4.5 1 1 1 1 1 Rating 4.50 (2 Votes)

Posta biztosító reklám

*************************

Posta biztosító – nyugdíjbiztosítás – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Egyszerűen tudomásul kell venni. Mármint azt, hogy én vagyok a tömeg, és akkor lehet engem manipulálni. Téged is, mert te is tömeg vagy. Mi ketten vagyunk a tömeg. De tudod, bennünk van az energia. Mondta egy olyan rendetlen hajú fizikus bácsi is. E=mc2. Ahol a c a fény sebessége. Vagy a pénz sebessége. E=m$2. Na ezt nem tanultad az iskolában, mi? Ebből következően: Vagyis sok pénz csinálásához nagy energia szükségeltetik, és minél többfelé kell osztanod, annál kevesebb jut neked. Ráadásul az egészből gyököt von az élet. Ezért legyél inkább reklámarc.

***************

***************

Az étteremnevű ember is így gondolkodott. Az vesse rá az első követ, aki nem szívesen lenne a helyében. Csak te nem kapsz ilyen ajánlatot. Képzeld, még én sem kaptam. És amíg nem kapok, nyugodtan mondhatom, el sem fogadnám, elvégre van önbecsülése is az embernek. Nekem. Én állítás. Majd elfelejtettem. Vigyázni kell. Szóval addig maradok tisztelettel tömeg, aki persze azonnal szalad ennél a biztosítónál nyugdíjbiztosítást kötni, mert ha az étteremnevű hírességnek jó, akkor nyilván nekem is jó lesz, ő már csak tudja. Ugyanis valahogy úgy képzeljük, a híres, neves emberek definíciószerűen okosak is, mindig jól döntenek, hisz ha nem így volna, nem lennének híres, neves emberek. Jól tudják ezt a kreatívok is, ráadásul azzal is tisztában vannak, még az ilyen okoskodó agyúak is, mint például én, akik nagy hangon tudatják reklámoktól való érintetlenségüket, szóval még ezekre is hat némileg tudat alatt legalább az oly annyira megvetett reklám. Értem ezalatt, korántsem indul be szükségszerűen náluk a „juszt se” reakció, vagyis pusztán azért, mert egy reklám biztatását is volt szerencséjük látni egy adott termékkel kapcsolatban, egyáltalán nem zárják ki megvásárlásának lehetőségét.

Az étteremnevű ember elszegődött tehát eme nagy céghez, amely céget elsősorban a levelek kihordásával szoktuk összefüggésbe hozni, és sok-sok spotban mutatott már rá arra, miért érdemes e cég szolgáltatásait igénybe venni nekünk, a tömegnek.

Itt például a gyűjtés, mint fogalom köré építjük fel a koncepciót. Gyűjtögess, gyűjtögess szorgalmasan, mint a hangya, vagy mi, vagy a méh, vagy mindkettő, és ne csak hegedülj egész nyáron, mint a tücsök, mert aztán nagy szívások lesznek neked. Okos koncepció, lehet jól vizualizálni.

Elgondolkodva néz ki az étteremnevű ember a teraszajtón, bölcs, értelmes, olyan visszaemlékezős fejet vágva. Azt mondja, nyolc éves lehetett, amikor azt a kalandregényt kapta a nagypapájától. Na akkortól kattant be neki ez a gyűjtési fixáció. Korán kezdte. Könyvek, lemezek, apróságok, amik évek alatt felértékelődtek, sőt, számára felbecsülhetetlenné váltak. És valóban, látjuk is, mit ért ez alatt. Könyvek, olyan kis retró lemez autócska, amilyen nekem is volt (meg kellett nyomni a sofőr fejét, és akkor ment egy kicsit magától), bakelit lemezek, régi levelek, miegymás. Vagyunk ezzel így néhányan, ugye ismerős? Jó, a szomszéd néni például minden gyűjt, semmit nem dob ki, ne tudd meg. Na de most jön a lényeg.

Képzeld, ez a felbecsülhetetlen értékesség teljesen ekvivalens – lásd mint fentebb tömeg - energia(pénz) ekvivalencia – azon szolgáltatás értékességével, amely itt reklámozva vagyon. Szerinte. Az ide befektetett pénze az idő múlásával egyre többet ér. Mennyivel? Többet, és ez legyen elég. Menj be, ott megmondják, vagy nézz utána a neten. Tudod, ez egy bankféleség, és ott az a szokás, hogy beteszel pénzt, és arra ott úgynevezett kamatot fizetnek, amiért cserébe ők sokkal többet nyernek a pénzed használatával.

A lényeg, az étteremnevű ember már döntött. És őt nyilván nem hiába szereti mindenki, mint például az a bácsi az utcán, aki tisztelettel meg is süvegeli a hírességet. Süvegelt meg te is, válaszd te is ezt, amit ő választott. És kész. Mondd, mit akarsz még? Mivel győzzelek meg? Ja értem. Majd ha a kócos fizikus jön ugyanezzel a szöveggel, akkor majd te is gondolkodás nélkül követed, mi? Csak az a gáz, a kócos már meghalt. Nincs választásod. Kövesd hát az étteremnevű ember tanácsát, különben öreg korodban soha nem fogsz tudni megfizetni egy vacsorát sem abban az éteremben, amely az étteremnevű ember nevét viseli.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10

{mxc}