1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Vodafon reklám

*************************

Vodafone Max M feltöltőkártyás csomag – 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Navigare necesse est, vivere non est necesse. Na mit szólsz? Jó, google, de akkor is tudni kellett, hogy van valami ilyesféle szólás. Valami olyasmit jelent, hogy hajózni szükséges, élni viszont nem muszáj. És akkor én ezt most igen szellemesen a telefonálásra alkalmaztam. Telefonare necesse est. Ez mindenki számára nyilvánvaló. És mégis úgy érezzük, pontosabban a reklámkészítők úgy érzik, erre mindenkor erőteljesen rá kell világítani.

***************

***************

Gyere, ötleteljünk. Mondj helyzeteket, amikor hosszan kell telefonálni. Szerintem ezek azok a helyzetek, amikor sok mondanivalód van, és hosszan akarsz telefonálni. Rosszul állok hozzá? Igen, mert ilyen helyzetek végtelen mennyiségben leledzenek, és itt nem is az a cél, hogy valami „hogy nem gondoltam erre” féle szituációt mutassunk be a kedves rétegnézőnek, amitől hirtelen élni fog az ajánlatunkkal, hanem hogy egyáltalán emlékeztessük, ezzel a csomaggal olcsón telefonálhat hosszan. Érted? Innentől kezdve szabad a kezünk, élhetünk olyan életképek bemutatásával is, ami egyáltalán nem biztos, hogy mindannyiunk életében gyakran előfordul. Az emlékeztetés a lényeg. És különben is, mondja mióta látogatja az óráimat? És ezt még nem tudta magától a kedves kolléga? Úgy érzem, még sokáig fogjuk itt egymást szerencséltetni.

Tehát nem biztos, hogy mindannyiunk életében olyan gyakran, de azért menjen át az üzenet a hosszú telefonálás és az ajánlatunk kapcsolatáról. Mert ugye az sem túl gyakori, hogy akkora korkülönbség legyen a kisöcs és az elköltöző nagylány között, bár talán nem is túl ritka, gondoljunk a válások következtében előállható helyzetekre. És még egy szabályt tudnak a furfangos kreatívok, a befogadó nem nagyon gondol bele abban a néhány másodpercben a történések körülményeibe, az ábrázolt emberi kapcsolatrendszer mélységeibe, az egész élethelyzet hátterébe. Itt például számos kérdés merülhetne fel, ami kínzóan a levegőbe marad megválaszolatlanul. Biztos te is érezted ezt már reklámfilmek megtekintése közben, és nyugtalan, forgolódós lehetett aznap az éjszakád.

Elköltöztem a kisöcsém mellől, de még mindig az én mesémre alszik el. Ezt mondja nekünk a nagylány, aki épp elköltözik. Na de hogyan is volt eddig? Nagylány nyilván csak kisöcsaltatás után mehetett akárhova, vagy akárhol van, akármit csinál, adott időben telefonálnia kellett, és ez mindaddig így is lesz, amíg a kisöcs ki nem nő a mesélős, altatós korszakból. Igen, én ezen fennakadok. Én egy empatikus lény vagyok, engem ez zavar. Hát milyen élet ez tessék mondani? És nem tudom jól kivenni, hol is van a nagylány, amikor épp telefonon mesél a kisöcsnek. Valami buli helyszín? Vagy ez az új lakása? A háttérben valaki átsétál, talán egy férfi? Talán a barátja? Talán a szerelme? Talán elsétál? Mert hogy talán tele van a töke? És milyen mese az, ahol a kiscsizma egyszer csak ott áll egy hatalmas szakadék szélén? Látod mennyi álmatlanul forgolódni való van ebben a reklámban? És most azt nem is akarom elemezgetni, hogyan jár mégis így jobban a telefontársaság, mert itt nem ez a feladat.

Nem vagyok beteges. Csak megbecsülöm mások munkáját. Odaadóan fogadom be az alkotást, mintegy kiüresítem a lelkem számára. Csak kár, hogy olyan rövid volt. Mindössze tíz másodperc, a többi húsz már termékismertetés. De azt is érdeklődve hallgattam. Felfogtam, hogy lehetőleg mindenkit aktívmaxossá kell tenni, és akkor mindenkivel ingyen beszélhetek, vagy valami ilyesmi. Ja, nem, csak 30 napig 3000 forintért. Belföldön. De ne is mélyedjünk ebbe bele, a lényeg, hogy… te jó ég! Szólni kéne a nagylánynak, nehogy külföldre költözzön! Abból a forró, búcsúzó ölelésből még akár ez is következhet. Na megint egy nyugtalanító kérdés.

Ezt az egészet azért csináltam, hogy lásd, nem tréfadolog egy ilyen mű minden pszichológiai aspektusát elgondolni, megtervezni, megvalósítani úgy, hogy azzal a lehető legszélesebb merítést lehessen végrehajtani. Engem például most nem merítettek ki. Nem mintha ez amúgy kivételes eset lenne esetemben, de akkor is. De tudod mit mondok? Addig jó, amíg csak a tévéreklámokkal van bajunk. Mert lehet ellenük védekezni konyhába kimenéssel, áttekeréssel, ilyesmivel. De mondjuk az interneten… erről legközelebb…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10