Reparon reklám
*************************
Reparon aranyérkenőcs – 30s +++ Értékelés: 4,6/10
Mindig meghat, amikor látom, hogyan tartanak ki egymás mellett jóban-rosszban fiatal párok. Persze öreg párokkal is előfordulhat ilyen, de az szinte természetes, ha öregkorukban még mindig párok. Illetve lehet, éppen öregkorukban ismerkedtek össze, és akkor még nem tudhatjuk, kitartanak-e majd egymás mellett jóban-rosszban, tehát a tudományos ez irányú vizsgálódás előtt meg kell kérdezni, mióta párok az öreg párok. Na mármost, ha ez valamikor a fiatalkorra datálódik… mit hagyjak abba? Na mindegy, a lényeg, hogy szép dolog a szerelem, és ereje legfőképpen akkor mutatkozik meg, amikor jóban-rosszban is… szóval például, mint ebben a reklámban…
***************
***************
Tehát mindig meghat, nem is, mindig kicsit megnyugtat, amikor látom, a fiataloknak is lehet olyan bajuk, amit inkább az öregebb embereknek tulajdonítunk. Ez most csúnya dolog a részemről? Kárörvendés? Bocs, de engem ez egy picit fiatalít. Mert hogy például ebben sem különbözök a fiataloktól. Együtt sírunk, együtt nevetünk. Mi aranyeresek egy család vagyunk. Befogadnak ezek a fiatalok maguk közé. Menő leszek tán még a fiatal csajoknál is. Feltétlenül a krémem is ugyanaz kell hogy legyen. Bár most picit elbizonytalanodtam, biztos ez volt a jól végiggondolt koncepció?
Most mondja itt valami orvos, hogy az aranyér egyáltalán nem ritka a fiatalok között, gondoljunk csak a fiatal anyákra, ahol a szülés maga úgymond provokálhatja a dolog kialakulását, meg még más ilyesmi is, amit itten most nem részletezek. De a kedves rétegnéző általában nem orvos, ő csak engem lát otthon egy ilyen kacsás úszógumival, és ebből ítél. Nincs is kacsás úszógumim, csak vicceltem. De tényleg, ezt vajon humor elemnek szánták a kedves kreatívok? Hogy a fiatalok tele vannak ilyen bohókásos, fiatalosos momentumokkal? Lehet. Különben is, tán a gyereké. Csak most kapóra jött.
Aranyérrel az ülés sem gyerekjáték – mondja a mesélő. Kérdeznéd, akkor miért ül? Otthon van, akár heverhetne is, de akkor nincs vicces kacsás úszógumi. Bár azt hiszem, ez egy szándékolt technika. Sok filmben visszaköszön. Úgy értem a természetes, magától értetődő viselkedéssel való szembemenés. Nyitva hagyni a hűtőajtót, égve az autólámpát, egy falatot sem enni a reggeliből, nem pisilni, rögtön ruhát húzni és elmenni ébredés után, egyedül nőként bemenni valami sötét helyre, hosszú percekig egy helyben állva lelkizni, miközben a gyilkosok vágtatva közelednek, és még sorolhatnám. Lehet, így talán jobban befogadod majd a feloldást, a megoldást, a megfejtést, ha előbb kicsit, egy csipetnyit, ízlés szerint felbosszantanak.
A kedves fiatalembert viszont nem üldözik gyilkosok, mégis, neki a vécé igazi rémálom. El is hiszem. Tudom, miről beszél. Javaslom, használjon bidét. Akkor legalább törölni nem kell. (A bidé – kedves fiatalok – hasonlít a vécére, rá kell ülni, és akkor alulról egyféle zuhanyszerűség kitörli a fenekedet. Képekért forduljatok a guglihoz. Nekem nincs. Se képem, se bidém. Csak aranyerem.) Hősünknek tehát a vécé az igazi rémálom, de mielőtt belevetné magát az infernóba, mint egy égi jelenés, mint valami jóságos tündér megjelenik szép felesége, párja, élettársa, és átnyújtja neki A megoldást. Furcsa, természetellenes (lásd fenti okfejtés) mozdulattal átnyújtja, a kedves párja pedig szintén kissé furcsán, óvatosan csak a sarkát megfogva átveszi. Ugye máris kitaláltátok gyerekek, mindezt azért teszik ilyen formán, hogy a márkanév jól olvashatóan a szemünk elé tárulhasson. Ez teljesen szabályos, így van rendben, csak hülyén néz ki.
És most jön az izgalmas rész, amikor is betekintést nyerhetünk a fiatalember fenekébe… azt mondja itt egy női hölgy a közelemben, hogy milyen formás… lehet, de stilizált azért. Át is ugorjuk az erotikára hajlamosító részt, és rögtön a lényeget, magát az aranyeret tekinthetjük meg, amint a krém hatására éppen elmúlik. Nagyon szép, igazán meggyőző látvány.
Azt nézd meg, ezek után milyen macsósan dobja le magát a fiatalember a kanapéra bátran, fenékkel egyenesen előre, hanyagul félredobva a kacsás úszógumit, és érezzük, beszűkült világa immáron kezd kinyílni, pillantásából sejtjük, altestével foglakozó eddigi gondolatai kezdenek egészen más természetűekké válni.
Ezt irigylem. És mivel az én párom nem segített imígyen rajtam, megyek, magam veszek egy kacsás úszógumit… izé, ilyen krémet…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 7/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 4/10