Magyar

Olvasóink értékelése: 4 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag inaktív
 

MasterCard reklám

*************************

MasterCard paypass akció – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Akárkivel beszélek, azt mondja, ő nem néz reklámokat. Senki nem néz reklámokat. Legalábbis azok, akikkel beszélek. Tehát nem reprezentatív minta, nem tudom például, egy kis falu idősebb lakossága hogyan viszonyul ehhez. De ők biztosan nem célcsoportja az ide mellékelt reklámnak. Akikkel viszont én beszélek ebből a célcsoportból, azt állítják, ők nem néznek reklámokat. Viszont járnak ilyesféle koncertekre. Akkor hogyan?

***************

***************

Akkor hogyan jut el hozzájuk e nagyszerű akció híre? Nyilván véletlenül. Véletlenül meglátják a reklámot. Mindenütt monitorok vannak, sorbaálláskor a szupermarketben, a postán, a fogorvosi rendelőben, és mint tudjuk, vadásszák a pillantásokat. Persze otthon is fél füllel, amikor kimész sörért a meccs szünetében. Mert biztos vagyok benne, hogy a filmecskében látható apukatípus sem néz reklámokat. Pedig úgy érzem, az alkotók szerint minden kis másodperce fontos e reklámnak, minden kis mozzanata üzenetet hordoz, illetve szükséges ahhoz, hogy a megfelelő érzelmi reakció kialakulhasson a kedves befogadóban. De ki figyel ennyire oda? Hát nem kár a sok jól kidolgozott, jól megtervezett másodpercért?

Apuka megy elöl, kislánya ugrálva, táncolva követi, nyilván be van dugva a fülébe a zene, nyilván ezt halljuk. Kicsit idétlen a gyerek, de ez normális ebben a korban. Aztán fagyit kap a fagyizóban, amit mikrofonként a szája elé tartva playback-el tovább. De neked ez nem jön le elsőre, ezt most én árultam el neked. Te csak azt látod, kapott a csaj egy fagyit, amibe majdnem bele is nyalt. Pedig ezek a képsorok már arra lettek tervezve, hogy felfogd, ez a kislány imádja azt a zenét, és azt az együttest, amelyre éppen idétlenkedik. Szóval mindent ennek rendel alá. És hogy az apukája ezt lassan észreveszi, és mivel örömet szeretne okozni gyermekének, ami természetes, ki fogja használni azt a lehetőséget, amit itt a hirdető felkínál. De mindezt te még nem tudod, te csak azt tudod, hogy a leányzó él-hal ezért a zenéért, és te most nagyon kíváncsi vagy, mert kitalálod az apuka gondolatait, vajon hogyan fog a kedvére tenni a gyereknek. És neked persze fogalmad sincs, csak egyre kíváncsibb leszel, és ekképpen előfeszítve úgy telibe fog találni a megoldás, hogy gépiesen engedelmeskedve fogod követni az utasításokat. Gondolom valami ilyesféle lehetett a koncepció.

De te csak az idétlen kislányt látod, aki a fagyival is, meg a gördeszkával is csak szórakozik, ahelyett hogy megbecsülné magát, amiért ennyi mindent vesz neki az apukája. A hálátlan kis dög. Te is hálátlan kis dög vagy, mert nem akarsz szépen épülni a végkifejlet felé, ahogy azt a derék kreatívok elgondolták.

Amikor fizet az apuka a paypass kártyájával, akkor persze kicsit megnyugodsz, lám, ez csak egy egyszerű kártya reklám, igen, ilyen könnyen lehet fizetni a mindenféléért, ha ezt használod. De csak egy pillanatig, mert jön valami totális érthetetlenség. Az van kiírva, és kimondva, hogy szeretni, mert ő is szereti. Felbecsülhetetlen. A gondosan megtervezett másodpercek el kéne érjék, te egy pillanat alatt a megfelelő érzelmi állapotba kerülj. Én például az értetlenkedő nevű állapotba kerültem pillanatok alatt. Az első mondatot némi töprengés után talán megfejtettem, miszerint szeretni kell ezt a ricsajt a lányom kedvéért. Persze annyira azért nem, hogy ne dugjak füldugót a fülembe. De annyira azért igen, hogy elmenjek a lányommal a csápolós koncertre. De vajon mi az a felbecsülhetetlen? Mi felbecsülhetetlen? Talán együtt lenni a lányommal és a füldugómmal egy ilyen koncerten? Szóval ez egy annyira szép és megható közös emlék lesz, egy olyan közös apa-lánya élmény emléke, ami felbecsülhetetlen. Tán ez a legjobb megoldás. Neked miért nem megy át ez három másodperc alatt? Sokat dolgoztak rajta pedig. Neked most iszonyúan vágynod kellene egy ilyen élményre a film ezen pillanatában, olyan iszonyúan, hogy a felajánlott lehetőségre, miszerint elrepítünk álmaid koncertjére, úgy csapj le, mint gyöngytyúk a takonyra. Tehát nem hogy csak a lányod kedvéért mennél ilyen helyre, hanem így a reklámunk vége felé, egyenesen álmaid koncertjévé vált hirtelen amire eljuthatsz, ha… ha megteszed, hogy regisztrálsz a honlapon (tudom, gáz, de csináld akkor, amikor csak ketten vagytok, te, meg a gép), és akkor nyerhetsz egymillió forint értékben koncertutazást. Ja, és persze a megadott időintervallumban fizetned kell a kártyáddal. Neked. A lányodnak. Vagy hogy is? Te nyered, de ő szereti. Te azért szereted, mert ő szereti. Ezért most már te is szereted, álmaid lettek róla, lány marad, te mész. Nem, dehogy. Megnéztem, a nyeremény értékéig további utastárs is bevonható.

De nehezen fogtatd te föl ezt az egészet, pedig a reklám olyan, mint a csipketerítő. Minden kis fodor számít. Minden kis töredékmásodperc. Egyébként gyakorlás kérdése az egész. Tessék mindennap legalább tíz reklámot megnézni, felvenni, kielemezni. Már ha persze jó célcsoport szeretnél lenni…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 103 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

Képtalálat a következőre: „kövess minket a facebookon”

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend egy évre visszamenőleg

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

4.png3.png8.png4.png0.png7.png
Ma279
Tegnap296
Ezen a héten1071
Ebben a hónapban8588
2014.10.25 óta438407

Látogató infó

  • IP: 54.147.152.6
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

5
Online

2018. november 21. szerda, 18:06

És még ezek is: