak. Tipikus reggeli tájkép egy család életéből, talán csak az szép nagy világos, kertre néző étkező-konyha nem tipikus mifelénk, de ne irigykedjünk, ne hagyjuk, hogy a kispolgári önzés elterelje figyelmünket a termékről szóló információ kiüresített lelkű befogadásától. (Ez sem volt semmi mondat.) Jönnek a gyerekek, zajongva, rakoncátlankodva, ahogy az ilyesféle korú gyerekekhez illik. Apuka, anyuka terelgeti őket a gazdagon megterített asztalhoz, amelyen persze jól látható főszerepben maga a termék látható. Termék mellet pohár, benne piros színű ital. Anyuka elveszi a terméket, és tölt egy másik pohárba. Sárga színűt. Apróság, észre se veszed, de tudod, vannak ezek az őrültek, akik vadásznak a filmes hibákra, hát most én is találtam egyet. Hagyjál most azzal, hogy a piros dobozos éppen elfogyott, és most bontották fel a sárgát meg még ezer verzió, nem adom a négylevelű lóherémet. Tehát anyuka tölt, a kislány közben pajkosan lökdösi, látszik, a kedves rendező képileg szeretné a „hát bizony sokszor nagyon soknak tűnik még ez a két gyerek is” érzést átemelni hálásan befogadó lelkünkbe. Értjük, vettük az adást, hisz csak így van értelme anyuka következő furcsa mondatának, ami poén, de én nem egészen értem. Aszongya hogy szerinted nem túl sok a három? Dehogy, így az igazi, válaszolja apuka.
Én azonnal megnéztem, hány gyermek látható a filmen, de akárhogy is, csak kettőt sikerült felfedeznem. De akkor mi a három, ami esetleg sok? Ráadásul így az igazi, vagyis jelen időben, tehát ha esetleg a tervezett harmadik gyerekről volna szó, akkor az így LESZ az igazi hangzana jól. Maradjunk abban, ebben a formában ez a párbeszéd tök érthetetlen, mintha a diliházban beszélgetne két ápolt egymással.
Na jó, akkor most vonatkoztassuk az italra, amelyben, mint később megtudjuk, három különféle boldog (!) gyümölcs lakozik. Meg a homoktövis, de ez most nem érdekes, mert a három itt a rejtély tárgya. Így visszafelé, midőnis az apa felhajtja ezt a gyümölcs szentháromságot, és azt mondja, így az igazi, mintha lenne értelme. Na de akkor a nő az italra gondolt a három sokságát firtató kérdésével? Jaj de buta vagy! Hát pont ez a poén! A nő a gyerekszámra gondolt, a férfi pedig, félreértve a célzást, az italra. Tehát először fel kellett volna fognod, bár a nő nem látszik terhesnek, ő egy nyilvánvalóan már közösen eldöntött gyermekszaporulatról beszét tréfásan a rakoncátlankodó gyermekek hatására. Eddig OK? Az apuka pedig, akinek minden gondolata a hivatása körül jár már ekkor, hisz látjuk majd, ahogy a munkába indul, a három gyümölcs összetevőjű italra asszociált. Meg a homoktövis, de ez most ebből a szempontból itt nem játszik. És anyuka azért nem úgy mondta, nem LESZ sok a három, mert nyilván pont az előbb, mielőtt a gyerekek lejöttek volna, döntötték el, hogy szaporodni fognak. Így ők érthették egymást, de még így is félreértették, nekünk meg esélyünk sem volt. Pontosabban nekem nem volt esélyem sem. De láss csodát, a végén rájöttem. Ha ilyen gondosan fogod te is innentől kezdve áttekinteni, elemezni a reklámokat, akkor még te is viheted olyan sokra, mint ez az apuka, aki a kollégájával épp egy nagy kosár gyümölccsel indul el, hogy menten ilyen italt gyártsanak belőlük. Csak lépj be ehhez a céghez, lesz neked is ilyen szép mellényed, ilyen szép sapkád, és ilyen szép, nagy, világos konyhád, hogy az anyád…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 5/10