4.5 1 1 1 1 1 Rating 4.50 (8 Votes)

Univer reklám

*************************

Univer Ketchup – 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Igen, azok a bizonyos hívószavak. A jó kreatív mindig abszolút tudatában van az aktuális, mondhatni a divatos hívószavaknak, és épít is rájuk. A jó kreatívnak a szeme sem rebben bármily nagy baromság is, amire épp építenie kell. Nem az ő dolga tetszik tudni. És ez így helyes. Mármint reklámdramaturgiai szempontból. Emberhülyítési szempontból persze nem, de a kor zászlaja még mindig ennek áll. (Tudom, képzavar, de nekem tetszik.)

***************

***************

Természetesen itt a természetes a hívó szó. Ja, meg az E-szám mentesség. Most abba nem mennék bele, hogy egy csomó úgymond természetes anyagnak is megvan az E-szám kódja, mert minek, hanem inkább abba, milyen természetellenességet is állít itt az alkotó szembe a természetességgel, ami itt egy ketchup éppen.

Nos, egy színész apát. Jó, tényleg, a színész kis valószínűséggel szokott otthon is ripacskodni, de nem is tudom, talán mégiscsak kellemesebb az itt ábrázolt magatartás, mintsem hogy a színész mondjuk részegen veri a családját, amikor nem a színpadon van. Itt a kislányának kell figyelmeztetnie őt, hogy apa nem a színpadon vagy. Szóval ez volt a nagy ötlet. Neked mi a véleményed? Te egy kedves jelenetet láttál, vagy homlokon csapott a dolog visszataszító természetellenessége? Ok, vedd hozzá a humor faktort is, már hogy ezek itten viccelnek, de akkor is, inkább ne csinálja ezt, mert az asztal körül jobb, ha minden természetes?

Lehet, nem lesz túl hosszú ez a házasság. Ha már most ennyire lefárasztja a kedves családját az amúgy tehetséges fiatal színészünk, akkor mi lesz itt később? Az asszonyka arckifejezése nem sok jóról árulkodik. Nyilván valahogy éreztetni kellettet a kedves rétegnézővel, hogy ez itt nagyon természetellenes. Hogy ez itt senkinek sem tetszik, mert annyira nem helyénvaló itt az asztal körül, ahol minden olyan természetes, csak ez a félhülye apuka nem. Annyira kirí ebből a szép természetes környezetből. Nyilván érezte a jó kreatív, hogy vélhetőleg nem tűnik majd markánsan természetellenesnek egy bohóckodó apuka, még ha színész is a lelkem, ezért kérhette meg az anyukát és a kislányát, valahogy fejezzék ki testbeszédükkel, a kislány meg a beszédével is, ez itt most olyan nem ideillő, emellé az E-szám mentes ketchup mellé. És ezzel mintegy aláhúzzák, kiemelik a ketchup természetességét, igen, szinte vakítóan világít eme paradicsomalapú ételízesítő termék természetessége a nagy böhöm, idétlen természetellenesség mellett.

Tudod mi lett volna természetellenes? Ha nem tréfálkozik apuka, hanem ijedt csendben ülnek a családtagok, mert az természetes. Vagy ha apuka, ha már színész, akkor mondjuk a III. Richárd jelmezében feszít az asztalnál, és úgy nyomja a ketchupot a krumplijára. Vagy ha a csirkecomb, vagy mi, műanyagból lett volna. Szóval ilyesmi.

Egyébként mi a fenét is esznek ezek? Sült hús, sült krumpli? De lehet, rántott. A hús. Minden olajban sült. Hát persze, az E-szám mentes ketchupodat leginkább a sült krumplival társítják a jó fiatalok. Az szerinted egészséges? Mi? Szerinted mi jobb? Néhány E-szám a ketchupban, vagy az olajban sült krumpli? Most nem ízre, én is imádom, hanem ha már egészség. Igaz, látok ott salátát is. Ja, a mekiben is van, mégis eltiltottak a lányaim attól a műintézettől a gonoszok.

Na de magyar vagy te, vagy nem vagy magyar vagy te? Azt mondd meg nekem. Ugyanis ez a ketchup nem hogy E-szám mentes, de 100%-ban magyar paradicsomból készült. Látod? Nincs benne például E-300, vagyis aszkorbinsav, leánykori nevén C-vitamin. Minek az bele a mi paradicsomunkba. Gént sem módosítunk, mert az halálos. Megeszed mondjuk az ilyen paradicsomot, és paradicsomfejed lesz tőle.

De mindegy is, ehhez nekünk semmi közünk, nem a mi feladatunk ezen elmélkedni, ha ezek a hívószavak, hát ezek a hívószavak. És már van is ilyen termékcsalád, ők az E-számmentes termékek. Egyébként nekem is van ilyen termékem. Végtermékem. Rohadtul természetes, nincsen benne E szám, és magyar. Kérsz egy harit?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10

{mxc}